Met 1.75 kom je niet uit met een TCR L.
Ik ben 1.85 en heb een TCR maat L (dezelfde als giant2307).
(defy 2024 heb ik ook een L maar door de veranderde geometrie van de defy had ik achteraf liever een M/L gekozen ipv kortere stuurpen en zadel naar voren)
Giant
Je hebt dezelfde fiets bedoel je?
Want ik heb een M/L en met een 100mm stuurpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 apr 2017 13:36
Heb je ook een nieuwe Defy 2024 ja? Hoe bevalt die?
Ik ben 1m82 dus M/L is perfect voor mij. Alleen heb vrij lange benen en korte armen. Vandaar de 100 mm stuurpen. Slr model. Het is het 2021 model. Maar met 12 speed Di2.zwemcoach1234 schreef: ↑10 jan 2024 19:531m75 is normaal M. Heb TCR maat M en ben 1m76
De TCR voor mijn zoon is binnen. Maat M/L en model Advanced Pro Disc 2. Supermooie kleur die vooral in de zon wel tot zijn recht zal komen. Op mijn foto's nu dus niet echt. Gekocht bij Rullens in Made. Daar heb ik een deal gemaakt dat zij de 105 R7000 mech. groepset hebben gehouden waardoor de prijs nog een stukje naar beneden is bijgesteld. Vandaar dat het lijkt dat ik een halve fiets heb gekocht. Zelf heb ik een Ultegra Di2 groepset liggen die erop gaat komen. Maar supertevreden weer over Rullens. Denkt mee en geeft ook aan dat als ik ergens tegenaan loop met opbouwen dat ik kan bellen voor raad en advies. Echt een heel fijne zaak. Dus toen mijn zoon aangaf een TCR te willen kopen was het al snel duidelijk waar.
Ride bikes, not tanks!
We gaan vanaf scratch het frame weer opbouwen. Alleen de trapaslagers zijn blijven zitten.
De Pro versie heeft een lichtere voorvork dan de normale versie. Nog niet ingekort komt deze op 359gr. Niet slecht. Het frame met alle boutjes etc. eraan komt op ongeveer 1065gr. en dan wegen de trapaslagers ongeveer 80gr. als ik het internet mag geloven. Het totaal van vork en frame is dan niet super lichtgewicht maar ook niet zwaar te noemen.
Fijn wel dat Giant alle doppen en afdekplaatjes meelevert zodat je niets tekort komt als je van mechanisch naar electronisch schakelen overstapt.
De Pro versie heeft een lichtere voorvork dan de normale versie. Nog niet ingekort komt deze op 359gr. Niet slecht. Het frame met alle boutjes etc. eraan komt op ongeveer 1065gr. en dan wegen de trapaslagers ongeveer 80gr. als ik het internet mag geloven. Het totaal van vork en frame is dan niet super lichtgewicht maar ook niet zwaar te noemen.
Fijn wel dat Giant alle doppen en afdekplaatjes meelevert zodat je niets tekort komt als je van mechanisch naar electronisch schakelen overstapt.
Ride bikes, not tanks!