Kraken schoenen/plaatjes /pedalen
-
- Forum-lid HC
Ik doelde meer op het kraken als je onder beide 1 of 2mm legt ben je dat misschien kwijt.Puffdaddy schreef: ↑26 apr 2025 22:00 Ja die spacers is een goede tip. Die zijn eigenlijk voor beenlengte verschil.
Dat ik weet is dat mijn ene schouder hoger staat als de andere, dus wat scheefgroei.
Dus dan zou inderdaad de manier van trappen anders kunnen zijn.
Wel gek dat ik dan hier pas de laatste jaren last van heb en 29 jaar niet.
Een beetje beenlengte is niet erg, maar ik heb het daar ook wel eens over gehad met fysio en chiropractor en die gaven aan als je een paar uurtjes fiets maakt het niet uit, maar als je 10 of meer uren fiets was hun advies het wel zo ver mogelijk in balans te brengen.
Keer naar een goede manueel/fysio/chiropractor is misschien ook aan te raden. Door kleine dingetjes/blessures kan je allemaal afwijkingen krijgen. Ben zelf bv door mijn enkel gegaan en nu is de hamstring van dat been al weken stijf bv.
-
- Forum-lid
En hopla, ik ben ook lid geworden van de club.
Nieuwe schoenplaatjes geplaatst en sinds vandaag herrie in het rechter pedaal.
Nieuwe schoenplaatjes geplaatst en sinds vandaag herrie in het rechter pedaal.
-
- Forum-lid
Shimano S-PHYRE, Keo Look pedalen.
Rit van 46 km gemaakt met het rubber tussen de schoen en schoenplaat, iets minder maar toch nog af en toe gekraak.
Zit nu te denken om toch maar gewoon nieuwe pedalen te kopen Shimano SPD SL of Wahoo Speedplay, laatste toch mijn twijfels over.
Ben het helemaal zat. Beter wat geld er aan spenderen dan een hoop ergernis.
Zit nu te denken om toch maar gewoon nieuwe pedalen te kopen Shimano SPD SL of Wahoo Speedplay, laatste toch mijn twijfels over.
Ben het helemaal zat. Beter wat geld er aan spenderen dan een hoop ergernis.
Bikers are not alone
Even een update. Nog een paar ritjes gefietst met de Time XPRO 10 pedalen. Helaas nog steeds gekraak.
Wellicht dat de trapbeweging van mijn benen niet goed samen gaat met de pedalen/plaatjes.
Het heeft me uiteindelijk doen besluiten om andere trappers te kopen.
Jammer want voor de rest bevielen de Time pedalen goed, zeer makkelijk inklikken en
ook geen last van mijn voeten/benen na afloop van een rit.
Inmiddels de eerste rit gefietst met mijn Shimano Dura Ace pedalen.
Ik zat te wachten op gekraak tijdens de rit...........maar tot mijn genoegen bleef dit uit.
Heb overigens wel Lake schoenen met gele plaatjes gebruikt.
Bij de pedalen zaten (wellicht bekend) blauwe (vaste) plaatjes bij.
Wellicht dat de trapbeweging van mijn benen niet goed samen gaat met de pedalen/plaatjes.
Het heeft me uiteindelijk doen besluiten om andere trappers te kopen.
Jammer want voor de rest bevielen de Time pedalen goed, zeer makkelijk inklikken en
ook geen last van mijn voeten/benen na afloop van een rit.
Inmiddels de eerste rit gefietst met mijn Shimano Dura Ace pedalen.
Ik zat te wachten op gekraak tijdens de rit...........maar tot mijn genoegen bleef dit uit.
Heb overigens wel Lake schoenen met gele plaatjes gebruikt.
Bij de pedalen zaten (wellicht bekend) blauwe (vaste) plaatjes bij.
Bikers are not alone