Misschien wat minder bekend, maar ook absoluut groots: 'The man in the long black coat' uitgevoerd door Mark Lanegan.
https://www.youtube.com/watch?v=OWcCxot ... egan-Topic
Fiets Magazine nr. 11-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Maatjes van mij vroegen of ik mee ging. Ik zei vooraf dat dat echt helemaal, maar dan ook helemaal niks ging worden.Patrick VB schreef: ↑17 mei 2024 21:51 Enkele jaren geleden Bob Dylan gezien in Sportpaleis Antwerpen.
Wat een teleurstelling!
Achteraf in de krant gelezen welke nummers gespeeld werden. En ja, ik heb enkele LP's van de man in de collectie zitten.
Dat is toch nooit anders geweest? Generaties komen en gaan, en de generatie oer-rockers waar je op doelt (en die ook bij leven intussen eigenlijk al tot het verleden behoren) is in mijn ogen niet meteen belangrijker dan de vele generaties musici die hen in de voorbije eeuwen zijn voorafgegaan... (dat 'belang' is goeddeels subjectief, en heeft vooral met - het geleidelijk verdwijnen van - je eigen referentiekader te maken)daniel1975 schreef: ↑18 mei 2024 09:31 Sommige oudjes kunnen het nog wel. Niet meer als in hun jonge jaren, maar een avondje Springsteen of Stones is nog gewoon een belevenis.
Maar ook dat is helaas aftellen. Gaat echt een hele grote belangrijke muziekgeneratie ons verlaten de komende jaren.
Dat is precies wat ik ook hoop voor het concert van krasse reggaeknar Burning Spear, deze zomer!
Uiteraard, 100% mee eens.dario schreef: ↑18 mei 2024 10:49
Dat is toch nooit anders geweest? Generaties komen en gaan, en de generatie oer-rockers waar je op doelt (en die ook bij leven intussen eigenlijk al tot het verleden behoren) is in mijn ogen niet meteen belangrijker dan de vele generaties musici die hen in de voorbije eeuwen zijn voorafgegaan... (dat 'belang' is goeddeels subjectief, en heeft vooral met - het geleidelijk verdwijnen van - je eigen referentiekader te maken)
Ondertussen zijn de heren van AC/DC aan de Europese tournee begonnen (https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... ockmachine). Wellicht ook voor hen de laatste keer dat ze te bewonderen zijn.daniel1975 schreef: ↑18 mei 2024 09:31 Sommige oudjes kunnen het nog wel. Niet meer als in hun jonge jaren, maar een avondje Springsteen of Stones is nog gewoon een belevenis.
Maar ook dat is helaas aftellen. Gaat echt een hele grote belangrijke muziekgeneratie ons verlaten de komende jaren.