Toscane, basisinformatie gevraagd ! + camping tips
-
- Forum-lid
Best via Empoli reizen dan. De route via Siena is behoorlijk druk.
Empoli is een onbeduidend plaatsje , supervlak maar wel een mooi station met veel wit marmer.
En zo’n beetje het treinkruispunt voor heel toscane
Empoli is een onbeduidend plaatsje , supervlak maar wel een mooi station met veel wit marmer.
Adversity is the Catalyst of Change
Ik vermoed dat er hier wat verwarring bestaat tussen Montecatini nabij Volterra en Montecatini Terme nabij Pistoia.Dubbeldekker schreef: ↑28 mei 2025 19:30 Best via Empoli reizen dan. De route via Siena is behoorlijk druk.
De verblijfplaats van Pino gaat dus wel degelijk over Montecatini Terme in de buurt van Lucca ( op 15 kms afstand).
Reizen met de trein naar Firenze vanuit montecatini terme gaat dan in 1 rechte lijn via Pistoia en Prato en zonder overstap. Het treinstation van Firenze ligt in het centrum, kort bij de voornaamste bezienswaardigheden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Met wielerbus.nl?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
- Forum-lid
Bedankt voor die correctie Fiedoo.
Het voor mij alweer een hele poos geleden dat ik in die regio vertoefde en op treinverkeer was aangewezen.
In mijn beleving was het allemaal prima geregeld toen, een verademing in vergelijking met de Nederlandse NS of de Belgische NMBS.
Ook het busvervoer in, met name Siena vond ik geweldig geregeld en duidelijk voor niet inwoners (toeristen dus
)
Het voor mij alweer een hele poos geleden dat ik in die regio vertoefde en op treinverkeer was aangewezen.
In mijn beleving was het allemaal prima geregeld toen, een verademing in vergelijking met de Nederlandse NS of de Belgische NMBS.
Ook het busvervoer in, met name Siena vond ik geweldig geregeld en duidelijk voor niet inwoners (toeristen dus

-
- Forum-lid
Doe jij die ook weleens besturen Nijkie? Lijkt mee extra dimensie aan je baan toevoegen.
Ze zochten nog chauffeurs.Dubbeldekker schreef: ↑31 mei 2025 12:01 Doe jij die ook weleens besturen Nijkie? Lijkt mee extra dimensie aan je baan toevoegen.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Ik heb niet het benodigde rijbewijs maar wellicht heeft Nijkie interesse?

Prima hotel heb er in 2022 12x 7 nachten gewoond.Hopelijk zit het weer mee.Lampjes niet vergeten ivm soms tunneltjes.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ben van 1991 t/m 2022 Touringcarchauffeur/reisleider geweest.Toevallig was mij laatste rit naar Htl Regina in Montecatini Therme.Dubbeldekker schreef: ↑31 mei 2025 12:07 Ik heb niet het benodigde rijbewijs maar wellicht heeft Nijkie interesse?
![]()
Leuk weetje, de 1ste rit die wielerbus organiseerde was naar Gerona toen heb ik samen met Pim de rit gereden.
Of ze mij ooit nog aantreffen op een touringcar is klein ivm mijn digitale pas die ik dacht Maart 2027 verloopt.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.