Nieuwe Vittoria Corsa non TLR
Er komt een nieuwe non TLR versie van de Vittoria Corsa aan !! Non tubeless, lichter en voor de skinwall liefhebber een mooie band.
Nog niet op de site van Vittoria;
https://www.biketiresdirect.com/product ... -road-tire
Nog niet op de site van Vittoria;
https://www.biketiresdirect.com/product ... -road-tire
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

- thestudent
- Forum-lid HC
Hadden ze dat rode label nou niet achterwege kunnen laten. Lijkt nu meteen een band uit midden jaren 90
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Dat hoeft niet pirelli bewijst dat je hele lichte banden kunt maken die niet lek gaan.
Alleen omdat er een website bicyclerollingresistance bestaat hebben ze die aangepast en minder lekbescherming in gedaan.
De oude P zero velo woog 215 gram in een 25mm, die op een 23c velg op 29mm viel.
Gewoon een 28mm dus van 215 gram en 6000km en nog mooi rond.
Met een lichte biba dus 250 gram per wiel. Ik zit nu op 350 met tubeless.
Het vervelende is alleen daar waar gewicht uitmaakt ik graag met tubeless wil rijden voor de veiligheid
Alleen omdat er een website bicyclerollingresistance bestaat hebben ze die aangepast en minder lekbescherming in gedaan.
De oude P zero velo woog 215 gram in een 25mm, die op een 23c velg op 29mm viel.
Gewoon een 28mm dus van 215 gram en 6000km en nog mooi rond.
Met een lichte biba dus 250 gram per wiel. Ik zit nu op 350 met tubeless.
Het vervelende is alleen daar waar gewicht uitmaakt ik graag met tubeless wil rijden voor de veiligheid
Zijn voorganger wel, pakt veel te veel steentjes op met die groeven
Ik heb diverse malen met de 30mm versie van de Vottoria Grapheen G2 gravelpaden en schelpenpaden gereden hier aan de kust. Slechts 1 klein sneetje ( ca 2mm lang en nog geen mm diep ) in de achterband.
De kunst is om de banden aan het eind van het jaar te kopen en te laten “rijpen” tot de lente / zomer erna. Zeker bij katoenen banden met een rubber looplaag. Elke band heeft er baat bij trouwens.
Zo heb ik ook Veloflex Corsa liggen ( voorraad ) en rij ik op een ander paar. Nog geen steentjes opgepikt met de Veloflex banden.
Als de Vittoria in de winkel komen ga ik er zeker een set van kopen om te testen. Heerlijk met latex biba’s en prima met TPU.

- thestudent
- Forum-lid HC
Let wel op, deze banden zullen waarschijnlijk niet hookless compatible zijn. Net zoals die nieuwe pirelli banden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Wat is de logica van het rijpen, ze komen toch vaak niet vers uit de fabriek?rene schreef: ↑09 mei 2025 19:35Ik heb diverse malen met de 30mm versie van de Vottoria Grapheen G2 gravelpaden en schelpenpaden gereden hier aan de kust. Slechts 1 klein sneetje ( ca 2mm lang en nog geen mm diep ) in de achterband.
De kunst is om de banden aan het eind van het jaar te kopen en te laten “rijpen” tot de lente / zomer erna. Zeker bij katoenen banden met een rubber looplaag. Elke band heeft er baat bij trouwens.
Zo heb ik ook Veloflex Corsa liggen ( voorraad ) en rij ik op een ander paar. Nog geen steentjes opgepikt met de Veloflex banden.
Als de Vittoria in de winkel komen ga ik er zeker een set van kopen om te testen. Heerlijk met latex biba’s en prima met TPU.
Beide banden hebben het bij mij niet lang volgehouden waarbij een scheurde aan de skinwall. Beiden meerdere keren lekgereden.
Had ze overigens zelf ook een half jaar op de plank liggen voor monteren
Laatst gewijzigd door 1094 op 09 mei 2025 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook niet nodig voor mij.thestudent schreef: ↑09 mei 2025 21:09 Let wel op, deze banden zullen waarschijnlijk niet hookless compatible zijn. Net zoals die nieuwe pirelli banden.