Dat zul je zelf moeten bepalen .
Wat je kan doen om te kijken of sportiever fijner fiets is 1 of 2 spacers uit je huidige fiets halen en evt een iets langere stuurpen er op zetten (afhankelijk vd reach die je nu hebt en een sportiever model dat je zou willen)
Cube Attain GTC SLX vs Agree C:62
Heb je je antwoord niet eerder al gegeven hierop?
β Had het idee dat de Attain wat meer endurance is, en dat zoek ik eerlijk gezegd ook wel een beetje. Zowel qua leeftijd (geen zin meer in erg diep zitten) als relatief lange binnenbeenlengte kwam ik al snel bij de Attain uit maar ik sta open voor suggesties!β
Goeie tip!
Je hebt gelijk, maar juist door het proberen komt de twijfel... Ga ik voor vertrouwd en kies ik dus voor comfort of waag ik me aan sportievere zit...Crimby schreef: β17 mar 2024 10:43Heb je je antwoord niet eerder al gegeven hierop?
β Had het idee dat de Attain wat meer endurance is, en dat zoek ik eerlijk gezegd ook wel een beetje. Zowel qua leeftijd (geen zin meer in erg diep zitten) als relatief lange binnenbeenlengte kwam ik al snel bij de Attain uit maar ik sta open voor suggesties!β
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16119
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb een Cube Agree C:62 SLT.
Zitten nu 28 mm banden onder maar 30 mm zal ook wel gewoon passen.
@retep52, niet te veel twijfelen en er gewoon voor gaan. Op een Attain met een -10Β° stuurpen zonder spacers ka je net zo diep zitten als op een Agree met spacers onder een -6Β° stuurpen.
Zitten nu 28 mm banden onder maar 30 mm zal ook wel gewoon passen.
@retep52, niet te veel twijfelen en er gewoon voor gaan. Op een Attain met een -10Β° stuurpen zonder spacers ka je net zo diep zitten als op een Agree met spacers onder een -6Β° stuurpen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Thanks Vind de Agree echt wel een stuk mooier... Moet er wel bij zeggen dat die testrit bij Mantel zonder bikefit gedaan is; voor hetzelfde geld stond het zadel niet optimaal (wat te ver naar achteren)... Stuurpen van 110 naar 90 zal ook een wereld van verschil zijn... Deze Agree voelde net een beetje te diep (stuur stond ook niet helemaal horizontaal (voorover) waardoor ik nog verder "wegzakte"), de Attain vond ik best wel rechtop zitten... Een goede meting / afstelling zal zeker nog van invloed zijn...Lcsmet schreef: β17 mar 2024 18:47 Ik heb een Cube Agree C:62 SLT.
Zitten nu 28 mm banden onder maar 30 mm zal ook wel gewoon passen.
@retep52, niet te veel twijfelen en er gewoon voor gaan. Op een Attain met een -10Β° stuurpen zonder spacers ka je net zo diep zitten als op een Agree met spacers onder een -6Β° stuurpen.
Alvast een afbeelding met stack, reach etc. Mijn huidige fiets (gravel fiets die ik ook voor de weg gebruik) staat in het midden Zoals te verwachten voel ik het verschil in stack het meest. Maar zoals eerder ook geschreven wil ik niet in de valkuil stappen dat ik gelijk maar voor de vertrouwde geometrie kies... Iets dieper zitten zal ook heus een kwestie van wennen zijn...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16119
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jouw Diverge, maat 61 cm, heeft een stack van 643 mm. Heb je daar ook nog eens spacers onder je stuurpen steken?
Waarom neem je de Attain niet in 62 cm mee in je vergelijking, die heeft bijna 100% dezelfde geometrie als je Diverge.
Indien je toch voor de 60 cm versie kiest dan zou ik als ik jou was blindelings voor de Attain kiezen, want zelfs daar heb je om even hoog te zitten nog een extra spacer nodig.
En om even lang te zitten een stuurpen van 1 cm langer hoeft ook geen probleem te zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16119
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je nu al met 3 cm spacer rijdt dan zou ik altijd voor de Attain maat 62 cm gaan.
Die is even "hoog" als je Diverge nu.
Als je dan sportiever wil zitten kan je er nog altijd spacers onderuit halen.
Koop een fiets die je past en gelukkig heb je nu de keuze om een fiets aan te schaffen waarop je niet met pijn in de nek moet rondrijden. Laat je dus niet gek maken dat een (te) klein frame beter zou rijden, behalve als je topprof bent heb je daar geen bal aan.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend