Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Ik ben toen ik 21 was eens 2 uur in Amsterdam geweest. Dit wordt m'n tweede keer.
Bedoeling was ook even Anne Frank Huis te doen, maar dat zit al wekenlong volzet.
Denk dat we in Heemstede logeren. Tussen Keukenhof en Amsterdam in.
Ach, gewoon even enkele dagen rust, geen tienerdochters aan ons hoofd en geen mails van werk checken.
Bedoeling was ook even Anne Frank Huis te doen, maar dat zit al wekenlong volzet.
Denk dat we in Heemstede logeren. Tussen Keukenhof en Amsterdam in.
Ach, gewoon even enkele dagen rust, geen tienerdochters aan ons hoofd en geen mails van werk checken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb gisteren nog 75km Bollenstreek gedaan. De korte samenvatting:
- meerdere malen vrijwel tot stilstand ivm rij auto's achter zwalkende aziatische touristen op NS fietsen
- heerlijk geurende hyacinten
- 1x valpartij gezien door in elkaar hakende sturen
- prachtige bloeiende bollenvelden
- 1x valpartij gezien door naast de weg komen in losse zand
Maar verder absoluut de moeite waard deze weken!
Keukenhof is wel enorm druk, bereid je daar mentaal op voor.
- meerdere malen vrijwel tot stilstand ivm rij auto's achter zwalkende aziatische touristen op NS fietsen
- heerlijk geurende hyacinten
- 1x valpartij gezien door in elkaar hakende sturen
- prachtige bloeiende bollenvelden
- 1x valpartij gezien door naast de weg komen in losse zand
Maar verder absoluut de moeite waard deze weken!
Keukenhof is wel enorm druk, bereid je daar mentaal op voor.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Wij hadden heel vroeg tijdslot, na 2 uur werd het erg druk.
Niet zijken maar reiden !
Als je anders 5 jaar op je shirtje moet wachten, ga je wel naar de Wibra voor een goedkoop shirtje

Campagnolo Ultra Dork
Kopen bij de Chinese communisten is pas "links gezeik"Ramon73 schreef: ↑12 apr 2025 19:50Ach, dat linkse gezeik allemaal. Het zal mijn een rotzorg zijn wat een ander van mijn inkoopgedrag vindt. De ecologische voetafdruk van een kind is zo groot (ik heb geen kinderen) dat ik gerust mijn hele garderobe via AliExpress en consorten kan kopen. Maar daar hoor je nooit iemand over.Dubbeldekker schreef: ↑12 apr 2025 14:57 Jullie realiseren je dat die goedkope rotzooi uit China van wanstaltige kwaliteit en geproduceerd onder erbarmelijke werkomstandigheden en qua chemische rommel bij productie en de enorme hoeveelheden water die daarmee gepaard gaan -in gebieden waar water sowieso schaars is- en waar de directe omgeving van de fabrieken langzamerhand veranderen in een ecologische ramp, een enorme impact heeft op het milieu?
Nog los van de ecologische voetafdruk qua reis van China (of om het even welk productie land in die omgeving) naar hier.
En dat alles alleen maar omdat er een fietske op staat? Op dat shirtje van erbarmelijke kwaliteit?
Koop een paar shirtjes in NL en laat daar een printje op strijken naar eigen keuze/ontwerp. Geeft ook nog eens veel meer voldoening!

Roomser dan de paus hoe en we dan ook weer niet te zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Wetende dat tegenwoordig in zowat alles Chinees spul zit, gemaakt in dikwijls bedenkelijke arbeidsomstandigheden, kan je dit inderdaad catalogeren onder 'gezeik'.Ramon73 schreef: ↑12 apr 2025 19:50
Ach, dat linkse gezeik allemaal. Het zal mijn een rotzorg zijn wat een ander van mijn inkoopgedrag vindt. De ecologische voetafdruk van een kind is zo groot (ik heb geen kinderen) dat ik gerust mijn hele garderobe via AliExpress en consorten kan kopen. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Onlangs een ganse modificatie van de achterverlichting van m'n moto uitgevoerd, alles van aliexpress, 170 euro all in. Suf gezocht naar een vergelijkbaar 'normaal' geprijsd Europees alternatief. Gevonden! Echter... 550 euro all in. En dan negen op de tien ook nog vol met Chinees spul. Nee, echt niet...
-
- Forum-lid
Don't look up.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Afgelopen week had je op Social Truth moeten zitten. Trump kondigde vlak voor het afzwakken van de importheffingen aan dat het een goed moment was om te kopen…..
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!