Ervaringen met Aliexpress wielen
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de fijne vertanding van de ratchet (54t) en de hoeveelheid smering/vet op die ratchet?
Zou mij niets verbazen als een 36t of 18t ratchet betrouwbaarder is, of dat het minder nauw komt met smering.
Zou mij niets verbazen als een 36t of 18t ratchet betrouwbaarder is, of dat het minder nauw komt met smering.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350
Ik rijd met 60t, 54t en 36t ratchet. Goed gesmeerd en weinig gesmeerd. Nog nooit problemen gehad.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Net de boel open gehad. Ratchets zien er piekfijn uit. Dus denk dat ze gewoon een keer versprongen zijn toen ze niet perfect aangesloten waren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik ben op zoek naar een carbon stuurtje uit China.
Maar ik zoek eigenlijk een compacht ergo stuurtje.
Op ali kan ik niet echt iets compacts zoeken.
Ik zoek dan naar een reach van 70 mm en en drop van max 120.
Weet iemand misschien waar ik die wel zou kunnen vinden?
Minder drop maar met een beetje flair mag ook....
Deze stuurtjes hebben een iets langere reach, maar voldoen verder wel aan je specificaties geloof ik.Gerwin89 schreef: ↑07 mei 2025 08:13 Ik ben op zoek naar een carbon stuurtje uit China.
Drop van +/- 120 met een lichte flair. beschikbaar in veel verschillende breedtematen.
https://nl.aliexpress.com/item/10050070 ... cification
Als je het zo lastig vinden kan, zou je natuurlijk ook een centimeter kortere stuurpen kunnen overwegen.
(Maar daar had je vast al aan gedacht)
Als je op Ali dan geen oplossing kan vinden, zou je eens bij Mantel kunnen zoeken op 'PRO PLT Carbon Racefiets Stuur'
Of 68mm reach moet echt te kort voor je zijn...
https://www.mantel.com/pro-plt-carbon-2 ... gKKivD_BwE
(Maar daar had je vast al aan gedacht)
Als je op Ali dan geen oplossing kan vinden, zou je eens bij Mantel kunnen zoeken op 'PRO PLT Carbon Racefiets Stuur'
Of 68mm reach moet echt te kort voor je zijn...

https://www.mantel.com/pro-plt-carbon-2 ... gKKivD_BwE
-
- Forum-lid HC
Zoek naar een Zipp sl uitvoering die heeft 70mm. Misschien is daar een versie van op ali.
Anders een integrated syncros creston sl gravel.
Anders een integrated syncros creston sl gravel.
-
- Forum-lid HC
Ratchets slijten wel, maar in de polder is dat echt nihil. een 40k moet wel haalbaar zijn met een 36T.daniel1975 schreef: ↑06 mei 2025 20:41 Net de boel open gehad. Ratchets zien er piekfijn uit. Dus denk dat ze gewoon een keer versprongen zijn toen ze niet perfect aangesloten waren.
54 is wel wat gevoeliger, maar goed afgesteld en met het juiste vet gaat dat ook lang goed.
Op de racer heb je ook niet echt meer nodig dan 18T of 36T op de MTB met de extreme vertanding is 36T wel raadzaam, anders is de vrij slag wel heel groot op bv 34 voor 52 achter. Dat merk je echt wel.