Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Inlegzolen.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 06 apr 2025 10:09

nijkie schreef: 03 apr 2025 11:37 Iemand ervaring met deze inlegzolen https://currex.com/products/bikepro?srs ... VFXh_G5_Sj
Ik heb een neutrale voet en benen stand.
Standaard zooltjes van Sidi zijn van karton,tot heden zooltjes van mijn oude Giro schoenen gebruikt maar deze zijn aan hun einde.
Alternatieven welkom rond €40-€50,-
Hier ook Sidi. Wat een PIEP schoenen met de standaard inlegzolen.....

Cheapo Temu is voor mij een prima deal oplossing
https://www.temu.com/nl/2-stuks-eva-arc ... p98ydyocdg
Dogma F

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 09 apr 2025 22:05

nijkie schreef: 03 apr 2025 11:37 Iemand ervaring met deze inlegzolen https://currex.com/products/bikepro?srs ... VFXh_G5_Sj
Ik heb een neutrale voet en benen stand.
Standaard zooltjes van Sidi zijn van karton,tot heden zooltjes van mijn oude Giro schoenen gebruikt maar deze zijn aan hun einde.
Alternatieven welkom rond €40-€50,-
Heb de oranje/medium.
Bevallen goed.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2025 13:16

Zaterdag 12-3 ga ik de met Currex inlegzolen rijden.
Bij Mantel op een plaat gestaan en hand daarvan de geadviseerde inlegzolen gekocht,ben benieuwd.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 11 apr 2025 13:21

JPAR schreef: 05 apr 2025 09:52 Ik heb aangepaste zolen via een sportpodoloog. Deze zijn gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering.
Dat lijkt me het juiste antwoord. De ziektekostenverzekeraar vergoedt dit gewoon. Het is in zijn belang dat je blijft bewegen, vandaar de vergoeding. Elke voet (enkelvoud) is anders, dus als je om wat voor reden dan ook inlegzolen nodig hebt, laat ze dan op maat maken. En laat dan een podoloog naar je voeten kijken en een gedegen advies geven.
hun fietsen.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2025 13:43

BertL schreef: 11 apr 2025 13:21
JPAR schreef: 05 apr 2025 09:52 Ik heb aangepaste zolen via een sportpodoloog. Deze zijn gewoon vergoed vanuit de zorgverzekering.
Dat lijkt me het juiste antwoord. De ziektekostenverzekeraar vergoedt dit gewoon. Het is in zijn belang dat je blijft bewegen, vandaar de vergoeding. Elke voet (enkelvoud) is anders, dus als je om wat voor reden dan ook inlegzolen nodig hebt, laat ze dan op maat maken. En laat dan een podoloog naar je voeten kijken en een gedegen advies geven.
In mijn geval is het de vervanging van een stuk karton wat standaard in een Sidi schoen zit,lijkt mij niet dat ik daarvoor naar een podoloog moet.Hij/Zij zal uiteraard altijd met aangepaste zool komen ook al is er geen afwijkende stand.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 11 apr 2025 14:01

nijkie schreef: 11 apr 2025 13:43
In mijn geval is het de vervanging van een stuk karton wat standaard in een Sidi schoen zit,lijkt mij niet dat ik daarvoor naar een podoloog moet.Hij/Zij zal uiteraard altijd met aangepaste zool komen ook al is er geen afwijkende stand.
Een zool hoeft niet iets te corrigeren. Het gaat erom dat hij goed aansluit bij je voet en je daar profijt van hebt.

In mijn geval zorgt de zool ervoor dat ik minder last heb van tintelende voeten.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 11 apr 2025 14:23

Of je zooltjes worden vergoed hangt van je verzekering af in Nederland.

Het lukt mij niet om met mijn zooltjes van de podoloog te fietsen. De helft van de tijd krijg ik dan kramp onder mijn voeten waar ik met de simpelere currex geen last van heb.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 apr 2025 15:03

Ik ken geen verzekering die "gewoon" vergoedt, anders dan wanneer je problemen hebt die door de verzekeraar wel genoemd worden, bijv. diabetes, anders moet je toch echt een aanvullende verzekering hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar toch niet bijna iedereen hoeft aangemeten zooltjes te hebben in fietsschoenen? Ik heb wel door podoloog aangemeten zooltjes voor mijn gewone schoenen, in mijn fietsschoenen mis ik die niet.
@bakboord toen ik nog probeerde om hard te lopen had ik daar andere zooltjes voor dan in mijn gewone schoenen.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 11 apr 2025 16:55

….9, 10
Laatst gewijzigd door Dubbeldekker op 11 apr 2025 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Adversity is the Catalyst of Change

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 11 apr 2025 17:15

Jans schreef: 11 apr 2025 15:03
Ik ken geen verzekering die "gewoon" vergoedt, anders dan wanneer je problemen hebt die door de verzekeraar wel genoemd worden, bijv. diabetes, anders moet je toch echt een aanvullende verzekering hebben. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar toch niet bijna iedereen hoeft aangemeten zooltjes te hebben in fietsschoenen? Ik heb wel door podoloog aangemeten zooltjes voor mijn gewone schoenen, in mijn fietsschoenen mis ik die niet.
@bakboord toen ik nog probeerde om hard te lopen had ik daar andere zooltjes voor dan in mijn gewone schoenen.
Jans verdiep toch eens in je forumgenoten!!
JPAR is diabetes patiënt , zie ook zijn onderschrift
Adversity is the Catalyst of Change

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 11 apr 2025 17:27

Sorry JPAR, maar ach Dubbeldekker weet gelukkig alle inns en outs van iedereen. Maar dan nog vergoedt de verzekering niet zomaar alle podologische onderzoeken en zooltjes.
18, 19.....

Edit: ik heb het hele topic nog eens gelezen. Dat JPAR iets van de diabetes vereniging in zijn onderschrift heeft. Ik open dat niet allemaal. Tekortkoming van mij?
Verder wordt er door mensen gesuggereerd dat de ziektekostenverzekering gewoon vergoedt. Nee dus, alleen in bijzondere gevallen. En dat wordt door niemand vermeld. Niet zo erg, maar waarom ik dan aan gevallen moet worden?

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2025 18:02

Graag weer terug naar de vraag:
Ervaringen,suggesties met inlegzooltjes tot rond een prijs van €50,-

Gaat dus niet om steunzolen,aangepaste zolen,halve zolen etc.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie