Tour de France 2025
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik ook, hoewel zijn doel toch zal zijn om niet meteen de hele tour te moeten controleren, of toch dat van de ploegleiding.
Maar of hij zich in kan houden…
Maar of hij zich in kan houden…
Adversity is the Catalyst of Change
Het klimmen en strijd om het geel komt wel laat deze tour. Tot rit 12 veel kansen voor Matje en consorten?Klein_Verzet schreef: ↑16 jun 2025 14:50 Hier is weer het Tour-overzicht van onze Finse rekenaar en liefhebber: @ammattipyoraily.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Hij heeft in elk geval zijn bergop training flink intensief gedaan. Al was het ‘m in die laatste rit volgens mij puur om de groene trui te doen.
Helaas maakte d’n Remco een einde aan die hoop door op het laatst nog even te demarreren
Helaas maakte d’n Remco een einde aan die hoop door op het laatst nog even te demarreren
Adversity is the Catalyst of Change
Ach ja, iemand die zelf zo vaak 'klein' uit de hoek komt, vliegt er nu ook weer bij natuurlijk. Je verdraait de zaak ook volledig. Het gaat mij totaal niet over 'niet geloven in...' Iedereen mag van mij met het volle respect zeggen dat huj/zij niet gelooft dat Evenepoel de tour gaat winnen. Sterker nog, ik denk zelf dat dat eerder niet dan wel gaat zijn... Mij gaat het om de manier waarop. Hier werden zijn ambities gewoon belachelijk gemaakt, evenals het geloof van de ploeg in hem. Dat vind ik dus belachelijk. Als je van mening bent dat zijn ploeg hem nu al zou moeten laten vallen en niet meer te proberen om het toch te halen, dan ben je wel een hele snelle opgever en dan ga je in de afbreekpolitiek een stap te ver. Integendeel zelfs: Het zou echt bizar zijn dat hij en zijn ploeg die ambitie nu al zouden moeten laten vallen. Er rijdt exact 1 wereldwonder rond op de fiets en ik ben ervan overtuigd dat hij de strijd aankan met iedereen buiten dat ene wonder.... Waarom zou je je ambities loslaten omwille van 1 sterke concurrent? Zijn de fietsers op dit forum zelf zo snel in het opgeven van ambitie?Klein_Verzet schreef: ↑16 jun 2025 13:03 Blijkbaar mag je op dit forum niet schrijven dat je niet in "Remco" gelooft. Apostel José verdeelde de wielerwereld een tijdje terug in "Believers en Non-believers." Ik vond dat z'n Nederlands er niet op vooruit is gegaan. Maar, allez. Vandaag las ik de "oorzaken" voor het onderpresteren van Evenepoel: pollen en de crash (valpartij heeft mijn voorkeur, maar bien) tijdens 't criterium. Ja zelfs de tapijten in de hotels gaan niet vrijuit.
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Mooi verwoord. Ik was aan het begin wat sceptisch over hem als renner, maar ik vind 'm als mens en renner steeds interessanter eigenlijk. Ik hoop dat de vorm in de Tour beter is dan in de Dauphiné en dat we nog een leuk gevecht om de tweede plek gaan krijgen. Ik gun het België ook wel wat dat betreft. Ik heb net maar even de Ride Tourgids gekocht om toch wat voorpret te hebben. Niet ons huisblad Procycling, maar het "nieuwe" blaadje van Rodrick dit keer.
Ik vraag mij vooral af wat Evenepoel heel de zomer zou moeten doen zonder ambitie voor het podium in een grote ronde. Het is niet zo dat hij Pogacar ontloopt door zich te focussen op het Vlaamse voorjaar. (En het hoeft de Tour niet in de weg te zitten) 100% inzetten op San Sebastian? Vakantie vieren tot het WK en Lombardije om daar weer met Pogi geconfronteerd te worden? Mountainbiken?
Ook in een sterk bezette Tour rijdt hij in principe podium en wint waarschijnlijk minimaal 1 rit. Dan wissel je nog een keer af met een andere grote ronde om daar te winnen, maar ook dan heb je geen garantie dat je Pogacar ontloopt. Iemand met zijn kwaliteiten rijdt gewoon een grote ronde voor het klassement, anders is hij niet goed bij zijn hoofd.
Voor dit seizoen is na die val de Tour gewoon de meest logische keuze. Gezien LBL was de Giro geen optie en in Spanje rijdt hij waarschijnlijk tegen dezelfde concurrentie.
Ook in een sterk bezette Tour rijdt hij in principe podium en wint waarschijnlijk minimaal 1 rit. Dan wissel je nog een keer af met een andere grote ronde om daar te winnen, maar ook dan heb je geen garantie dat je Pogacar ontloopt. Iemand met zijn kwaliteiten rijdt gewoon een grote ronde voor het klassement, anders is hij niet goed bij zijn hoofd.
Voor dit seizoen is na die val de Tour gewoon de meest logische keuze. Gezien LBL was de Giro geen optie en in Spanje rijdt hij waarschijnlijk tegen dezelfde concurrentie.
Campagnolo Ultra Dork
Exact. Ik mag hopen dat Klein Verzet niet van mening is dat plek 2 tot 10 voortaan op voorhand de klassementsambitie openlijk moet begraven en het alvast maar schenken aan Pogi. Mooie Tour wordt dat...
Ik denk trouwens dat Evenepoel ook een beetje pech heeft dat de Tour ook voor meer actie en spektakel is gegaan. Als er zoals vroeger 2x een tijdrit van 50 km in zou zitten, dan was het toch al een ander verhaal. Ik snap ook wel dat daar de voorsprong niet zou volstaan om de achterstand in de bergen te compenseren, maar er zou toch iets meer spanning in het klassement komen m.i.
Ik denk trouwens dat Evenepoel ook een beetje pech heeft dat de Tour ook voor meer actie en spektakel is gegaan. Als er zoals vroeger 2x een tijdrit van 50 km in zou zitten, dan was het toch al een ander verhaal. Ik snap ook wel dat daar de voorsprong niet zou volstaan om de achterstand in de bergen te compenseren, maar er zou toch iets meer spanning in het klassement komen m.i.
Ik denk dat Vingegaard ook sterker is dan Evenepoel. Maar of hij dit jaar Pogi kan verslaan? Moet hij dan ook maar stoppen? Uiteindelijk moet je toch altijd proberen om het hoogste na te streven? In ieder geval zijn zij op dit moment de drie sterkste renners en de rest moet proberen daar te komen.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Je begint maar meteen met een flinke jij-bak. Slappe hap !
Ik geloof dat ik denk dat ik zeker weet dat je mijn woorden of niet goed begrijpt of bewust aan het verdraaien bent. Ik heb de woorden "Believers en Non-believers" niet voor niets tussen aanhalingstekens gezet en ze toegeschreven aan José Decauwer, die al in een zeer vroeg stadium begon met de voornaam "Remco" terwijl hij het hele peloton bij de achternaam noemt. Het was in een periode nog voor Evenepoel zijn eerste intrede in een grote ronde had gemaakt en het Belgische talent als de opvolger van Merckx op het schild werd gehesen. Ik geloof helemaal nergens in, en al helemaal niet in personen die wonderen kunnen verrichten. Laten we nuchter en zo objectief mogelijk naar de medemens blijven kijken, aub.gede schreef: ↑17 jun 2025 09:12]Je verdraait de zaak ook volledig. Het gaat mij totaal niet over 'niet geloven in...' Iedereen mag van mij met het volle respect zeggen dat huj/zij niet gelooft dat Evenepoel de tour gaat winnen. Sterker nog, ik denk zelf dat dat eerder niet dan wel gaat zijn... Mij gaat het om de manier waarop. Hier werden zijn ambities gewoon belachelijk gemaakt, evenals het geloof van de ploeg in hem. Dat vind ik dus belachelijk.
Ik ben helemaal niet van mening dat zijn ploeg hem moet laten vallen. Wat is dat voor kul!? Nee, met realisme bereik je meer en ik zou Evenepoel en zijn entourage dezelfde instelling als Vingegaard toewensen, die na Valmeinier de blik op z'n metertje richtte en tevreden zag dat ie uitstekende waarden had getrapt. Wielrennen is zoveel meer dan juichend met twee vingers in de neus over de meet gaan: de strijd met en tegen anderen en niet in de laatste plaats met jezelf zijn minstens van even grote waarde! De ambitie van Evenepoel zou allereerst moeten zijn om ieder jaar verbetering te willen boeken; niet op basis van een steeds dikker palmares, maar langs de meetlat van de Perfecte Renner.gede schreef: ↑17 jun 2025 09:12Als je van mening bent dat zijn ploeg hem nu al zou moeten laten vallen en niet meer te proberen om het toch te halen, dan ben je wel een hele snelle opgever en dan ga je in de afbreekpolitiek een stap te ver. Integendeel zelfs: Het zou echt bizar zijn dat hij en zijn ploeg die ambitie nu al zouden moeten laten vallen. Er rijdt exact 1 wereldwonder rond op de fiets en ik ben ervan overtuigd dat hij de strijd aankan met iedereen buiten dat ene wonder.... Waarom zou je je ambities loslaten omwille van 1 sterke concurrent? Zijn de fietsers op dit forum zelf zo snel in het opgeven van ambitie?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Maak de tour een keer echt intressant en doe op de eerste zondag een tijdrit van 100km.
Een klimtijdrit op een echte berg van minimaal 1200hm.
Een klimtijdrit op een echte berg van minimaal 1200hm.
Hear hear! Ik vind dat fantastische kijksport indien goed in beeld gebracht - maar vrees dat ik bij de uitzonderingen behoor. Los van de effecten op het vervolg van de Tour...wasbeer2006 schreef: ↑17 jun 2025 14:30 Maak de tour een keer echt intressant en doe op de eerste zondag een tijdrit van 100km.