Volgens mij niet echt een exclusief artikel. Maar ik kan mij voorstellen dat de fietsenmaker op de hoek niet eens TPU binnenbandjes op voorraad heeft. Dus ja, plakkers zal 'ie dan ook niet hebben.
Ik hoop dat het lukt met plakken. Ik heb wisselende resultaten behaald in het verleden. Waarbij ik dat trouwens voor 75% aan mijn eigen onkunde toeschrijf en 25% aan de plek waar het lek zit en of dat dan te plakken valt. De plakker voldoende tijd geven om te drogen is volgens mij erg belangrijk. Ik laat een geplakt bandje rustig een nacht liggen met een dikke stapel zware boeken op het geplakte deel.
Lekke banden-bal 2024/5
Naja, ik zeg fietsenmaker om de hoek. Hij zit inderdaad om de hoek, maar verkoopt alleen racefietsen, triathlonfietsen, ATB's en dan voornamelijk in het hogere segment....
Van de lokale Cortina- en Batavus-boer had ik niet anders verwacht maar van de zichzelf-premium-fietsen-boer-noemende winkel eerlijk gezegd wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Er zitten standaard plakkers bij de Ridenow TPU banden.
Huh? Ik had ze wel bij tante Ali besteld. Maakt dat nog verschil? Ik heb geen plakker gezien....
-
- Forum-lid
Ik ook, in het doosje bij de papieren zitten 2 plakkers en een stickertje tegen het rammelen van je ventiel.
Heb de versie met zwarte ventiel.
Heb de versie met zwarte ventiel.
Gisteren was ik bijna het haasje.... Ik pak mijn fiets aan het einde van de werkdag en de voorband is wat slapjes. Nu zit daar een plug in maar die zit naast het loopvlak. Nou, band opgepompt en na een paar honderd meter hoor ik gesis. Dus ja, dan toch maar met de auto naar huis of niet? Uiteindelijk een plug erbij en het gat is toch dicht en toch naar huis gefietst en vandaag weer ook naar het werk (zonder dat er nog lucht bij moest vanmorgen).
Moraal van het verhaal, als een plug niet in het loopvlak zit dan werkt het toch niet helemaal lekker. Ik ga maar eens een nieuwe band bestellen. Ook al is de band nu op het oog dicht.
Moraal van het verhaal, als een plug niet in het loopvlak zit dan werkt het toch niet helemaal lekker. Ik ga maar eens een nieuwe band bestellen. Ook al is de band nu op het oog dicht.
Ride bikes, not tanks!
Ik had pas een lekke band met de auto en de wegen propte er een plug. Zat nog net op het loopvlak, daarom kon het, naast het loopvlak proppen ze niet. Zal voor een fietsband wellicht niet anders zijn.
onderrtussen ook weeral eens lek gereden.
tubeless was ook geen oplossing geweest een dikke vijs door buitenband.
net op de slechts mogelijke plaats zijkant ban het rubber waar je op komt met het nemen van bochten.
plat na 15KM tegen ik thuis wad een groot deel van de rubber weg (was al los gekomen) dus gevalletje vuilbak
tubeless was ook geen oplossing geweest een dikke vijs door buitenband.
net op de slechts mogelijke plaats zijkant ban het rubber waar je op komt met het nemen van bochten.
plat na 15KM tegen ik thuis wad een groot deel van de rubber weg (was al los gekomen) dus gevalletje vuilbak
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)