Garmin Connect+
Je betaalt inderdaad al meer dan genoeg (té veel) voor je Garmin toestel.
Voor dat geld mag er echt wel een gratis deftige tool bij.
Al de data die gratis gebruikers delen met Garmin wordt ook weer gebruikt om al de functies te ontwikkelen en finetunen. Zonder die data geen deftige routeplanner bijvoorbeeld.
Idem met Strava.
Voor dat geld mag er echt wel een gratis deftige tool bij.
Al de data die gratis gebruikers delen met Garmin wordt ook weer gebruikt om al de functies te ontwikkelen en finetunen. Zonder die data geen deftige routeplanner bijvoorbeeld.
Idem met Strava.
Mja, vergelijk het eens met wat je krijgt bij een Wahoo. Daar betaal je ook een bult voor, en volgens mij is GC toch wel iets uitgebreider dan het Wahoo eco systeem.
Ik zal GC+ niet aanschaffen, omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft, maar er zullen vast mensen zijn waarbij het wel toegevoegde waarde heeft. Of zij er dan voor willen betalen is aan hun.
Ik zal GC+ niet aanschaffen, omdat het voor mij geen toegevoegde waarde heeft, maar er zullen vast mensen zijn waarbij het wel toegevoegde waarde heeft. Of zij er dan voor willen betalen is aan hun.
-
- Forum-lid HC
Als ik het zo lees, dan blijft gewoon de basis informatie gratis. Ik kan mij wel voorstellen dat bepaalde onderdelen in de (nabije) toekomst ook achter de betaalmuur gestopt worden, zoals group tracking en de Garmin training schema's.
Voor mij persoonlijk zijn de extra training ondersteuningen momenteel niet van toegevoegde waarde, maar met een goed AI model, kan dat voor velen zeker wel zo zijn. Dat staat nu nog wel in de kinderschoenen, maar een organisatie als Garmin kan dat wel heel goed krijgen. In dat geval is Connect+ zeker een mogelijke toegevoegde waarde voor de wielertoerist die net begint, of wil trainen voor een groot evenement. (Net als Join dat is)
Verder kunnen de aanvullende gezondheidsgegevens zeker van toegevoegde waarde worden, maar in mijn ogen dan wel voor mensen die dat nodig hebben vanwege een chronische ziekte of aandoening. Ik weet niet of Garmin daar de modellen op kan aanpassen.
Voor mij persoonlijk zijn de extra training ondersteuningen momenteel niet van toegevoegde waarde, maar met een goed AI model, kan dat voor velen zeker wel zo zijn. Dat staat nu nog wel in de kinderschoenen, maar een organisatie als Garmin kan dat wel heel goed krijgen. In dat geval is Connect+ zeker een mogelijke toegevoegde waarde voor de wielertoerist die net begint, of wil trainen voor een groot evenement. (Net als Join dat is)
Verder kunnen de aanvullende gezondheidsgegevens zeker van toegevoegde waarde worden, maar in mijn ogen dan wel voor mensen die dat nodig hebben vanwege een chronische ziekte of aandoening. Ik weet niet of Garmin daar de modellen op kan aanpassen.
Ik vind dat Garmin het wel netjes doet. Als ik het goed zie, blijft alles wat je nu hebt zo'n beetje gratis.
Beetje sneaky is het mogelijk wel, want ik weet niet goed of Garmin een verdienmodel heeft met onze data. Hun privacy statement lijkt te suggereren van niet.
Deze aanvullende abbo's zijn trouwens schering en inslag de laatste tijd. Vrij recent heeft bijvoorbeeld Parkmobile / Easypark hun tarieven flink omhoog gegooid. Even geleden ook Flitsmeister. Wat ik mijn werkomgeving hoor, is dat het verdienmodel van gratis apps met de verkoop van alleen data vaak niet meer uit kan. Daarnaast eisen investeerders een rendement na jarenlange focus op alleen groei. Heel veel van dit soort gratis apps hebben rode cijfers geschreven met als doel de grootste te worden en deze willen nu richting zwarte cijfers en rendement voor de eigenaren en investeerders. Het is een grote gok, want er zijn vaak veel alternatieven en mensen stappen zo over.
Beetje sneaky is het mogelijk wel, want ik weet niet goed of Garmin een verdienmodel heeft met onze data. Hun privacy statement lijkt te suggereren van niet.
Deze aanvullende abbo's zijn trouwens schering en inslag de laatste tijd. Vrij recent heeft bijvoorbeeld Parkmobile / Easypark hun tarieven flink omhoog gegooid. Even geleden ook Flitsmeister. Wat ik mijn werkomgeving hoor, is dat het verdienmodel van gratis apps met de verkoop van alleen data vaak niet meer uit kan. Daarnaast eisen investeerders een rendement na jarenlange focus op alleen groei. Heel veel van dit soort gratis apps hebben rode cijfers geschreven met als doel de grootste te worden en deze willen nu richting zwarte cijfers en rendement voor de eigenaren en investeerders. Het is een grote gok, want er zijn vaak veel alternatieven en mensen stappen zo over.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Hier ook en daarom doneer ik ieder jaar voor Intervals en Judise omdat ik er bij gebaat ben dat dergelijke sites in de lucht blijven. Zij kunnen de servers niet blijven draaien van lucht.
-
- Forum-lid HC
Dat ben ik ook wel met je eens. Ik vind interval echt een fijne tool.
Maar extra fijn aangevuld met een smartwatch, in mij geval garmin.
Ik leer gewoon heel veel en dat vind ik gewoon leuk.
Maar extra fijn aangevuld met een smartwatch, in mij geval garmin.
Ik leer gewoon heel veel en dat vind ik gewoon leuk.
Intervals heb ik ondertussen gewoon een abbo gepakt (10,- per 3 mnd). Ik gebruik het zo veel dat ik dat dubbel en dwars waard vind. Judise gebruik ik zeer incidenteel, en dan meer om even te checken of een route niet raar is. Nadat jij zei dat je daar ook kon doneren ben ik eens gaan kijken, want het was me eerder niet opgevallen. De doneer knop staat klein in een hoekje bij het inlogscherm (waar ik meestal gewoon snel overheen klik

Super!derxx schreef: ↑04 apr 2025 15:59Intervals heb ik ondertussen gewoon een abbo gepakt (10,- per 3 mnd). Ik gebruik het zo veel dat ik dat dubbel en dwars waard vind. Judise gebruik ik zeer incidenteel, en dan meer om even te checken of een route niet raar is. Nadat jij zei dat je daar ook kon doneren ben ik eens gaan kijken, want het was me eerder niet opgevallen. De doneer knop staat klein in een hoekje bij het inlogscherm (waar ik meestal gewoon snel overheen klik). Die zal ik binnenkort eens gaan gebruiken, want het is wel een fijne tool als je hem nodig hebt. En nog gratis en zonder reclame ook. Vraag me af hoe hij dit kan volhouden. Zeker een mapping / routing tool kan best wel wat data en performance vragen, en voor hosting is dat over het algemeen niet goedkoop.
Ik zal de ontwerper van Judise eens zeggen dat hij die knop wat groter moet maken. Goed punt!
Een aantal jaren geleden had je GPSies, was ook een veel gebruikte en waardevolle route tool. Werd net als Judise hobbymatig in de lucht gehouden door één persoon. Helaas is GPSies aan zijn succes ten onder gegaan. Een aanname van mij is dat hij het niet meer heeft kunnen bolwerken door het grote aantal accounts en het daarbij behorende werk, hierdoor tijd tekort. Te weinig server en internet capaciteit en geen geld om hier in te investeren. Ik hoop dat Judise niet hetzelfde pad volgt.derxx schreef: ↑04 apr 2025 15:59Intervals heb ik ondertussen gewoon een abbo gepakt (10,- per 3 mnd). Ik gebruik het zo veel dat ik dat dubbel en dwars waard vind. Judise gebruik ik zeer incidenteel, en dan meer om even te checken of een route niet raar is. Nadat jij zei dat je daar ook kon doneren ben ik eens gaan kijken, want het was me eerder niet opgevallen. De doneer knop staat klein in een hoekje bij het inlogscherm (waar ik meestal gewoon snel overheen klik). Die zal ik binnenkort eens gaan gebruiken, want het is wel een fijne tool als je hem nodig hebt. En nog gratis en zonder reclame ook. Vraag me af hoe hij dit kan volhouden. Zeker een mapping / routing tool kan best wel wat data en performance vragen, en voor hosting is dat over het algemeen niet goedkoop.
Juist om die reden is het belangrijk om wat bij te dragen aan de sites/apps die je gebruikt om te voorkomen dat het straks zo afloopt als GPSies. Je hebt er zelf een belang bij dat dergelijke sites blijven bestaan.werkpaard schreef: ↑04 apr 2025 18:43 Een aantal jaren geleden had je GPSies, was ook een veel gebruikte en waardevolle route tool. Werd net als Judise hobbymatig in de lucht gehouden door één persoon. Helaas is GPSies aan zijn succes ten onder gegaan. Een aanname van mij is dat hij het niet meer heeft kunnen bolwerken door het grote aantal accounts en het daarbij behorende werk, hierdoor tijd tekort. Te weinig server en internet capaciteit en geen geld om hier in te investeren. Ik hoop dat Judise niet hetzelfde pad volgt.