Wielerseizoen 2025
Ik zou die 120 uur passend vinden. Neem je toch 4 werkweken van iemand af, want geen baas gaat dat doorbetalen. 1 jaar voorwaardelijk is dan al weer overdreven. Het was een idiote actie, maar een jaar brommen voor zoiets gaat geen rechter geven.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Bidongooier riskeert celstraf tot zes maanden: “Maar poging tot doodslag brug te ver”
https://www.wielerflits.nl/nieuws/bidon ... ug-te-ver/
https://www.wielerflits.nl/nieuws/bidon ... ug-te-ver/
En waaraan zou dat gebrek aan explosiviteit liggen?Klein_Verzet schreef: ↑14 apr 2025 11:56En wat nou als WvA alle energie die hij moest aanspreken om na Het Bos de schade te beperken in het wiel had mogen zitten van zijn piepjonge kersverse teamgenoot? Hoeveel meer had hij dan in de tank gehad voor de laatste 30km? Ik vind het volslagen mesjogge om deze situatie met de dames te vergelijken, waarbij de staat van dienst van teamgenoot Ferrand-Prevot van een geheel andere orde is dan die van ene Brennan, én het getuigt niet van enige besef dat het energievraagstuk in P-R een dominante rol speelt, én de koerssituatie was totaal onvergelijkbaar.daniel1975 schreef: ↑13 apr 2025 21:37Die heeft gewoon gisteren naar de dameskoers gekeken en er van geleerd
Sowieso moet er een hartig woordje gesproken worden in het kamp Visma-LaB, ook en met name over het gebrek aan explosiviteit bij WvA.
Je relativeert dit wel erg.wasbeer2006 schreef: ↑14 apr 2025 11:45 Dat hij zichzelf meld vind ik al positief. Doodslag lijkt me wat overdreven.
Voor geen voorrang geven krijg je geloof ik 150 euro boete........... dat mag je gaan discusieren wat erger is.
Plat gereden worden door een auto of een bidon in je gezicht.
Idiote actie begrijp me goed. Maarja wat is hier nu een passende straf, gelukkig hoef ik die niet te bendenken.
Een volle bidon tegen je gezicht krijgen tegen die snelheid heef al gauw een impact van een kleine 50 joule.
Ter vergelijk:
- een geoefend bokser zijn slagen zijn tussen 30 en 60 joule.
- een honkbal aan 90 km/u zit rond 50–60 joule — (en daar zijn helm en handschoen voor nodig)
Ik las vandaag in de krant dat de klacht tegen de vrouw die vorig jaar in P-R een petje in VdP's wiel trachtte te gooien geseponneerd werd door de Franse procureur.
De bidon wordt tegen de zijkant van het hoofd gegooid waardoor snelheid veel minder impact heeft. Straffen op wat had kunnen gebeuren is gelukkig lastig.lugosi schreef: ↑14 apr 2025 20:20Je relativeert dit wel erg.wasbeer2006 schreef: ↑14 apr 2025 11:45 Dat hij zichzelf meld vind ik al positief. Doodslag lijkt me wat overdreven.
Voor geen voorrang geven krijg je geloof ik 150 euro boete........... dat mag je gaan discusieren wat erger is.
Plat gereden worden door een auto of een bidon in je gezicht.
Idiote actie begrijp me goed. Maarja wat is hier nu een passende straf, gelukkig hoef ik die niet te bendenken.
Een volle bidon tegen je gezicht krijgen tegen die snelheid heef al gauw een impact van een kleine 50 joule.
Ter vergelijk:
- een geoefend bokser zijn slagen zijn tussen 30 en 60 joule.
- een honkbal aan 90 km/u zit rond 50–60 joule — (en daar zijn helm en handschoen voor nodig)
Campagnolo Ultra Dork
Als ik zo het programma HBO zie, kun je dan beter een jaar de cel in, dat kost je minder vrijheid. En dan nog de maatschappelijke kosten om iemand bijna dagelijks 5 uur te laten babysitten...
Campagnolo Ultra Dork