Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
Salteh
- Forum-lid
-
Contact
Salteh
19 mei 2025 09:46
Als het puur de positiesensor is die de weg kwijt is dan is dat nog wel te herstellen m.b.v. de PCE02, zie ook dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=sadO_WY8jd4
Maar als er meer aan de hand is, zoals b.v. loszittende servo schroefjes of iets anders vanbinnen dan zal 'ie opengemaakt moeten worden om hem te repareren.
Ik zou eerst de methode met de PCE02 proberen. Zelf heb ik er een (in Bleiswijk), maar de fietsenmaker heeft er natuurlijk ook een.
Het is nogal een verborgen feature, die correctie van de positiesensor.. dus als je 'm naar de fietsenmaker brengt dan zou ik ze zeker ook het filmpje doorsturen

.
6870 en 9070 ondersteunen dit overigens niet, maar r9150 als het goed is wel.
-
Moos82
- Forum-lid
Moos82
19 mei 2025 10:25
Salteh schreef: ↑19 mei 2025 09:46
Als het puur de positiesensor is die de weg kwijt is dan is dat nog wel te herstellen m.b.v. de PCE02, zie ook dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=sadO_WY8jd4
Maar als er meer aan de hand is, zoals b.v. loszittende servo schroefjes of iets anders vanbinnen dan zal 'ie opengemaakt moeten worden om hem te repareren.
Ik zou eerst de methode met de PCE02 proberen. Zelf heb ik er een (in Bleiswijk), maar de fietsenmaker heeft er natuurlijk ook een.
Het is nogal een verborgen feature, die correctie van de positiesensor.. dus als je 'm naar de fietsenmaker brengt dan zou ik ze zeker ook het filmpje doorsturen

.
6870 en 9070 ondersteunen dit overigens niet, maar r9150 als het goed is wel.
Bedankt voor de tip, had al bijna een andere derailleur aangeschaft...
Ik ga vanavond gelijk kijken of het op deze manier lukt.
-
wmc
- Forum-lid
wmc
19 mei 2025 12:00
Op instagram heb je het kanaal di2GP. Ik zou daar eens contact mee opnemen, er raken namelijk nog wel eens wat interne delen los in de 9150.