De teloorgang van Campagnolo
Campa heeft vooral de slag gemist in de Ultegra/105 categorie. Chorus was mechanisch al een stuk duurder en electronisch is er geen aantrekkelijk geprijsd campa alternatief. Als het Sram wel redelijk lukt had het campa toch ook moeten lukken. Zou ik denken. Heb wel sympathie voor het merk.
Gaat het slecht? Had begrepen dat ze met die Ekar gravel groepset behoorlijk succes hebben.IBAN schreef: ↑06 mar 2025 10:45 Mooi om dit topic met terugwerkende kracht te lezen. Jammer dat het slecht gaat met dit toch prachtige merk. Mijn eerste fiets was een Raleigh met Reynolds 531 buizen en Campa groepje met buiscommandeurs. Schakelde perfect. Als een jaar of tien geleden iemand een nieuwe (Italiaanse) fiets postte met Shimano dan waren er altijd reacties dat er Campa op hoort. Dat soort reacties zien we al nauwelijks meer. Dat zegt ook al wat.
De komst van 13 speed zat er wel een keer in maar is sneller dan gedacht. Had het logischer gevonden als ze wireless eerst door hadden getrokken naar Chorus niveau. Had daar ook wat geruchten over gehoord maar dat kan wellicht ook de ijskast in.Ivo W schreef: ↑03 mei 2025 12:08 https://bikerumor.com/spy-shots-campagn ... worldtour/
campy 13 speed wireless.
Het is maar de vraag of ze de slag hebben gemist. Misschien willen ze wel helemaal niet in die categorie aanwezig zijn.jsparie schreef: ↑03 mei 2025 19:11 Campa heeft vooral de slag gemist in de Ultegra/105 categorie. Chorus was mechanisch al een stuk duurder en electronisch is er geen aantrekkelijk geprijsd campa alternatief. Als het Sram wel redelijk lukt had het campa toch ook moeten lukken. Zou ik denken. Heb wel sympathie voor het merk.
Wie slaat even de jaarverslagen erop na om te kijken of ze winstgevend zijn?

Ride bikes, not tanks!
Daar hebben we AI voor.leon1 schreef: ↑05 mei 2025 19:00Het is maar de vraag of ze de slag hebben gemist. Misschien willen ze wel helemaal niet in die categorie aanwezig zijn.jsparie schreef: ↑03 mei 2025 19:11 Campa heeft vooral de slag gemist in de Ultegra/105 categorie. Chorus was mechanisch al een stuk duurder en electronisch is er geen aantrekkelijk geprijsd campa alternatief. Als het Sram wel redelijk lukt had het campa toch ook moeten lukken. Zou ik denken. Heb wel sympathie voor het merk.
Wie slaat even de jaarverslagen erop na om te kijken of ze winstgevend zijn?De titel van dit topic is misschien niet heel goed gekozen in algemene zin maar het is meer een gevoel van een persoon zelf.
https://copilot.microsoft.com/shares/6J ... 3wcA1Y8WUx
-
- Forum-lid
Een zeer goede fietsvriend kocht recent een nieuwe Pinarello, afgemonteerd met.....
Dura-Ace.
Ik was ontgoocheld
.
Dura-Ace.
Ik was ontgoocheld
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is al mainstream geworden sinds Team Sky.
En als ik naar de laatste en komende generatie achterderailleur kijk, dan word ik daar ook niet spontaan verliefd op.
Decennia lang was Shimano by far de lelijkste qua groepsets met die dikke koeienhoorns en waslijnen, maar momenteel vind ik de DA en 105 groep gewoon de mooiste. Sram is ook in de basis best fraai, maar de zilverkleurige onderdelen verpesten het voor mij.
En als ik naar de laatste en komende generatie achterderailleur kijk, dan word ik daar ook niet spontaan verliefd op.
Decennia lang was Shimano by far de lelijkste qua groepsets met die dikke koeienhoorns en waslijnen, maar momenteel vind ik de DA en 105 groep gewoon de mooiste. Sram is ook in de basis best fraai, maar de zilverkleurige onderdelen verpesten het voor mij.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!