De 5 overwinningen van Merckx was ik vergeten.
Wielerseizoen 2025
De overwinning van Wout natuurlijk!
Poels
Poels
Er valt nog veel meer over te vertellen, vooral dat het vroeger een heel andere koers was, net zoals De Waalse Pijl die helemaal niet aankwam op de Muur van Hoey. Beide koersen maakten deel uit van het Ardens weekend op zaterdag en zondag. Er was een klassement over de twee dagen. Later verschoof de WP naar woensdag.
Niet alleen de 1980 uitgave met Hinault was spraakmakend, ook die van 1970 waar Roger DeVlaeminck won van Merckx, naar verluid zou broer Eric DeVlaeminck Eddy Merckx gehinderd hebben in te tunnel onder de tribunes van Rocourt (de aankomst lag toen nog op de piste van het voetbalstadion van FC Luik). Er waren geen camerabeelden in de tunnel.
Ik herinner me nog wel een aantal interessante jaren: de sprint die Roglic won omdat Tadej gehinderd werd door springkonijn Ala, Boogerd tegen Vandenbroucke, DeWolf (waar is mijn vrouw), de anticlimax met Qriquielion, Argentin, ....
-
Patrick VB
- Forum-lid
Net gelezen:
Eddy Merckx wordt 80 jaar en dat wordt gevierd in Luik-Bastenaken-Luik. De renners én het team van Uno-X worden voorzien van speciaal geproduceerde fietsen en outfits in de kleuren van het historische 7-Eleven Cycling Team. Initiatiefnemer: de Belgian Cycling Factory in Beringen.
Eddy Merckx wordt 80 jaar en dat wordt gevierd in Luik-Bastenaken-Luik. De renners én het team van Uno-X worden voorzien van speciaal geproduceerde fietsen en outfits in de kleuren van het historische 7-Eleven Cycling Team. Initiatiefnemer: de Belgian Cycling Factory in Beringen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Tymen Arensman wint de 4e etappe, koninginnerit, in de Tour of the alps na een solo van 80 km en pakt ook de leiderstrui.
Alle achtervolgers komen één voor één over de meet.
Typo aangepast.
Alle achtervolgers komen één voor één over de meet.
Typo aangepast.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 24 apr 2025 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Drie keer de Montmartre over?
Evenepoel is er alvast niet blij mee
Evenepoel is er alvast niet blij mee