Oók op mijn CF SL 7 etapXheanortx schreef: ↑23 okt 2023 12:12Die zitten alleen gemonteerd in de CF SL8nijkie schreef: ↑23 okt 2023 11:46Waarschijnlijk zijn het deze https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheel ... 800-spline
Niks mis mee voor een standaard geleverde wielset.
Gravelbike met 2 tandwiels voor.
Courir c'est mourir un peu
De CF SL8 wordt geleverd met de G1800(zoals jouw linkje) en de CF SL7 met de DT Swiss Gravel LN of zie ik iets over het hoofd?nijkie schreef: ↑23 okt 2023 12:23Dat zijn dan de P1800 lijkt mij sterk een 24mm interne velg voor de Performance serie.Xheanortx schreef: ↑23 okt 2023 12:12Die zitten alleen gemonteerd in de CF SL8nijkie schreef: ↑23 okt 2023 11:46
Waarschijnlijk zijn het deze https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheel ... 800-spline
Niks mis mee voor een standaard geleverde wielset.
Wat zijn de verschillen überhaupt weinig te vinden over: DT Swiss Gravel LN
Nee,jij zegt dat ze in de cf sl8 zitten,maar dat zijn volgens mij deze:
DT Swiss Performance LN
Rotorbevestiging: Center Lock
Velghoogte: 20 mm
Gewicht: 837 g
DT swiss p-e-c-g serie 18-20-22-24mm intern velgbreedte.
Nieuw is de a serie.
https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Ik heb ook interesse in die andere kleur, de stone/grind, eerst stond er beschikbaar in december, heb contact opgenomen met Canyon, is niet meer leverbaar en komt voorlopig ook niet meer.nijkie schreef: ↑23 okt 2023 09:35De Zand/Zwart kleur is op voorraad zie ik,de andere kleur is nog maar afwachten Canyon kennende.stansfield schreef: ↑23 okt 2023 09:21Dat leek mij ook idd. En hou nu nog wel wat budget over idd voor andere wielen mochten deze toch wat te zwaar zijn.
Nu alleen nog wachten op de voorraad van de donkere kleur.
Ik heb sinds vorige week de Canyon Grail CF SL 7 (2XL, grijs/zwart, 2x12 mechanisch), dinsdag besteld/vrijdag geleverd.
Wielen zijn niet de lichtste, maar voorlopig nog geen 'aandrang' om er lichtere/hogere wielen in te zetten.
Heb wel een setje lage wegwielen (DTSwiss PR1400) die erin zouden passen als ik perse met de Grail veel over asfalt zou gaan rijden.
Het stuur is trouwens perfect, veel posities om beet te pakken, en breed (flare) onderin de beugel als je veel controle wilt in moeilijke passages
Wielen zijn niet de lichtste, maar voorlopig nog geen 'aandrang' om er lichtere/hogere wielen in te zetten.
Heb wel een setje lage wegwielen (DTSwiss PR1400) die erin zouden passen als ik perse met de Grail veel over asfalt zou gaan rijden.
Het stuur is trouwens perfect, veel posities om beet te pakken, en breed (flare) onderin de beugel als je veel controle wilt in moeilijke passages
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
stansfield
- Forum-lid
Oh dat is slecht nieuws. Canyon is wel erg voorzichtig met op voorraad houden van modellen. Maar ja dat is natuurlijk ook wel een financieel risico. Dan blijven we maar even doorzoeken en rondkijken wat er dan weer beschikbaar komt.K_hoeve schreef: ↑04 nov 2023 18:32Ik heb ook interesse in die andere kleur, de stone/grind, eerst stond er beschikbaar in december, heb contact opgenomen met Canyon, is niet meer leverbaar en komt voorlopig ook niet meer.nijkie schreef: ↑23 okt 2023 09:35De Zand/Zwart kleur is op voorraad zie ik,de andere kleur is nog maar afwachten Canyon kennende.stansfield schreef: ↑23 okt 2023 09:21
Dat leek mij ook idd. En hou nu nog wel wat budget over idd voor andere wielen mochten deze toch wat te zwaar zijn.
Nu alleen nog wachten op de voorraad van de donkere kleur.
Bedankt voor de info.
-
stansfield
- Forum-lid
Even rondkijken naar wat andere merken
Wat vinden jullie van deze als alternatief?
https://www.giant-bicycles.com/nl/revol ... ced-2-2022
Of krijg ik dan een stuk minder voor hetzelfde geld? Als ik zo snel even kijk ziet het er aardig vergelijkbaar uit als de canyon
https://www.canyon.com/nl-nl/gravelbike ... e=R119_P02
Wat vinden jullie van deze als alternatief?
https://www.giant-bicycles.com/nl/revol ... ced-2-2022
Of krijg ik dan een stuk minder voor hetzelfde geld? Als ik zo snel even kijk ziet het er aardig vergelijkbaar uit als de canyon
https://www.canyon.com/nl-nl/gravelbike ... e=R119_P02
-
stansfield
- Forum-lid
Inmiddels was de canyon toch weer op voorraad dus deze besteld.
Is het inderdaad zo dat je bij GRX 1x12 (met microspline body) er geen wiel in kan hangen met een race HG body? Ik vind de GRX1x12 wel interessant, alleen is een 45 achter wel een beetje overdreven voor mijn gebruik. Ik zou dan liever bv een 11-36 hebben..nijkie schreef: ↑19 okt 2023 08:45 grx 12 speed 40-42 voor en achter 10-45 of 10-51 cassette is micro-spline dan kan je dus geen 11-30 monteren of bodywissel of wielset wissel als ik het goed heb en ook de achterderrie cage wisselen volgens mij.
10-45 zijn best grote stappen.
ik rij nu 46-30 met 11-34 en kom toch regelmatig op de 30 ivm klimmetjes.
Afgelopen Zaterdag met een aantal forum leden gereden en heb ze niet gehoord over het verzet,zat 1 echt klimmetje in.
Ik ben sowieso erg in dubio tussen 1x12 en 2x12. Gebruik zal zo'n beetje 50/50 zijn voor weg en gravel. En wellicht in de toekomst eens een simpel bikepack ritje.
-
scottpch64
- Forum-lid
Microspline is alleen voor MTB met cassettes tot 50tands, volgens mij kun je gerust een wiel met een HG body monteren wanneer je een wegcassette 11/34 wil monteren.
Wanneer je in dubio bent dan gewoon gaan voor een 2x12, dan hoef je achter niet zo'n pizza van een cassette te monteren, maar een 11/34 wegcassette.
Wanneer je in dubio bent dan gewoon gaan voor een 2x12, dan hoef je achter niet zo'n pizza van een cassette te monteren, maar een 11/34 wegcassette.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
type body bepaald wat voor cassette je kan monteren. Wil je ooit een kleinste kransje 10 monteren heb je die microspline nodig.chris80 schreef: ↑13 aug 2024 12:15
Is het inderdaad zo dat je bij GRX 1x12 (met microspline body) er geen wiel in kan hangen met een race HG body? Ik vind de GRX1x12 wel interessant, alleen is een 45 achter wel een beetje overdreven voor mijn gebruik. Ik zou dan liever bv een 11-36 hebben..
Ik ben sowieso erg in dubio tussen 1x12 en 2x12. Gebruik zal zo'n beetje 50/50 zijn voor weg en gravel. En wellicht in de toekomst eens een simpel bikepack ritje.
Maar het maakt jouw fiets niet uit wat voor body je wiel heeft wat jij erin zet. Zolang je steekas past, gaat het goed.
Ik heb eerder dit jaar ook gekeken naar 1x12 en 2x12..,. oneindig lang met Ritzelrechner gespeeld. Doelgebruik toch ook half om half op de weg. Ik kwam er op uit dat een dubbel voor mij vooral een grotere range ging geven bij traag fietsen, en het "probleem" van de gaten in de cassette (de missende 16 of 18) niet ging oplossen. Dus rond kruissnelheid op de weg, zou je toch buitenblad rijden dus met een 46 of 48 voor, nog steeds gaten achter. Het kleine voorblad zou dan voor bikepacken écht nuttig zijn. Maar zelfs met een kleinste blad van 30 tanden voor, wilde ik voor dat doeleinde achter een 36 hebben.., dus niet echt een compacte wegcassette.
Dus, ik kwam erop uit om een enkel blad voor (42 in mijn geval), een 11-32 cassette achter. En als ik de bergen in ga, zet ik er een bergverzet op. Er is 1 HG cassette verkrijgbaar die 12 speed 11-44 is. Eventueel wissel ik het voorblad dan nog.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Dank voor je duidelijke uitleg. Zo zit ik ook een beetje te rekenen. Met een 40 of 42 voor en bv een 11-34 achter kan ik de asfalt snelheden rijden met 1 stapje per keer. Wanneer het op gravel of in het bos wat langzamer gaat dan worden dar 2 of 3 stapjes per keer, maar dat is dan geen probleem. Dan neig ik toch naar 1x12. En optisch vind ik 1x12 ook mooier. En makkelijker zonder voorderrie.
In de bergen ga ik hem niet gebruiken, dan gaat de racer gewoon mee
.
Dan moet ik alleen nog kiezen voor good old mechanisch GRX of Apex (of Rival) AXS..
Wat een keuzes haha.
In de bergen ga ik hem niet gebruiken, dan gaat de racer gewoon mee
Dan moet ik alleen nog kiezen voor good old mechanisch GRX of Apex (of Rival) AXS..
Wat een keuzes haha.