Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

di2 laadt niet meer op..

krokie
Forum-lid

krokie 09 mei 2025 18:04

Update: Nieuwe batterij binnengekomen. Provisorisch aangesloten op plek oude batterij. En na goed aandrukken met tool laadt deze gelukkig op. Oude batterij er met veel moeite uitgekregen. Eerst de borgring en de andere ringen, maar daarna leek ie wel vastgeplakt. Veel witte afscheiding (oxidatie). Schoongemaakt dus, nieuwe batterij gemonteerd in de zadelpen en alles weer vast gemaakt.
Zo jammer dat ik het stuurlint eraf heb gehaald om de aansluiting van de junction te controleren :-(
Maar goed, alles werkt weer en we kunnen weer fietsen!
Wel erg toevallig dat het op hetzelfde moment met dezelfde fiets ( Merida Reacto Disc LTD uit 2020) gebeurde. Dat zal TS ook wel vinden denk ik
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

Willempy
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Willempy 27 mei 2025 13:17

Ik heb ook hetzelfde euvel, di2 valt midden in rit uit, geen beweging in te krijgen. Thuis aan oplader, geen reactie. Daarna batterij losgekoppeld en opladen werkt weer. afgelopen weekend tijdens fietsen weer geen activiteit, ff zadelpen eruit kabeltje losgemaakt, en weer aangesloten en daarna werkte alles weer normaal. Vraagje aan de kenners, is dit batterij issue of kabeltje issue?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 mei 2025 16:26

Willempy schreef: 27 mei 2025 13:17 Ik heb ook hetzelfde euvel, di2 valt midden in rit uit, geen beweging in te krijgen. Thuis aan oplader, geen reactie. Daarna batterij losgekoppeld en opladen werkt weer. afgelopen weekend tijdens fietsen weer geen activiteit, ff zadelpen eruit kabeltje losgemaakt, en weer aangesloten en daarna werkte alles weer normaal. Vraagje aan de kenners, is dit batterij issue of kabeltje issue?
Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 27 mei 2025 19:03

Orlok schreef: 27 mei 2025 16:26
Willempy schreef: 27 mei 2025 13:17 Ik heb ook hetzelfde euvel, di2 valt midden in rit uit, geen beweging in te krijgen. Thuis aan oplader, geen reactie. Daarna batterij losgekoppeld en opladen werkt weer. afgelopen weekend tijdens fietsen weer geen activiteit, ff zadelpen eruit kabeltje losgemaakt, en weer aangesloten en daarna werkte alles weer normaal. Vraagje aan de kenners, is dit batterij issue of kabeltje issue?
Afbeelding
Na mijn ervaring kabeltje issue
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie