Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Daarom komen de mensen uit de randstad ( lees Rotterdam - Amsterdam - Haarlem - Utrecht ) met een zak geld naar de polder en bieden gerust € 60.000 tot € 80.000 over op een woning of leuk woonboerderijtje. Hier in Zeeland zien we ze ook steeds meer helaas. Mijn collega ging pas kijken ( starter ) voor een leuke rijwoning à € 325.000 , maar werd vlot verkocht voor € 375.000 door iemand anders. Interne connecties verzieken ook de markt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Tsja van mijn Zeeuwse familie zijn er voor betere banen veel in de randstad komen wonen helaas.rene schreef: ↑15 apr 2025 18:21 Daarom komen de mensen uit de randstad ( lees Rotterdam - Amsterdam - Haarlem - Utrecht ) met een zak geld naar de polder en bieden gerust € 60.000 tot € 80.000 over op een woning of leuk woonboerderijtje. Hier in Zeeland zien we ze ook steeds meer helaas. Mijn collega ging pas kijken ( starter ) voor een leuke rijwoning à € 325.000 , maar werd vlot verkocht voor € 375.000 door iemand anders. Interne connecties verzieken ook de markt.
Daardoor moet ik hier nu ook overbieden als ik hier een huis wil hebben.
C’est la vie
Nu thuiswerken de norm is en veel mensen maar 1-2 dagen naar kantoor gaan is het opeens veel minder bezwaarlijk om wat verder van je werk te gaan wonen.
(zeker met die verbeterde NS dienstregeling die voor Zeeland is afgedwongen

Daarnaast vluchten tokkies met geld voor nog grotere tokkies naar de gemeentes rondom de grote steden. De mensen die daar sinds jaar en dag wonen voelen zich ook steeds minder thuis door de nieuwe tokkie buren en voor die mensen is dan een stap verder vanaf de grote steden ook opeens stuk aantrekkelijker.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
Nou, hier in de regio zijn het met name de "pensionado's" die hun huis afbetaald en verkocht hebben diegenen die de markt verzieken. Hebben geld en zijn bereid dit extra neer te tellen voor de gelijkvloerse woning van hun keuze.rene schreef: ↑15 apr 2025 18:21 Daarom komen de mensen uit de randstad ( lees Rotterdam - Amsterdam - Haarlem - Utrecht ) met een zak geld naar de polder en bieden gerust € 60.000 tot € 80.000 over op een woning of leuk woonboerderijtje. Hier in Zeeland zien we ze ook steeds meer helaas. Mijn collega ging pas kijken ( starter ) voor een leuke rijwoning à € 325.000 , maar werd vlot verkocht voor € 375.000 door iemand anders. Interne connecties verzieken ook de markt.
65k overbieden op een appartement van ca 350k is geen uitzondering hier. Voor de "jeugd" zonder kapitaalkrachtige ouders is hier niet tegenop te boksen.
Mensen uit de randstad die in de provincie een leuk boerderijtje kopen bestond 40 jaar geleden ook al.
Overigens ben ik van mening dat we ons als consument collectief gek laten maken. Als iedereen weigert over te bieden ontstaan dit soort excessen ook niet.
Nog niet zo heel lang geleden was de woningprijs een vraagprijs, nu een minimumprijs.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat is in Vlaanderen, jammer genoeg, ondertussen ook zo.uninvitedguest schreef: ↑15 apr 2025 20:40 Nog niet zo heel lang geleden was de woningprijs een vraagprijs, nu een minimumprijs.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dit is zeker waar. Ook aan den lijve ondervonden bij het bieden op een appartement wat ook in trek was bij een wat ouder publiek waarvan kinderen in dezelfde wijk wonen en ze graag dichterbij willen zijn. Wij hebben de vraagprijs geboden maar er werd eigenlijk bij voorbaat al gezegd dat dat kansloos was. Ik heb na een aantal weken nog gevraagd wat uiteindelijk het winnende bod is geworden maar daar heb ik nooit iets op gehoord. Zal mij niets verbazen dat er op dit appartement met vraagprijs €639.000 tienduizenden euro's is overboden. En dan hebben wij geen lullig budget maar als je niet met de gekte wil meedoen vis je gewoon achter het net. Naast dat ze vaker een afbetaald huis hebben en dus bij verkoop rijkelijk over contant geld kunnen beschikken kopen ze ook nog zonder enige voorwaarden. Dus ook op dat vlak vis je al achter het net (ook al uit eigen ervaring op nog een ander appartement - in dit geval zelfs meer geboden dan de uiteindelijke koper maar de verkoper vond 'snel' geld leuker dan nog €10.000 meer geld).uninvitedguest schreef: ↑15 apr 2025 20:40
Nou, hier in de regio zijn het met name de "pensionado's" die hun huis afbetaald en verkocht hebben diegenen die de markt verzieken. Hebben geld en zijn bereid dit extra neer te tellen voor de gelijkvloerse woning van hun keuze.
65k overbieden op een appartement van ca 350k is geen uitzondering hier. Voor de "jeugd" zonder kapitaalkrachtige ouders is hier niet tegenop te boksen.
Nu echter zoals eerder in dit topic geschreven een appartement aangekocht voor 3% minder dan de vraagprijs.

Ride bikes, not tanks!
@leon1; dit soort info kun je volgens mij gewoon opzoeken in het kadaster, dan weet je hoeveel er meer dan de vraagprijs is betaald (duurt volgens mij even voordat het zichtbaar is, maar kan wel).
Geeft in ieder geval inzicht voor een volgende keer....
Geeft in ieder geval inzicht voor een volgende keer....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Als je een bod hebt gedaan, dan zou je zodra de verkoop rond is het biedlogboek moeten kunnen inzien. Sommige makelaars doen dit al voor de verkoop rond is. Als de makelaar aangesloten is bij de NVM (en wellicht ook bij andere brancheorganisaties) dan zijn ze verplicht openheid te geven in de biedingen. Biedlogboek is vaak terug te vinden op het platform waar je je bod hebt moeten doorgeven, in wat bij ons meestal move was.leon1 schreef: ↑16 apr 2025 08:07Dit is zeker waar. Ook aan den lijve ondervonden bij het bieden op een appartement wat ook in trek was bij een wat ouder publiek waarvan kinderen in dezelfde wijk wonen en ze graag dichterbij willen zijn. Wij hebben de vraagprijs geboden maar er werd eigenlijk bij voorbaat al gezegd dat dat kansloos was. Ik heb na een aantal weken nog gevraagd wat uiteindelijk het winnende bod is geworden maar daar heb ik nooit iets op gehoord. Zal mij niets verbazen dat er op dit appartement met vraagprijs €639.000 tienduizenden euro's is overboden. En dan hebben wij geen lullig budget maar als je niet met de gekte wil meedoen vis je gewoon achter het net.uninvitedguest schreef: ↑15 apr 2025 20:40
Nou, hier in de regio zijn het met name de "pensionado's" die hun huis afbetaald en verkocht hebben diegenen die de markt verzieken. Hebben geld en zijn bereid dit extra neer te tellen voor de gelijkvloerse woning van hun keuze.
Nu echter zoals eerder in dit topic geschreven een appartement aangekocht voor 3% minder dan de vraagprijs.![]()
Overigens over de opmerking dat de consument zich gek laat maken en daardoor de prijs omhoog wordt gestuwd is natuurlijk maar ten dele waar. Zolang het aanbod beperkt blijft en de vraag onverminderd hoog is, zal je om een huis te willen kopen veelal moeten overbieden. Met stijgende lonen als gevolg van de inflatie of vice versa, zullen de prijzen blijven stijgen is mijn vermoeden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Makelaars zijn afgezakt in de loop der jaren naar een stel graaiers. Kennis had het gevoel dat ie in een veilig was beland, biedingen werden gewoon bekend gemaakt. Niet het exacte bedrag, maar wel of je was overboden. Blij dat wij ons huis 14jr geleden nog gewoon met normale onderhandeling en gunning hebben kunnen/mogen kopen.
Momenteel is het zo dat mensen tot het puntje van hun neus in de hypotheekschuld gaan zitten en tegen zoveel gekkigheid ga ik niet opbieden. Normaal kunnen leven is mij meer waard dan een extra kamer oid.
Momenteel is het zo dat mensen tot het puntje van hun neus in de hypotheekschuld gaan zitten en tegen zoveel gekkigheid ga ik niet opbieden. Normaal kunnen leven is mij meer waard dan een extra kamer oid.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Tja, zonder extra kamer overleef ik ook. Alhoewel dat wel betekent dat ik geen thuiskantoor heb en dus elke dag naar kantoor fiets. Maar als je een kind krijgt en je hebt maar 1 slaapkamer, dan moet je wel. En dan wil je denk ik verder gaan dan een ander. Zoals mijn vader altijd zei: Armoe houdt netjes...daniel1975 schreef: ↑16 apr 2025 08:47 Makelaars zijn afgezakt in de loop der jaren naar een stel graaiers. Kennis had het gevoel dat ie in een veilig was beland, biedingen werden gewoon bekend gemaakt. Niet het exacte bedrag, maar wel of je was overboden. Blij dat wij ons huis 14jr geleden nog gewoon met normale onderhandeling en gunning hebben kunnen/mogen kopen.
Mijn huis is groot genoeg alhoewel ik soms wat meer ruimte wil. Maar kinderen een eigen kamer is op zich geen ongezonde eis. Kinderen een eigen kamer, en een speelkamer, en een thuiskantoor en een mancave en ... en... zijn leuk als je bulkt van de centen, maar om je daar nou tot aan de strot in de hypotheek te zetten, nee bedankt.
Ik kijk altijd graag naar Kijken zonder kopen. Vroeger was dat voor verveelde genZ mensjes die er tonnen tegenaan smeten om een of ander paleis aan te schaffen. Het laatste seizoen zijn het mensen die een gewoon rijtjeshuis kopen op plaatsen waar gewone mensen wonen (Almere/Lelystad). Dat wordt natuurlijk mooi verbouwd, maar dat zijn helemaal geen ruige huizen op ook niet zo ruige locaties, en als je ziet dat dat al veel moeite kost, maar ik me wel zorgen waar de twee rikkertJr's terecht gaan komen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Als we wat aan het klimaat, de files willen doen is een thuiskantoor helemaal geen gekke eis. Met wat creatieve inrichting kan zo'n ruimte s'avonds prima een game/muziek/watdanook kamer zijn.
Aanhakend op het bericht van synapse: fijn dat het gelukt is hoe naar de aanleiding ook is. Zelf wil ik dat ook voor zijn. Ik wordt volgend jaar 70.
Alles werkt nog behoorlijk goed maar ik zit niet te wachten dat ik een traplift ga gebruiken.
Geen kind meer thuis dus mag ook een kamer kleiner.
Als m'n vrouw eerdaags stopt met werken stop ik er ook mee en is een thuiskantoor niet meer nodig.
We lopen wel een beetje rond te kijken maar mijn top 3 van zaken waar ik een hekel aan heb om te kopen heeft een nieuwe koploper. Een keuken en auto stonden al jaren op 1 en 2 maar een huis is met stip nieuw binnen op 1.
Van een keuken of auto kopen kreeg ik al overal bultjes van maar een andere woning (appartement) zoeken krijg ik echt serieuze klachten.
We hebben evt een ruil met onze dochter achter de hand. Dat appartement vind ik eigenlijk net iets te klein maar mocht ik minder mobiel worden gaan we die kaart toch maar spelen.
Aanhakend op het bericht van synapse: fijn dat het gelukt is hoe naar de aanleiding ook is. Zelf wil ik dat ook voor zijn. Ik wordt volgend jaar 70.
Alles werkt nog behoorlijk goed maar ik zit niet te wachten dat ik een traplift ga gebruiken.
Geen kind meer thuis dus mag ook een kamer kleiner.
Als m'n vrouw eerdaags stopt met werken stop ik er ook mee en is een thuiskantoor niet meer nodig.
We lopen wel een beetje rond te kijken maar mijn top 3 van zaken waar ik een hekel aan heb om te kopen heeft een nieuwe koploper. Een keuken en auto stonden al jaren op 1 en 2 maar een huis is met stip nieuw binnen op 1.
Van een keuken of auto kopen kreeg ik al overal bultjes van maar een andere woning (appartement) zoeken krijg ik echt serieuze klachten.
We hebben evt een ruil met onze dochter achter de hand. Dat appartement vind ik eigenlijk net iets te klein maar mocht ik minder mobiel worden gaan we die kaart toch maar spelen.