Ramon73 schreef: ↑13 mei 2025 19:12
Dat zou best eens kunnen....
Een paar weken geleden probeerde ik 2 zo goed als weggerotte bouten van m'n uitlaat (achterste kat) uit te boren met een (dacht ik ) kwaliteitsboor , maar verder dan een ondiep kuiltje kwam ik niet... dat zijn 8.8 bouten , niet het hardste staal...
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Only two things are infinite: the universe and human stupidity...
Na het keren van de flipchip op de Giant Revolt kwam ik erachter dat ik de volgorde van bevestiging van de chip aan de driveside niet juist had
(eerst flipchip borgen daarna steekas vastdraaien) .
Juiste volgorde is om de flipchip eerst handvast te monteren, daarna achterwiel monteren en dan pas de flipchip met een moment van 1Nm borgen.
Typisch een gevalletje van eerst 'fixen' en daara de manual doornemen
(eerst flipchip borgen daarna steekas vastdraaien) .
Juiste volgorde is om de flipchip eerst handvast te monteren, daarna achterwiel monteren en dan pas de flipchip met een moment van 1Nm borgen.
Typisch een gevalletje van eerst 'fixen' en daara de manual doornemen

https://www.giant-bicycles.com/nl/flip-chip-dropout (gewoon effe googelen
)

-
- Forum-lid
Lijkt op een oplossing voor een niet-bestaand probleem. Hoe doe je dat dan met de remklauw? Die moet je dan ook verplaatsen. 99,9% van de mensen die een fiets met deze oplossing kopen, zullen het nooit aanpassen. Misschien hoort deze reactie thuis in het topic over innovatie 

Op een mountainbike zijn die dingen toch veel te vinden hoor. Bijvoorbeeld bij de bevestiging van de achterdemper. Handig als je de geometrie van de fiets een beetje wilt aanpassen (of juist gelijk wil houden als je een vork met een andere veerweg dan standaard geleverd wil monteren). Deze is zo te zien voor de effectieve lengte van de achterbrug. Dan moet je inderdaad zorgen dat de remklauw meeschuift, maar dat is geen rocket-science lijkt me. (Op mijn RAAW MTB moet er dan een andere adaptor op)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
10mm ga je nou niet heel veel verschil van merken heb ik het idee ?
Tuurlijk een langere wielbasis gaat gedrag veranderen, maar dat scheelt bij mijn trek domane bijvoorbeeld 4cm tov mijn trek emonda.
En idd mag je de remklauw ook gaan veranderen en weer gedoe dat je die moet uitlijnen voor die ene cm verschil in wielbasis.
Tuurlijk een langere wielbasis gaat gedrag veranderen, maar dat scheelt bij mijn trek domane bijvoorbeeld 4cm tov mijn trek emonda.
En idd mag je de remklauw ook gaan veranderen en weer gedoe dat je die moet uitlijnen voor die ene cm verschil in wielbasis.
-
- Forum-lid
Zo leer ik iedere dag weer bij53x11 schreef: ↑15 mei 2025 14:49 Op een mountainbike zijn die dingen toch veel te vinden hoor. Bijvoorbeeld bij de bevestiging van de achterdemper. Handig als je de geometrie van de fiets een beetje wilt aanpassen (of juist gelijk wil houden als je een vork met een andere veerweg dan standaard geleverd wil monteren). Deze is zo te zien voor de effectieve lengte van de achterbrug. Dan moet je inderdaad zorgen dat de remklauw meeschuift, maar dat is geen rocket-science lijkt me. (Op mijn RAAW MTB moet er dan een andere adaptor op)

Ach, het maakt de fiets iig wat veelzijdiger.
Kies voor bredere banden, of kies voor sportiever rijgedrag van het frame.
De meningen zijn verdeeld over een flipchip, maar dat viel te verwachten.
Waar de een het onzin vindt, is het een oplossing voor een ander.
Enfin, fijn dat er met voorgaande berichten toch weer enkele forumleden een tikkie wijzer zijn geworden.
Kies voor bredere banden, of kies voor sportiever rijgedrag van het frame.
De meningen zijn verdeeld over een flipchip, maar dat viel te verwachten.
Waar de een het onzin vindt, is het een oplossing voor een ander.
Enfin, fijn dat er met voorgaande berichten toch weer enkele forumleden een tikkie wijzer zijn geworden.