Nieuwe broek - weer assos of toch eens iets anders
Thanks allemaal!
Ik heb nog even een mille GTS C2 op de kop getikt, dan heb ik er 2 die sowieso goed zitten. Daarna bij een mooie aanbieding maar eens een Gobik outfit aanschaffen en deze testen! Dat is dan denk ik de Absolute of de Matt versie als betere endurance broek zoals de mille reeks?
Ik heb nog even een mille GTS C2 op de kop getikt, dan heb ik er 2 die sowieso goed zitten. Daarna bij een mooie aanbieding maar eens een Gobik outfit aanschaffen en deze testen! Dat is dan denk ik de Absolute of de Matt versie als betere endurance broek zoals de mille reeks?
Ik zou dan voor de Absolute gaan ipv de Matt. De stof van de Matt is mij iets te stijf en dikker dan die van de Absolute.Crimby schreef: ↑26 mei 2025 17:45 Thanks allemaal!
-
- Forum-lid
Ik heb de Gobik Revolution, voor mij persoonlijk de beste broek die ik al heb gehad. Wel nog nooit Assos uitgeprobeerd.
Geen idee wat het verschil is met de Absolute versie.
Geen idee wat het verschil is met de Absolute versie.
-
- Forum-lid HC
Ik rijd denk ik nu 20 jaar met Assos. Ik koop elk jaar 1 setje en draai door. Zo,n zes setjes in gebruik en zou hou je het gewoon bij.
Koop altijd de goedkoopste Assos, altijd wel een keet voor een 110 a 120 euro te koop. Vind de duurdere niet beter eerder slechter zitten bij overgang lies naar been.
Maat L bij 185 en rond de 80kg.
Ze hebben een type gehad dat onderdaad erg verkleurde door de zon en snel donkergrijs werd, maar die zit niet meer in mijn collectie dus dat is meer dan 8 jaar geleden minimaal. Ook 1 serie die opkroop, maar die is er net uit zal dus een jaar of zes geleden zijn.
Koop altijd de goedkoopste Assos, altijd wel een keet voor een 110 a 120 euro te koop. Vind de duurdere niet beter eerder slechter zitten bij overgang lies naar been.
Maat L bij 185 en rond de 80kg.
Ze hebben een type gehad dat onderdaad erg verkleurde door de zon en snel donkergrijs werd, maar die zit niet meer in mijn collectie dus dat is meer dan 8 jaar geleden minimaal. Ook 1 serie die opkroop, maar die is er net uit zal dus een jaar of zes geleden zijn.
Heb er twee jaar geleden 2 gekocht, een met een dunnere grijze zeem en 1 met een dikke blauwe zeem.
Die blauwe zit echt veel beter imo. Was ook wel flink aan de prijs maar zou die direct weer kopen. Die grijze zeem rij ik lieven niet boven de twee uur en anders moet er wel wat chamois bij
Die blauwe zit echt veel beter imo. Was ook wel flink aan de prijs maar zou die direct weer kopen. Die grijze zeem rij ik lieven niet boven de twee uur en anders moet er wel wat chamois bij
-
- Forum-lid
Hier ook altijd de goedkoopste Assos broeken. Vroeger roze zeem, laatste jaren blauwe zeem. Oude broeken werden idd grijs.
Ik koop ze bij Hopmans. Aantal jaren geleden ca. 100 euro, tegenwoordig iets duurder, maar minder dan 110.
Ik koop ze bij Hopmans. Aantal jaren geleden ca. 100 euro, tegenwoordig iets duurder, maar minder dan 110.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Etxeondo is niet Italiaans, maar Spaans.marsman schreef: ↑26 mei 2025 16:46 Mijn persoonlijke ervaring is dat als je een 'Assoskont' hebt, dat veel Italiaanse merken niet goed zitten. Ik heb Ale, Castelli, Etxeondo en vast nog meer allemaal geprobeerd maar kom telkens weer terug op Assos. De maat klopt wel, maar vaak is de zeem gewoon niet fijn.
Diverse lijnen van Assos gehad, het zit me allemaal goed.
Wel grappig om te lezen dat de Assoszeem dus blijkbaar via derden aangekocht wordt. Wist ik niet. Je zou bijna denken dat al die merken op de site van Elasticinterface dan een optie moeten zijn. Keuze genoeg!
Vorige week een nieuwe Assos Equipe S11 in het groen (voor het eerst niet in een zwarte boxer!) gekocht. Prachtige kleur, leuk als je wat anders zoekt dan standaard zwart. Zit ook goed, maar voor mijn gevoel wel wat krapper dan anders. Ik heb altijd een L met 178 en iets boven de 80kg afhankelijk van het seizoen.
Mijn favo merk wat broeken en zeem betreft. Wel de Urraki zeem!
Super stof, veel stretch en toch compressie. Panelen vrijwel naadloos aan elkaar gezet.
Heb daarnaast Assos Mille GTS, wel fijne broek maar de pijpen zijn me net te kort en heb daardoor na een tijd ook het gevoel dat het wat opkruipt ofzo.
En de zeem vind ik na een tijdje te bulky.
Gobik Revolution 2.0 ook nog in de collectie, fijne broek en zeem, maar wel heel hoog aangesloten middel.
En wat minder stretch door verschillende naden.