Welk merk/type en maat is je huidige fiets?
Want bij het ene merk is endurance geometrie niet hetzelfde als bij een ander merk.
Als je echt hoog en kort wil zitten, kijk dan eens naar een Trek Domane en daar kunnen ook relatief brede banden onder.
Comfortabele gravelbike voor 50 plusser.....
Qua prijs/kwaliteit is die Cube Nuroad C:62 best een aardige optie. Blinkt alleen niet uit qua stack hoogte, die is vrij gemiddeld. Dan is de eerder genoemde Trek Domane SL qua stack/reach een betere optie. Met ruimte voor 38mm banden ook prima geschikt voor de beoogde doeleinden, misschien zelfs wel beter dan een ras gravelbike, als je er hoofdzakelijk mee over asfalt rijdt. Een Canyon Endurace CF zit een beetje in hetzelfde straatje, maar heeft met 35mm net iets minder ruimte.
Gazelle Team TVM \'99
Koga Roqa, is endurance en passen ook gravelbanden op (tot 45cm). Ben de 60 gepasseerd maar had hiervoor de Trek Domane maar die was TE comfortabel.
Na bikefit is de conclusie dat ik een korte reach nodig heb. bv Giant Endurance past niet zonder korte stuurpen.
Proefrijden bij Koga in Ede.
Na bikefit is de conclusie dat ik een korte reach nodig heb. bv Giant Endurance past niet zonder korte stuurpen.
Proefrijden bij Koga in Ede.
-
- Forum-lid HC
Hoeveel last heb je ervan? Een bredere band op lage spanning kan daarbij wel helpen natuurlijk.Blizzard! schreef: ↑02 apr 2025 13:42 Ik heb al eens op een Cube Nuroad gezeten en merkte dat ik daar al wat prettiger op zat, bij een Scott gravelbike lag ik toch weer wat meer naar voren. Ik zal inderdaad eens wat gaan rondkijken qua framevergelijking. Kraakbeenslijtage aan de polsen is helaas niet iets dat snel met een bikefit is op te lossen, daarom de wens tot een zit iets meer rechtop.
Gravelbike met lekkere brede banden.
Er zijn diverse soorten sturen waar je mee kunt experimenteren. Je zou eens een mountainbike met ballonbanden, dikke handvatten en een recht stuur kunnen proberen. Wie weet is het wat.Blizzard! schreef: ↑02 apr 2025 13:42 Ik heb al eens op een Cube Nuroad gezeten en merkte dat ik daar al wat prettiger op zat, bij een Scott gravelbike lag ik toch weer wat meer naar voren. Ik zal inderdaad eens wat gaan rondkijken qua framevergelijking. Kraakbeenslijtage aan de polsen is helaas niet iets dat snel met een bikefit is op te lossen, daarom de wens tot een zit iets meer rechtop.
Als je je polsen wilt ontlasten, kun je daar wat gewicht weg nemen door je stuur iets hoger en je zadel iets dieper te zetten. Dan komt je gewicht meer achterop te zitten. Wie weet etc... 1mm kan genoeg zijn.
hun fietsen.
Mee eens. Ik heb bijna 2 jaar geleden op mijn 63e ook een tweedehands Domane SL5 gekocht met 40mm bandjes. Ondertussen meer dan 10000km mee gereden. Ik zit rechter en kan daarmee de polsen goed ontlasten, hoewel dat voor mij niet zo'n issue is. Ik heb nu 28mm bandjes die ik op 6 bar oppomp en daarnaast een wielset met 36mm bandjes om te gravelen. Wanneer ik het nog eens over kon doen dan zou ik hem nieuw kopen.