Specialized Tarmac S-Works SL8 - durability
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik denk dat het vooral te maken heeft met BSA, als je Sram Dub of BB30 rijd blijft er heel weinig materiaal over. De lager cup is ontzetten dun.
Denk ansich niet dat het dus het frame is, maar meer door de beperking van BSA.
En het is niet dat het niet stijf is, maar met vol aanzetten voelde ik wel iets. Zeker niet onprettig.
Zou zelf het frame er ook nooit om laten staan, want het is echt gewoon een van de mooiste gemaakte en afgewerkte frame op de markt en in een maat 58 in parelmoer wit zelf onder de 800 gram! Dat is natuurlijk echt licht. Gewicht maakt ook weinig uit maar het is wel leuk. De SL8 van mijn fietsmaat met de laatste upgrades weegt 6.45 in dus maat 58 met 50mm velgen en 28mm banden en powermeter. Veel lichter gaat goed rijbaar niet lukken.
Denk ansich niet dat het dus het frame is, maar meer door de beperking van BSA.
En het is niet dat het niet stijf is, maar met vol aanzetten voelde ik wel iets. Zeker niet onprettig.
Zou zelf het frame er ook nooit om laten staan, want het is echt gewoon een van de mooiste gemaakte en afgewerkte frame op de markt en in een maat 58 in parelmoer wit zelf onder de 800 gram! Dat is natuurlijk echt licht. Gewicht maakt ook weinig uit maar het is wel leuk. De SL8 van mijn fietsmaat met de laatste upgrades weegt 6.45 in dus maat 58 met 50mm velgen en 28mm banden en powermeter. Veel lichter gaat goed rijbaar niet lukken.
Je kunt Specialized moeilijk de schuld geven van een zeer gebrekkig technisch ontwerp aan de zijde van SRAM.
Specialized geeft nog altijd levenslange garantie op hun frames (lak is wel uitgesloten), mits je deze als 1e eigenaar even registreerd: https://www.specialized.com/nl/nl/warranty
Verder is het blijft het een gebruiksvoorwerp.
Verder is het blijft het een gebruiksvoorwerp.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Mwa, shimano is de enige met 24mm as. De rest is allemaal 28.9 of 30. T47 of pressfit 30 is gewoon een betere optie.
Daar mag zo'n merk wel wat beter naar kijken, niet elke fiets is shimano. Scott overigens precies zo. Trek doet dat beter bv.
Bijkomend probleem is ook dat je dus lagers na 2 a 3k rauw rijd, kan ook zijn dat dit exemplarisch is en net niet goed uitgelijnd is.
De cup beweegt teveel, nu trapt die fietsmaat van mij redelijke 5 en 10s vermogens, maar toch.
Ben dat vaker tegengekomen. Ik heb vijf dezelfde Foils gebouwd in dezelfde maat en de een bleven de lagers heel lang goed +10K en bij een ander na 3k rauw.
Laat ik duidelijk zijn, gewoon kopen he! Het is echt een mooi frame en het nadeel is klein, niet veel zullen het opmerken. Ik heb ze naast elkaar gereden anders zou ik het denk ik ook niet eens merken.
En FSA ook, en RaceFace, Praxis en nog een heel aantal anderen.
Neem dan gelijk de 4ii vermogensmeter, kun je toch het vermogen zien en werkt erg prettig. Geniet van je nieuwe fiets
Als ik iets af kan raden is het wel 4i.
Heb er eigenlijk nog nooit een gezien die heel blijft.
Heb er eigenlijk nog nooit een gezien die heel blijft.
Ik heb er 2 in gebruik en 1 Stages. Met alle nog geen problemen. Geen power uitval of gekke waardes. 4iiii ook op de gravelbike en die heeft behoorlijk nattigheid en modder gezien. Alles valt of staat ( geldt ook voor Stages ) is dat het batterij deksel goed !! gemonteerd wordt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Gewoon een nieuw setje Favero pedalen ipv die 4iiii. Heb de 4iiii op m'n gravel fiets, maar aangezien ik een onbalans heb zijn de waardes altijd met een korrel zout. En daarbij komt ook nog dat ik vorig jaar in de Toscane met de gravel na ong een uur zoiets had van, hmmm dat gemiddeld vermogen is wel vrij hoog voor de hartslag en snelheid... Toen maar even opnieuw gecalibreerd, en na afloop zag ik dat vanaf dat moment m'n vermogen ineens met 30w omlaag ging
Zal wel de temperatuur compensatie geweest zijn ofzo, maar daar heb ik met m'n Favero's dus nooit last van.
-
scottpch64
- Forum-lid
Op al m'n fietsen Sram met GXP as, ook de 12sp...