Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mei 2024 12:51

wasbeer2006 schreef: 23 mei 2024 10:42 .......
En wat doen wij we geven een universiteit voor een buitenlander 8000 euro en voor een nederlander 2000 euro?
Iemand die daar een goed verhaal voor heeft????
..............
Eigen lander eerst is voor sommigen een erg vieze slogan.
Er is echt niets mis met anderen helpen, maar of je daar dan jezelf tekort voor moet doen is weer iets anders.

synapse schreef: 22 mei 2024 15:42 ............
Wat ik heel triest vind is dat er na de 2e wereldoorlog een Nederland is gebouwd dat tot de welvarendste en gelukkigste landen ter wereld behoort en dat bewoond wordt door mensen die alleen maar aan zichzelf denken.
Ik denk dat je overdrijft, de overgrote meerderheid van de Nederlanders/Belgen wil wel degelijk ook aan de anderen denken en helpen.
Probleem is dat het "helpen" voor sommigen nooit genoeg zal zijn.

Moeten we all vluchtelingen van gans de wereld opvangen?
Moeten we ook de gelukzoekers opvangen?
Moeten we alle vluchtelingen een leefloon/kindergeld/... geven?
Moeten we vluchtelingen die hier criminele feiten plegen blijven opvangen?
Moeten we vluchtelingen positief discrimineren?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mei 2024 13:00

Aangezien de meeste vluchtelingen nog steeds maximaal tweederangs burgers zijn, denk ik dat ik de meeste vragen met 'ja' beantwoord. Allen de hoeveelheid wordt wel een probleem, met name omdat andere, niet westerse rijke landen geen verplichting hebben of niet nemen.

Wat mij betreft: minder instroom, naar geef die mensen wel meer kansen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mei 2024 13:07

Als we het met zijn allen al eens zijn om de instroom te verminderen dan denk ik dat de rechts/links tegenstelling in deze niet echt groot meer gaat zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12906
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 mei 2024 13:21

Dat denk ik ook. Laat beperkt echte vluchtelingen toe en geef ze een thuis met kansen.
Dat is echt niet extreem moeilijk te regelen. Wat we nu doen kost veel meer energie en geld.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38294
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2024 13:46

Lcsmet schreef: 23 mei 2024 13:07 Als we het met zijn allen al eens zijn om de instroom te verminderen dan denk ik dat de rechts/links tegenstelling in deze niet echt groot meer gaat zijn.
Die zijn bij de gemiddelde bevolking ook niet extreem groot. Werd vorige week in een peiling van Rademakers ook bevestigd dat een flink deel van de mensen die links hadden gestemd eens zijn met immigratiebeperkingen.
Alleen de Fransen en Robben van deze wereld hebben veel meer baat bij het uitvergroten van de tegenstellingen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mei 2024 14:12

Enzzo schreef: 23 mei 2024 12:35
Jans schreef: 23 mei 2024 10:40 Studentenkamers zullen er toch altijd te weinig zijn zolang de universiteiten groeien. En de groei zal niet stoppen zolang nagenoeg alle studies in het Engels gegeven worden. Is het op de HBO ook al gemeengoed?
Alle unies en HBO’s hebben voorig jaar een brief gekregen van de minister dat er per (datum) alleen nog maar in het Nederlands college gegeven mag worden.
Verder moeten ze verplicht een taalcursus aanbieden voor buitenlandse studenten.
Ik kan het niet vinden, maar zal mijn probleem wel zijn. En waar zou die datum dan ongeveer moeten liggen? En dan ook hopen dat er iets met die taalcursus gedaan gaat worden. Toen onze kinderen in Enschede gingen studeren was er een zomercursus Nederlands voor de Duitse studenten die veelal psychologie in Enschede studeerden. En ze moesten wel een toets doen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3859
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 mei 2024 15:49

daniel1975 schreef: 23 mei 2024 13:46 Alleen de Fransen en Robben van deze wereld hebben veel meer baat bij het uitvergroten van de tegenstellingen.
Ik neem aan dat "de Fransen en Robben" een niet-limitatieve lijst is, want vrees dat er in de hedendaagse politiek nog wel wat meer mensen zijn die garen lijken te spinnen bij het uitvergroten van tegenstellingen. Over zowat eender welke kwestie die eigenlijk gebaat zou zijn bij een sereen en vooral genuanceerd debat hoor je haast enkel nog de meest radicale stemmen, omdat die het luidst roepen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8405
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 mei 2024 15:51

Jans schreef: 23 mei 2024 14:12
Enzzo schreef: 23 mei 2024 12:35
Jans schreef: 23 mei 2024 10:40 Studentenkamers zullen er toch altijd te weinig zijn zolang de universiteiten groeien. En de groei zal niet stoppen zolang nagenoeg alle studies in het Engels gegeven worden. Is het op de HBO ook al gemeengoed?
Alle unies en HBO’s hebben voorig jaar een brief gekregen van de minister dat er per (datum) alleen nog maar in het Nederlands college gegeven mag worden.
Verder moeten ze verplicht een taalcursus aanbieden voor buitenlandse studenten.
Ik kan het niet vinden, maar zal mijn probleem wel zijn. En waar zou die datum dan ongeveer moeten liggen? En dan ook hopen dat er iets met die taalcursus gedaan gaat worden. Toen onze kinderen in Enschede gingen studeren was er een zomercursus Nederlands voor de Duitse studenten die veelal psychologie in Enschede studeerden. En ze moesten wel een toets doen.

De datum is uiteraard nog niet bekend omdat er een wetsvoorstel nodig is. Onlangs stond wel in de kranten dat het wetsvoorstel versneld door de 1e kamer mag zodat het wat opschiet.
De opleidingen moeten uiteraard wel de tijd krijgen om het ook in te voeren.
Er komt ook een numerus fixus voor buitenlandse studenten.

En vanaf komend academisch jaar mag er al niet meer actief geworven worden.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 mei 2024 16:16

dario schreef: 23 mei 2024 15:49
daniel1975 schreef: 23 mei 2024 13:46 Alleen de Fransen en Robben van deze wereld hebben veel meer baat bij het uitvergroten van de tegenstellingen.
Ik neem aan dat "de Fransen en Robben" een niet-limitatieve lijst is, want vrees dat er in de hedendaagse politiek nog wel wat meer mensen zijn die garen lijken te spinnen bij het uitvergroten van tegenstellingen. Over zowat eender welke kwestie die eigenlijk gebaat zou zijn bij een sereen en vooral genuanceerd debat hoor je haast enkel nog de meest radicale stemmen, omdat die het luidst roepen...
De Kamer is een afspiegeling van de maatschappij... helaas

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5503
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 23 mei 2024 16:30

Een sereen en genuanceerd debat om ervoor te zorgen dat er consensus gevonden wordt, bestaat niet meer. Dat zie je helaas overal gebeuren. Ook hier in dit topic. Al heel snel wordt er gewezen en uitvergroot ipv in gesprek te zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 mei 2024 16:49

Ook hier zie je weer de vertekende beeldvorming rond Asiel.
Nederland vangt helemaal niet buiten proportioneel veel asielzoekers op.
Yesilguz loog, nota bene als minister van Justitie, over de aantallen na reizigers.

Ik hoop dat ik, mocht het onverhoopt ooit nodig zijn (ik ben links hé dus wellicht moet ik binnenkort vluchten ;) ), ergens wél welkom ben.

Mijn levensfilosofie (beetje groot woord, ik weet het) is heel simpel, behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden
Courir c'est mourir un peu

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4626
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 mei 2024 17:00

JPAR schreef: 23 mei 2024 16:30 Een sereen en genuanceerd debat om ervoor te zorgen dat er consensus gevonden wordt, bestaat niet meer. Dat zie je helaas overal gebeuren. Ook hier in dit topic. Al heel snel wordt er gewezen en uitvergroot ipv in gesprek te zijn.
exact, spijtige ontwikkeling

Plaats reactie