Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

Neil
Forum-lid

Neil 05 mei 2025 22:24

Vrijdag in de namiddag in midden-Frankrijk met 26 graden gevoelstemperatuur gefietst, zondagochtend hier in Oost-Brabant vertrokken bij een gevoelstemperatuur van 7 graden. Wat een verschil...
Eén voordeel: nauwelijks last van de e-bike ellende van onze pensionado's. Die vonden het duidelijk te koud.
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 mei 2025 22:42

Neil schreef: 05 mei 2025 22:24 Vrijdag in de namiddag in midden-Frankrijk met 26 graden gevoelstemperatuur gefietst, zondagochtend hier in Oost-Brabant vertrokken bij een gevoelstemperatuur van 7 graden. Wat een verschil...
Eén voordeel: nauwelijks last van de e-bike ellende van onze pensionado's. Die vonden het duidelijk te koud.
Ik neem aan dat je in Midden Frankrijk geen e-bikes gezien hebt. Ik heb er geen last van in het zuiden, maar het zijn er best veel.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 mei 2025 22:50

Morgen fietsen we naar Lyon bij 7 á 11 graden in het dal en een paar graadjes lager op de cols.
Hopelijk blijft het droog.
hun fietsen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 06 mei 2025 00:12

Tja we zitten in een vreemde weerssituatie waarbij het noorden flink hoge temperaturen heeft terwijl het zuiden juist in een enorme dip zit qua temperatuur!!
Adversity is the Catalyst of Change

Neil
Forum-lid

Neil 07 mei 2025 09:50

Jans schreef: 05 mei 2025 22:42
Neil schreef: 05 mei 2025 22:24 Vrijdag in de namiddag in midden-Frankrijk met 26 graden gevoelstemperatuur gefietst, zondagochtend hier in Oost-Brabant vertrokken bij een gevoelstemperatuur van 7 graden. Wat een verschil...
Ik neem aan dat je in Midden Frankrijk geen e-bikes gezien hebt. Ik heb er geen last van in het zuiden, maar het zijn er best veel.
Nee, ik had het over e-bikes in Nederland (daar was het 7 graden zondagochtend). Het is hier in Oost-Brabant echt erg druk. Natuurlijk een enorme vergrijzing gaande hier. Waar ik met mijn pet niet bij kan is dat ouderen van 75+ op zondag rond gaan fietsen terwijl het op maandag gewoon beter weer is dan op die zondag. En natuurlijk veel rustiger. Mijn ouders gaan op zondag bewust NIET fietsen als het niet keihard nodig is. Ze doen zich datzelf (en anderen) niet aan. Het is nu eenmaal veel te druk in Nederland in het weekend en als we allemaal een beetje nadenken is daar best wel wat ruimte in te vinden.
Partijen als de ouderenbond en de ANWB zouden daar eens wat meer aandacht aan moeten besteden wat mij betreft.
Het gaat er niet om dat ik de ruimte opeis, maar als ik zie welke capriolen er worden uitgehaald verbaas ik me erover dat het niet vaker mis gaat. En als je dan de recente cijfers over dodelijke ongevallen erbij neemt zie je direct waarom ik deze opmerking maak.
Uiteraard zijn wij als wielrenners ook niet heilig, maar wij maken in ons fietsgroepje duidelijke afspraken hoe ons te gedragen in het verkeer. Dat gaat niet altijd 100% goed, maar de aandacht daarvoor is er wel.
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 mei 2025 10:17

Neil, als ik in Nederland ben, dan ben ik er in midden/oost Brabant, ik maak het dus ook mee. Maar een mens is een gewoontedier, daar kom je nog wel achter als je wat ouder wordt. Wij zijn best flexibel. ;)
Maar ook op doordeweekse dagen zie je veel, ook veel in groepen, e-bikes, die vaak op rustige wegen rijden. Leven en laten leven zou ik zeggen.
Maar je hebt in Frankrijk prima weer gehad. Het is nu even wat minder. Maar dat hoort er ook bij.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 mei 2025 10:18

Wat denk je dan van werklozen die op zaterdagochtend boodschappen gaan doen. Hou op daarmee.

SantaSCSI
Forum-lid

SantaSCSI 07 mei 2025 10:20

Dubbeldekker schreef: 06 mei 2025 00:12 Tja we zitten in een vreemde weerssituatie waarbij het noorden flink hoge temperaturen heeft terwijl het zuiden juist in een enorme dip zit qua temperatuur!!
DE weervrouw des vlaemsche huiskamers Sabine Hagedoren legde het laatst nog uit bij Welcome To The AA: Door de tragere straalstroom durven depressies al eens vast te zitten ipv door te schuiven, met als gevolg veel langere periodes van 't zelfde. Ik hou mijn hart vast, want deze lange droge periode kan wel eens snel omslaan in een lange natte, net zoals vorig jaar.

gisteren me zelf nog eens laten vangen aan de illusie van het zonnetje. Terug naar huis van familiebezoek rond 20u en met kort/kort was 9 graden plots heel frisjes. Gelukkig win je bij het dragen van een Uno-X truitje meteen 5 graden terug :lol: .
Uno-X Mobility or bust!

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 07 mei 2025 10:43

Tja, bejaarden hebben de tijd, dus als het druk is dat niet zo erg. Toch niks te doen. En wat denk je van bejaarden die onder de mensen willen zijn, dan ga je dus als het druk is, dan is het veel gezelliger, niet als iedereen aan het werk is. Ik snap het wel hoor (alhoewel ik me er ook wel eens aan erger).

Fietsen doe ik bij voorkeur als het rustig is, en dat kan ook in het weekend. Ik zit steevast voor 8-en, en meestal eerder op de fiets, fiets 2 en een half uur en als het druk begint te worden zit ik thuis aan de koffie. Gaat prima, moet alleen vroeg je bed uit. Ik heb makkelijk praten, ben over het algemeen rond 6 uur wakker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Roos2
Forum-lid

Roos2 07 mei 2025 11:23

@Rikkert me too :). Er is niets zo lekker als bijna in je eentje op het fietspad. Zit vaak zat om 05:00 op de fiets. Soms zelfs eerder. In de winter is het wel even doorzetten. Maar met goede verlichting ook prima te doen.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 07 mei 2025 11:41

Ik ga goed op daglicht, dus het moet voor mij wel licht zijn. Maar dan nog is er meer dan voldoende tijd in de zomer om bij licht rustig rond te karren. In de winter rijdt ik soms met lamp richting bos/hei, dan ben ik daar als het licht is, kun je heerlijk je rondje crossen zonder dat de hondenuitlaters als rond wandelen. Heerlijk. Ook die rust, vogeltjes, soms een hert, verder niks.

7.00 is ok, in de zomer soms iets eerder. 5.00 is voor mij teveel van het goede :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 07 mei 2025 18:03

Als het om 07.00 uur 12 graden is dan draai ik me nog eens om en ga dan om 11.00 of 12.00 op de fiets.

Ik geniet altijd van warmer weer en een zonnetje. Een graad of 22 vind ik fijner om te fietsen. Met 12 graden moet er een extra laagje aan - met 22 graden vertrek ik kort-kort.

Ik kijk alweer uit naar het weekend. Wel nachtdiensten, maar om 12.00 uit bed en om 13.00 op de fiets. Heerlijk tussen de elektrische bejaarde stroom. Gashoorn mee, horen ze me tenminste 🤣
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie