Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

De teloorgang van Campagnolo

jer81
Forum-lid

jer81 06 mei 2025 12:12

Jans schreef: 06 mei 2025 09:42
jer81 schreef: 05 mei 2025 19:28
senior schreef: 05 mei 2025 19:21 Dat is dan nog niet bepaald slimme AI :-)
Dat klopt. Maar als jij meer of betere informatie hebt hoor ik het graag.
Ach, als niet juiste informatie ook goed genoeg is, dan is AI je vriend. Het zit nog vol fouten.
Klopt. Maar wat klopt er dan niet aan dit specifieke AI antwoord?

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 mei 2025 12:55

jer81 schreef: 06 mei 2025 12:12

Ach, als niet juiste informatie ook goed genoeg is, dan is AI je vriend. Het zit nog vol fouten.
Je geeft toe dat er omissies in zitten en dan hoop je dat ik ze voor je opzoek? Nee, ik ben voorlopig niet van de AI, en daar heb ik echt mijn reden voor. Omdat ik weet dat er veel fout gaat.

jer81
Forum-lid

jer81 06 mei 2025 14:08

Jans schreef: 06 mei 2025 12:55

Je geeft toe dat er omissies in zitten en dan hoop je dat ik ze voor je opzoek? Nee, ik ben voorlopig niet van de AI, en daar heb ik echt mijn reden voor. Omdat ik weet dat er veel fout gaat.
Dus je klaagt eigenlijk om het klagen zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Okay…

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 06 mei 2025 14:08

Ik denk dat de men het eens is dat AI niet altijd de juiste informatie vindt (maar soms ook wel).
Als iemand zegt dat deze specifieke informatie niet klopt (‘want AI’), is het m.i. niet gek om ook gelijk te vragen waarom het onjuist is, EN wat de juiste info is.

En on-topic: ik vind weinig financiele info van na 2022…
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 mei 2025 15:11

Ik gebruik liever mijn gezond verstand.

Ik kan mij niet voorstellen dat één succesvolle gravelgroep (die je in het wild niet vaak tegenkomt) + wat wielen van Fulcrum (die meer en meer concurrentie hebben) genoeg zijn om een heel bedrijf financieel gezond te laten zijn.

In de fietswereld zijn er echter bijna geen merken met een sterkere naam dan Campa, dus mocht de nood echt aan de man komen staat de private equity vast in de rij om de boel over te nemen en stevig te gaan reorganiseren (wat IMHO hard nodig is).

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 06 mei 2025 17:17

jer81 schreef: 06 mei 2025 14:08
Dus je klaagt eigenlijk om het klagen zonder inhoudelijk iets toe te voegen. Okay…
Nee hoor, ik heb iemand in mijn directe omgeving die eens een uurtje met collega's wat "gezocht" hebben in hun vakgebied, de links sloegen nergens op, soms konden ze niet doorlinken, ging het over hele andere onderwerpen. Maar jij voegt graag iets makkelijks toe, zonder te kijken wat er van klopt. Ieder zijn ding.
Behalve dit heb ik al te vaak gehoord van antwoorden die werkelijk nergens op sloegen, gewoon 100% fout. Maar als je foute dingen maar vaak genoeg aan het web toevertrouwt worden ze vanzelf werkelijkheid, maar niet mijn werkelijkheid.

jer81
Forum-lid

jer81 06 mei 2025 17:55

Jans schreef: 06 mei 2025 17:17
Nee hoor, ik heb iemand in mijn directe omgeving die eens een uurtje met collega's wat "gezocht" hebben in hun vakgebied, de links sloegen nergens op, soms konden ze niet doorlinken, ging het over hele andere onderwerpen.
Beide linkjes in het Copilot antwoord had je op kunnen klikken en hadden je doorgeslikt naar de passende bron. Vervelend voor die iemand in je directe omgeving maar daar is in dit geval dus geen sprake van. Niet relevant dus.
Maar jij voegt graag iets makkelijks toe, zonder te kijken wat er van klopt. Ieder zijn ding.
Ik voeg iig wat inhoudelijks toe.
Behalve dit heb ik al te vaak gehoord van antwoorden die werkelijk nergens op sloegen, gewoon 100% fout. Maar als je foute dingen maar vaak genoeg aan het web toevertrouwt worden ze vanzelf werkelijkheid, maar niet mijn werkelijkheid.
Kom vooral met een inhoudelijke onderbouwing waarom dit specifieke antwoord van Copilot onjuist zou zijn. Daar help je iedereen mee. En dan zal ik je correcte antwoord doorvoeren in Copilot zodat die het de volgende keer ook weet.

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 06 mei 2025 18:14

Kunnen we aub weer on-topic komen?

senior
Forum-lid

senior 06 mei 2025 22:09

senior schreef: 05 mei 2025 19:21 Dat is dan nog niet bepaald slimme AI :-)
Als ik het wist had ik het al verteld. Het viel me alleen op dat de info van CoPilot nou niet bepaald wat voorstelde. ;)

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 mei 2025 22:13

Jans schreef: 06 mei 2025 17:17
Nee hoor, ik heb iemand in mijn directe omgeving die eens een uurtje met collega's wat "gezocht" hebben in hun vakgebied, de links sloegen nergens op, soms konden ze niet doorlinken, ging het over hele andere onderwerpen. Maar jij voegt graag iets makkelijks toe, zonder te kijken wat er van klopt. Ieder zijn ding.
Ik hoop van ganser harte dat Campagnolo het gewoon gaat redden in de huidige markt! Ik van begin af aan (mijn interesse in fietsen als werkwoord en fietsen als transportmiddelen) al enorme fan van Campagnolo!

In mijn hoofd vergelijk ik het weleens met het verschil tussen Microsoft en Apple. In die analogie is Microsoft synoniem aan Shimano en Apple aan Campa.

En dan bedoel ik dus het intuïtieve gebruiksgemak en de mooie vormgeving van Campa (Apple)
Tegenover het totale gebrek aan vormgeving en intuïtief gebruiksgemak maar wel de eindeloze uitbreidingen die kunt doen aan het systeem van Shimano (Microsoft)

Over AI: degenenen die menen dat AI een container is waar je een vraag in dropt met als doel een sluitend antwoord te vinden zijn zo mogelijk nog dommer dan het middel waar ze de waarheid menen te vinden!!
Als je AI werkelijk nuttig wilt gebruiken zul je het moeten trainen en je vraagstelling moeten aanpassen aan de relatief domme technologie waarvan je antwoorden verwacht.

Niet iedereen begrijpt dat. En mensen die beweren dat “AI foute informatie geeft” snappen er dus al helemaal geen snars van.
Adversity is the Catalyst of Change

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 06 mei 2025 22:22

Dubbeldekker schreef: 06 mei 2025 22:13 Over AI: degenenen die menen dat AI een container is waar je een vraag in dropt met als doel een sluitend antwoord te vinden zijn zo mogelijk nog dommer dan het middel waar ze de waarheid menen te vinden!!
Als je AI werkelijk nuttig wilt gebruiken zul je het moeten trainen en je vraagstelling moeten aanpassen aan de relatief domme technologie waarvan je antwoorden verwacht.

Niet iedereen begrijpt dat. En mensen die beweren dat “AI foute informatie geeft” snappen er dus al helemaal geen snars van.
Dat past helaas is de tijdsgeest dat iets snel, simpel en éénduidig moet zijn.
En dat is niet hoe de wereld in elkaar zit.

AI is een fantastische tool op vele vlakken, maar je moet het leren gebruiken. Het is een basis waar je op verder kan bouwen. NIet ene eindproduct.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 06 mei 2025 23:02

Gisteren tijdens een sprintje vloog de ketting van m'n voorblad. Ik kwam er achter dat deze niet helemaal goed stond afgesteld vanuit Canyon. Vanochtend de voorderailleur van m'n SR WRL bijgesteld. Wat een genot hoe makkelijk en snel dat ging. Letterlijk binnen 2 minuten was het gefixed, inclusief het zoeken van de manual. Ik heb geen ervaring met aanpassingen van DI2 of bij SRAM, maar veel gemakkelijker kan het niet worden.

Plaats reactie