Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2308
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 08 mei 2024 07:35

Ik ben al jaren een heel tevreden Zwift gebruiker en die 5€ per maand meer boeit mij niet gezien k er genoeg voldoening voor terug krijg. Vooral het kunnen fietsen bij gebrek aan tijd, even een uurtje laat in de avond, bij slecht weer, etc. heeft geen prijs.
Ook is mijn niveau tijdens het starten van het "buiten seizoen" ook veel beter en je kunt je account bevriezen voor de maanden dat je Zwift niet gebruik, dus.....

peteri200
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 08 mei 2024 16:05

ik gebruik nu sinds een jaar Zwift "omdat iedereen dat doet" icm join rijd ik hier mijn trainingen in als het buiten te slecht is om te fietsen, of als ik specifiek een "goede" training wil afwerken. Langer dan 2-2.5u rijd ik niet binnen.
ik gebruik verder geen enkele andere functie uit Zwift, ik doe niet mee aan events of virituele wedstrijden. Nu de prijs toch vrij fors naar boven gaat, twijfel ik of er geen betere/andere platforms zijn die beter aansluiten bij mijn gebruik, maar zo ja welke dan? En die dan goedkoper zijn als zwift anders kan ik dat net zo goed blijven gebruiken.

1094
Forum-lid
Berichten: 1700
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 08 mei 2024 16:32

Er zijn genoeg alternatieven die je kan proberen, meeste zijn de eerste maand of 14 dagen gratis.


Je kan ook je Join trainingen via de Join app afwerken.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2308
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 08 mei 2024 16:44

Ik weet nog dat Strava de prijzen ook omhoog gooide en dat veel mensen ook sputterden, nu zijn veel mensen Subscriber omdat ze de leaderboards willen zien. Dat gaat denk ik ook met Zwift gebeuren omdat uiteindelijk "iedereen" op Zwift zit, en het een van de leukste (sociale) platformen is.

Tegenwoordig knipperen de meesten hier niet eens meer met de ogen als ze 6K€ voor een frame, 2K€ voor wielen, 500€ voor een OPW setje en +200€ voor broeken en shirtjes aftikken, maar 5€ voor een software platform die in 7 jar geen verhoging heeft doorgevoerd en het dak is er af.
Geef het een paar maanden en dan hoor je niemand meer na de zomer als ze de pain-cave weer in moeten..... :mrgreen: :mrgreen:

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 09 mei 2024 22:49

Medio vorig jaar heb ik na 10 jaar het fietsen weer opgepakt. Fiets van een paar duizend euro. Nog even een Tacx er tegen aan gegooid. Sinds november een Zwift abonnement waar ik best wel veel plezier van heb gehad. De afgelopen maand heb ik voornamelijk buiten gefietst. Na de mail over de prijsverhoging heb ik het abonnement gestopt. Een beetje impulsief ook. Wanneer het richting herfst gaat dan ga ik wel weer zwiften. Zwift heeft toch wel zijn charmes en uitdagingen

Plaats reactie