Tour de France 2025
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jouw reactie is niet van heel veel hoger niveau, in tegendeel.....
Ottorongo schrijft niets verkeerd. Dat Remco een fantastische renner is wordt niet tegengesproken, alleen dat hij geen rasklimmer is a la Pogi of Vinge. Volgens mij is dat een terechte conclusie. En de kans dat hij dat ook nooit zal worden is ook enorm groot gezien zijn bouw en andere specialiteiten.
Ottorongo schrijft niets verkeerd. Dat Remco een fantastische renner is wordt niet tegengesproken, alleen dat hij geen rasklimmer is a la Pogi of Vinge. Volgens mij is dat een terechte conclusie. En de kans dat hij dat ook nooit zal worden is ook enorm groot gezien zijn bouw en andere specialiteiten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Remco en Pogi schelen maar 1 jaar qua leeftijd. Dus daar gaat Remco het niet meer makkelijk inlopen.
Pogi is gewoon meer een ronderenner, Remco is voor mij toch meer een klasbak in klimkassiekers (en tijdritten uiteraard).
Ook nog dit: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrenn ... -er-speelt
Pogi is gewoon meer een ronderenner, Remco is voor mij toch meer een klasbak in klimkassiekers (en tijdritten uiteraard).
Ook nog dit: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrenn ... -er-speelt
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
Een mening hebben en geven zonder om zich heen te slaan is ook een kunst zeker?daniel1975 schreef: ↑16 jun 2025 12:03 Jouw reactie is niet van heel veel hoger niveau, in tegendeel.....
Wat Remco betreft ben ik nog altijd niet zeker wat zijn limieten zijn gezien zijn historiek. Laat begonnen met wielrennen, drie doodssmakken met zeer lange inactiviteit. Het is zeker geen cadeau als je moet opboksen tegen mannen als Vingegaard en Pogacar.
Deze winter wou hij nog werken aan zijn klimwerk om de kloof te dichten maar dat is dus niet gelukt.
Wie denkt dat Pogacar al tourwinst binnen heeft moet toch eens denken aan de tour van 1971 waar de ongenaakbare Merckx slaag kreeg van Ocana in de rit naar Orcieres-Merlette. 9minuten liefst aan de broek. En tour die hij dan toch nog won mede door de opgave van Ocana.
Ook de ongenaakbare Hinault zag 2 tourzeges door de vingers glippen. Eentje door zijn ploegmaat Fignon en nog eens door een ploegmaat Greg Lemond.
Over valpartijen wil ik het dan nog niet hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Blijkbaar mag je op dit forum niet schrijven dat je niet in "Remco" gelooft. Apostel José verdeelde de wielerwereld een tijdje terug in "Believers en Non-believers." Ik vond dat z'n Nederlands er niet op vooruit is gegaan. Maar, allez. Vandaag las ik de "oorzaken" voor het onderpresteren van Evenepoel: pollen en de crash (valpartij heeft mijn voorkeur, maar bien) tijdens 't criterium. Ja zelfs de tapijten in de hotels gaan niet vrijuit.
Ik weet niet zeker of het waar is, maar in de Belgische duinen schijnt dit bord te staan:

Ik weet niet zeker of het waar is, maar in de Belgische duinen schijnt dit bord te staan:
Hierbij het gewicht en lengte van een aantal tot ronderenners: behalve Vingegaard en Pantani liggen de verhoudingen toch niet zover uit elkaar?
Vingegaard 175 cm 60 kg
Pogacar 176 cm 66 kg
Remco 171 cm 61 kg
Roglic 177 cm 65 kg
Ayuso 183 cm 65 kg
froome 186 cm 69 kg
contador 176 cm 62 kg
pantani 170 cm 57 kg
armstrong 177 cm 72 kg
Indurain 188 cm 80 kg
Hinault 166 cm 62 kg
Simoni 170 cm 60 kg
Vingegaard 175 cm 60 kg
Pogacar 176 cm 66 kg
Remco 171 cm 61 kg
Roglic 177 cm 65 kg
Ayuso 183 cm 65 kg
froome 186 cm 69 kg
contador 176 cm 62 kg
pantani 170 cm 57 kg
armstrong 177 cm 72 kg
Indurain 188 cm 80 kg
Hinault 166 cm 62 kg
Simoni 170 cm 60 kg
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Blijkbaar mag je als renner ook geen last hebben van een pollenallergie op dit forum?Klein_Verzet schreef: ↑16 jun 2025 13:03 Blijkbaar mag je op dit forum niet schrijven dat je niet in "Remco" gelooft. Apostel José verdeelde de wielerwereld een tijdje terug in "Believers en Non-believers." Ik vond dat z'n Nederlands er niet op vooruit is gegaan. Maar, allez. Vandaag las ik de "oorzaken" voor het onderpresteren van Evenepoel: pollen en de crash (valpartij heeft mijn voorkeur, maar bien) tijdens 't criterium. Ja zelfs de tapijten in de hotels gaan niet vrijuit.
![]()

Remco een vriend van jefiedoo schreef: ↑16 jun 2025 13:10 Hierbij het gewicht en lengte van een aantal tot ronderenners: behalve Vingegaard en Pantani liggen de verhoudingen toch niet zover uit elkaar?
Vingegaard 175 cm 60 kg
Pogacar 176 cm 66 kg
Remco 171 cm 61 kg
Roglic 177 cm 65 kg
Ayuso 183 cm 65 kg
froome 186 cm 69 kg
contador 176 cm 62 kg
pantani 170 cm 57 kg
armstrong 177 cm 72 kg
Indurain 188 cm 80 kg
Hinault 166 cm 62 kg
Simoni 170 cm 60 kg
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Niet echt denk ik, je wordt er namelijk behoorlijk slaperig van (antihistamines)
Over de Tour:
Ik zie Remco (Evenepoel voor niet vrienden
) na de tijdrit in Caen al wel in het geel staan als er geen gekke monsterontsnappingen in voorgaande etappes komen.
Maar klimtijdrit in de Pyreneeën lijkt me toch meer iets voor Vingegaard en Pogaçar. In die volgorde zelfs.
Het zal er ook vanaf hangen welk materiaal ze daar gaan nemen en of een fiets wisselen aan de orde is.

Over de Tour:
Ik zie Remco (Evenepoel voor niet vrienden
Maar klimtijdrit in de Pyreneeën lijkt me toch meer iets voor Vingegaard en Pogaçar. In die volgorde zelfs.
Het zal er ook vanaf hangen welk materiaal ze daar gaan nemen en of een fiets wisselen aan de orde is.

Adversity is the Catalyst of Change
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Hier is weer het Tour-overzicht van onze Finse rekenaar en liefhebber: @ammattipyoraily.

https://pbs.twimg.com/media/GtjLERtaIAA ... =4096x4096
https://pbs.twimg.com/media/GtjLERtaIAA ... =4096x4096
- daniel1975
- Forum-lid HC
*tijdelijkDubbeldekker schreef: ↑16 jun 2025 14:37 Over de Tour:
Ik zie Remco (Evenepoel voor niet vrienden) na de tijdrit in Caen al wel* in het geel staan
Hautacam verwacht ik Pogi wel in het geel.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!