Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Die waar ik ben geweest rekende op mijn factuur geen uurtarief. Alle werkzaamheden zijn uitgevoerd tegen vastgestelde prijzen. Was voor mij ook nieuw.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
-
- Forum-lid
Lijkt me juist fijn toch? Weet je in ieder geval waar je aan toe bent op voorhand ipv achteraf met een nare bijsmaak te zitten.
Juist het hele meegeven van een geschatte prijs met een bizarre range (en het is altijd de max prijs of net ietsjes meer omdat er toch nog een klein extraatje moest worden gedaan) ben ik echt helemaal klaar mee.
Er zullen vast hele goede, betrouwbare FM'ers zijn maar voor mij vallen ze inmiddels in dezelfde categorie als autogarages (alhoewel ik daar nu eindelijk een topper heb gevonden waar ik alles laat doen aan de Mazda behalve oliea, filters en ander klein grut, doe ik zelf).
Enfin, hopelijk bevalt het zelf sleutelen aan de fiets en dan is het simpelweg voortaan alles online bestellen en zelf fiksen, mij ziet de FM me niet meer terug met zijn huidige werkwijze.
Ho ho, een ketting vervangen doe je niet zo maar!!!
- Werkvoorbereiding met o.a.: werkorder maken, bon maken voor het magazijn, inplannen in het rooster van de monteur
- Fiets van klant aannemen
- Ketting uit magazijn ophalen (hopelijk geen voorraadverschillen)
- Voorraadadministratie bijwerken
- Afvoer oude ketting
- Draaiuren gereedschap registreren ivm afschrijving en te factureren kosten
- Factuur maken
- Betaling verwerken, afletteren
- Fiets afleveren aan de klant.
- etc etc.
Zo simpel is dat allemaal niet!
- Werkvoorbereiding met o.a.: werkorder maken, bon maken voor het magazijn, inplannen in het rooster van de monteur
- Fiets van klant aannemen
- Ketting uit magazijn ophalen (hopelijk geen voorraadverschillen)
- Voorraadadministratie bijwerken
- Afvoer oude ketting
- Draaiuren gereedschap registreren ivm afschrijving en te factureren kosten
- Factuur maken
- Betaling verwerken, afletteren
- Fiets afleveren aan de klant.
- etc etc.
Zo simpel is dat allemaal niet!
In feite wel, maar laten we eerlijk zijn… €35 excl btw voor ontluchten?!franciscus82 schreef: ↑05 mei 2025 17:59
Lijkt me juist fijn toch? Weet je in ieder geval waar je aan toe bent op voorhand ipv achteraf met een nare bijsmaak te zitten.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
- CampaYolo
- Forum-lid
Voordat de monteur überhaupt mag denken aan werk moet hij ook eerst een risico analyse maken en een toolbox meeting met zijn collega's.
# ik werk veilig of ik werk niet.
# ik werk veilig of ik werk niet.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Kennelijk vinden we het heel normaal als we in ons inkomen de inflatie gecorrigeerd krijgen, maar vinden we het voor de mensen die ons bijstaan bij klussen en werkzaamheden waar we onszelf niet capabel voor voelen, bizar?
Courir c'est mourir un peu
De slogan "Ik werk veilig of ik werk niet" komt mij bekend voor.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- CampaYolo
- Forum-lid
Hij hangt in ieder geval bij een tankoverslag bedrijf in de haven van Vlaardingen aan de deur.
Ik heb ook wel eens de indruk dat ze het 2e gedeelte van die zin iets te serieus nemen.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.