bever schreef: ↑09 mei 2025 18:37
Dubbeldekker schreef: ↑08 mei 2025 23:25
mao schreef: ↑08 mei 2025 22:57
Geen enkel probleem met de emoties na de wedstrijd van wie dan ook, hoe vaak dan ook.
Demi valt er niemand mee lastig , moeten we dan alleen maar grijze mussen zijn.
Kom op zeg! Het is elke keer iets met haar.
Prima hoor: ze heeft een afwijking waardoor ze super emotioneel wordt na zo’n overwinning.
Kan! Wellicht een hormonale stoornis.
Misschien een gevolg van bepaalde medicatie die nog niet op de dopinglijst staat?
Of een andere afwijking?
Hoe dan ook; het is op zijn minst een beetje afwijkend dat ze telkens weer in emotie verdrinkt.
ik wil wel proberen het te duiden:
Ik denk dat Demi Vollering heel veel last heeft van mentale problemen. Niet een beetje zenuwachtig voor de koers, maar een klinische angststoornis of depressie, dit heeft ze in de Tour de Femmes van 2024 tussen de regels ook wel laten doorschemeren. Is ze hier de enige in? Helaas is ze niet de enige topsporter die moeite heeft om aan hun eigen verwachtingen en die van anderen te voldoen. Naomi Osaka is een voorbeeld wat hier open over durft te praten, Robert Enke een voorbeeld wat het helaas niet meer kan na vertellen. Deze mensen kiezen hier niet voor.
Ik schaar Vollering tot het eerste voorbeeld, iemand die haar emoties durft te tonen en ook open durft te praten over haar ziekte. Ik begrijp dat niet iedereen dat kan waarderen en daar een oordeel over heeft, maar mental health issues zijn gewoon aanwezig in onze maatschappij. Door deze groep te veroordelen, houdt je het stigma niet alleen in stand, maar zorg je ook voor voor een klimaat waar zieke mensen zich minder veilig in voelen.
Klinkt allemaal een beetje geitenwollen-sokken achtig, maar ik nodig iedereen uit om een keer om een dagje met me mee te lopen in de GGZ.
Demi kan overkomen als een gigantisch kutwijf, maar ze durft wel bij haar gevoel te komen, veel patiënten (en misschien ook wel criticasters), zijn nog niet zo ver.
Dankjewel Bever voor deze genuanceerde en goed onderbouwde reactie
Kijk: ik ken Demi niet persoonlijk en baseer mijn opinie puur op datgene wat ik meekrijg op tv en eventuele achtergrond artikelen/interviews.
Dat ze het “opneemt” voor mensen met psychische problemen pleit natuurlijk voor haar. De vraag is of je dat moet doen nadat je zojuist een vrij epische etappe hebt gewonnen!
Verder begrijp ik alle reacties op mijn initiële bericht over de zoveelste emotionele uitbarsting van Demi een koers. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat alle reageerders die het voor haar opnemen, net zo min als ik haar persoonlijk kennen. Dus die reacties zijn van evengrote waarde, of beter; vanuit evengrote emotie geschreven.
Ik erger me kapot aan dat tranendal na elke overwinning of na elk dilemma.
Anderen vinden het geweldig en ontwapenend. Bon het zij zo!
Maar laten we het wel in derde persoon houden qua discussie en niet mensen gaan aanvallen op basis van hun observaties over de derde persoon.
Vandaar dat ik jouw bericht erg waardevol vind Bever!