Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 apr 2024 12:36

Lcsmet schreef: 05 apr 2024 10:55
Je had Hinault, Armstrong en nu zou je denken dat in het rondewerk Roglic/Vingegaard toch de maturiteit moeten hebben om deze rol op zich te nemen.
Bij de ééndagswedstrijden heb je Van Aert, van de Poel die ondertussen al heel wat jaren meedraaien.
Ondanks dat we lyrisch zijn over bovenstaande hedendaagse renners, zijn het in maturiteit (en ook palmares) maar dwergen tegenover legendes uit het verleden.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 995
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 05 apr 2024 12:39

Omdat ze vroeger allemaal aan de testosteron zaten gedroegen ze zich wel wat stoerder inderdaad :) ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2024 12:47

Als je een klap je gezicht krijgt van een type Vingegaard, krijg je hooguit de slappe lach.

Maar aangezien Hinault ook onderkent dat de huidige generatie in de breedte de beste ooit is, is een vergelijkbaar palmares nog niet zomaar bij elkaar gefietst, ook niet met gelijk talent.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38240
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2024 13:02

JPAR schreef: 05 apr 2024 12:04
thestudent schreef: 05 apr 2024 12:01 Toch wel een klaplong voor Jonas Vingegaard.

Ik weet nog hoe het voelt al is het nu al bijna 20 jaar geleden voor mij.
En longkneuzing.
En Wout zwaar in de lappenmand, na dit jaar Zeeman weg: Jumbo heeft wel eens betere tijden gekend :(
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12880
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 05 apr 2024 13:23

Nou inderdaad. Als het niet een beetje mee gaat zitten een streep door al je hoofddoelen.
Nare val om te zien ook.

Het kan een keer toeval zijn al die valpartijen de laatste paar weken, maarja als je straks voor alle grote wedstrijden steeds de helft van de top kwijt bent is het toch ook niet leuk.

Ik ben het er overigens niet mee eens dat het aan het matriaal ligt (met als uitzondering te hoge wielen). Als je morgen iedereen een ferrari geeft zijn er ook meer ongelukken. Maar dat ligt niet aan de auto.

De huidige fietsen zijn zoveel beter, met name comfort en grip en dan kan je harder. Dan moet je dat wel kunnen en wielrennen is niet alleen het meeste wattage trappen en dat moet het ook nooit worden. Het gaat ook om techniek en rustig blijven.

Maar deze valpartij, ik zie het van boven en denk al zo dat is een enthousiaste snelheid voor zo'n bocht.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 apr 2024 13:27

el_loco schreef: 05 apr 2024 12:39 Omdat ze vroeger allemaal aan de testosteron zaten gedroegen ze zich wel wat stoerder inderdaad :) ;)
Is evengoed zo buiten wielrennen/sport. Vlokjeswording zeker.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4814
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 apr 2024 13:32

Ernie C. schreef: 05 apr 2024 12:47 ........

Maar aangezien Hinault ook onderkent dat de huidige generatie in de breedte de beste ooit is, is een vergelijkbaar palmares nog niet zomaar bij elkaar gefietst, ook niet met gelijk talent.
Zegt die dat dan? Wat het rondewerk betreft kan ik hem daarin volgen, voor de rest, niet echt.

Laat de vlokjes nu nog eens LBL in de sneeuw rijden zoals hij dat deed. De domesticatie-politie staat op zijn achterste poten.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 844
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 05 apr 2024 13:36

Iets met half em vee kwadraat, oftewel twee keer zo snel betekent 4 keer zoveel botbreuken. Een peloton breeduit over de weg, met of zonder bochten, bij een snelheid van meer dan 60km/u is bijna een garantie voor ellende. Het ligt niet aan de organisatie, niet aan het parcours, maar aan de renners (MvdP zegt 't ook) die om te winnen risico's nemen om in een "juiste" positie willen voorkomen om onnodige achterstand op te lopen. Wat valt hier nou tegen te doen? Toch lijkt me zo'n chicane voor het bos geen slecht idee. Met 65km/u de kasseien in neerwaartse lijn opknallen schouder aan schouder is van een geheel andere orde dan over het asfalt een schuiver maken, waarbij stootkussens en ander preventief materiaal zeer welkom zou zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16407
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2024 13:46

lugosi schreef: 05 apr 2024 13:32
Ernie C. schreef: 05 apr 2024 12:47 ........

Maar aangezien Hinault ook onderkent dat de huidige generatie in de breedte de beste ooit is, is een vergelijkbaar palmares nog niet zomaar bij elkaar gefietst, ook niet met gelijk talent.
Zegt die dat dan? Wat het rondewerk betreft kan ik hem daarin volgen, voor de rest, niet echt.

Laat de vlokjes nu nog eens LBL in de sneeuw rijden zoals hij dat deed. De domesticatie-politie staat op zijn achterste poten.
Die dag waar 'vlokje' Hinault nog spijt van heeft?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16137
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 apr 2024 13:49

Klein_Verzet schreef: 05 apr 2024 13:36 ......... Toch lijkt me zo'n chicane voor het bos geen slecht idee. ......
Als het enkel om de snelheid te drukken is kan je ze niet zo goed laten afstappen en 10 meters naast hun fiets laten stappen.
Nu gaan ze tegen de hoogst mogelijke, en meer dan waarschijnlijk daar net iets boven, op die chicane af.

In de bergetappes kunnen ze in de afdaling een stempelpost, zoals op toertochten, voorzien waar de renners verplicht moeten afstappen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5723
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 apr 2024 13:52

Ik denk als er geen bijkomende letsels bij ontdekt worden dat remco zeker klaar geraakt voor de tour. Misschien niet de perfecte voorbereiding en superconditie maar toch conditioneel goed genoeg om zijn rol te spelen.
Voor Vingegaard zie ik het somberder in.'t Zal moeilijk worden om de tour te halen en al zeker om voor winst te gaan. En zo een klap op je lichaam kan maanden negatieve invloede hebben op je lichaam.
Misschien wordt dit wel het tourjaar van Roglic met maar 1 tegenstander van zijn niveau (Pogacar) en wie weet wat er allemaal gebeurt nog tijdens en voor de tour.
Wat de valpartijen betreft, en het volgende zal zondag ook weer het geval zijn, 60% van de renners wil altijd en overal vooraan zitten zelfs al hebben ze nog nooit in een belangrijke wedstrijd top 10 gereden. En ondertussen maar overal zich gaan tussenwringen.
Ook begint de zenuwachtigheid voor de finales van wedstrijden altijd vroeger en vroeger. Zoals gisteren en laatst in de afdaling naar de kanarieberg toe gaan ze tot op de snelheidslimiet waar het er eigenlijk nog geen zak toe doet.
De laatste dagen Philipsen ook een paar meningen horen verkondigen en dat maakt mij er niet geruster op dat het zeker bij spurtfinales veiliger zal worden. Die gaat nog vroeg of laat voor ongelukken zorgen waarbij hij dan weer uit de lucht zal vallen. Bij de spurt dinsdag zat hij wat ingesloten en vond dan achteraf dat hij misschien deze wedstrijd (en ook de volgende wedstrijden) toch wat meer had mogen risico nemen ( en zal nemen)om zich nog vrij te wringen ipv te berusten dat het niet iedere dag kermis kan zijn. En dit terwijl hij als een vrij agressieve renner in voorbereiding van zijn spurt bekend staat
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

V077
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 aug 2019 16:04

V077 05 apr 2024 13:59

daniel1975 schreef: 05 apr 2024 13:02
JPAR schreef: 05 apr 2024 12:04
thestudent schreef: 05 apr 2024 12:01 Toch wel een klaplong voor Jonas Vingegaard.

Ik weet nog hoe het voelt al is het nu al bijna 20 jaar geleden voor mij.
En longkneuzing.
En Wout zwaar in de lappenmand, na dit jaar Zeeman weg: Jumbo heeft wel eens betere tijden gekend :(
Hoezo? zonder te sponseren wordt Jumbo nog steeds genoemd. Visma betaald een hoop zonder dat ze genoemd worden.

Plaats reactie