Doordat de kabels buiten om gaan bij het stuur ben je eigenlijk heel snel klaar met de fiets.
De remleiding achter zit heel netjes door de schuine buis. Er is in de mal gewoon een buisje gemaakt waardoor je de leiding er zo doorheen kan steken en ook niet rammelt, netjes gedaan.
Wat eigenlijk elke fiets zou moeten hebben wat mij betreft is het compartiment in de schuine buis zoals hieronder op de foto's Echt een behoorlijk tasje! daar kunnen verwacht ik 2 biba,s tool en het broodnodige wel in.
Waar ik mijn twijfels bij heb dat is de BSA schroefdraad. Ik weet dat de meeste dit graag zien. Maar met Dub of 30mm as vind ik de overgang in de lagercup zo dun, dat kan nooit goed bijdragen aan de stijfheid. Met een shimano as gaat het wel. Maar al het overige is 29 of 30mm. BSA zou wat mij betrfet minimaal 3 a 4mm groter moeten om voldoende vlees bij de cups te hebben. Zeker bij een zwaardere rijder denk ik dat het echt voelbaar gaat zijn. Als het zo is draagt het ook niet bij aan de levensduur van de lagers. Maargoed misschien heb ik het volledig mis.
Black inc stuur is echt heel mooi hele korte reach, daar houd ik wel van zeker met gravel zou dat voor mij een must zijn.
Balhoofd is een mooi systeem vind ik, beetje zoals een S5, je stelt het vooraf helemaal af en je stuur/topcap hebben geen enkele invloed. De afstelling gebeurt al daar onder. Wel opletten dat gaat met 2,5mm en 2mm inbus en daarvoor heb je lange inbussen nodig, de meeste zijn dan rond aan kop. Tip voor RC auto,s heb je mooie setjes van 15 euro met 1,5, 2, 2,5 en 3mm die lang en recht zijn, steeds vaker een must ook bij fietsen.
Vandaag weer even verder. remleidingen korten en monteren en ontluchten. Firmware upgrade etc.
Begin steeds benieuwder te worden hoe het rijd. Ik heb voor hem de stijvere FP6 zadelpen gemonteerd. IPV de veel lichtere FP3. Bij een 58 leveren ze de FP3 en FP6, beide kan je een kwartslag draaien voor stijver of comfort. Ik heb nu de zware op de comfort stand, dan kan de pen het nog iets stijver als het moet.