Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 okt 2023 15:21

Ik neem aan dat je dus vindt dat Oekraïne delen van het land aan Rusland moeten geven? Of begrijp ik je verkeerd?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 okt 2023 16:16

wasbeer2006 schreef: 10 okt 2023 14:47 Nouja net als met Ukraine Rusland. Vind ik Ukraine ook niet vrijuit gaan.
Ook die kunnen de oorlog beeindigen........ dat klinkt sommige misschien vreemd dat snap ik ook wel.
Dan ben ik wel nieuwsgierig naar je voorstel.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

marsman
Forum-lid

marsman 10 okt 2023 16:33

Ik denk dat als Oekraine nu zou toezeggen dat De Krim en De Donbas Russisch mogen worden, dat de oorlog voor de winter slüss is. Ze zullen het niet doen denk ik, maar ik weet zeker dat de Russen dan ook eieren voor hun geld kiezen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 okt 2023 16:35

marsman schreef: 10 okt 2023 16:33 Ik denk dat als Oekraine nu zou toezeggen dat De Krim en De Donbas Russisch mogen worden, dat de oorlog voor de winter slüss is. Ze zullen het niet doen denk ik, maar ik weet zeker dat de Russen dan ook eieren voor hun geld kiezen.
Om volgend jaar terug te komen om het volgende gebied in te nemen? En dan ook maar direct zeggen, neem maar, we willen alleen vrede.

marsman
Forum-lid

marsman 10 okt 2023 16:55

Oekraine moet bedingen dat bij zo'n toezegging ze lid mogen worden van de Navo. Dan kan Rusland niet meer aanvallen, tenzij ze een 3e wereldoorlog willen starten.

Ik snap heel goed dat Oekraine niet zal staan juichen, maar uiteindelijk moet het moorden stoppen. Dat betekent consessies doen. Rusland zal het ook als verlies zien, die hadden gedacht heel Oekraine te pakken binnen een week of 2.

Als ik Wikipedia mag geloven wonen er al 60% Russen op de Krim en bijna 40% in de Donbas. Dus zo heel veel met Oekraine hebben deze 2 regio's waarschijnlijk toch niet.

Last but not least, een beetje rust in onze Europese regio zou wel lekker zijn. Vooral voor de burgers. Het valt mij ook nog steeds mee dat er weinig economische issues spelen. De paniek is wel uit de energiemarkt. Maar toch zie ik in mijn vakgebied het toch wel steeds meer piepen en kraken. De situatie in Israel werkt ook niet mee. Schei toch uit met de oude stammenstrijden en doe godnondeju eens ff normaal daar. De tranen schieten toch in je ogen als je de beelden ziet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 okt 2023 17:10

Deel weggeven en dan DIRECT bij de Navo is geen slechte oplossing. Overigens zou dat zomaar eens een voorstel kunnen zijn waar de club van Biden mee gaat komen.
Dan kunnen ze namelijk wapens VERKOPEN aan een land wat niet in oorlog is ipv weggeven aan een land wat in oorlog is.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 10 okt 2023 17:34

Gastheerg schreef: 10 okt 2023 17:10 Deel weggeven en dan DIRECT bij de Navo is geen slechte oplossing. Overigens zou dat zomaar eens een voorstel kunnen zijn waar de club van Biden mee gaat komen.
Dan kunnen ze namelijk wapens VERKOPEN aan een land wat niet in oorlog is ipv weggeven aan een land wat in oorlog is.
Maar wel dat de bevolking een eigen keus kan maken waar te willen wonen.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 okt 2023 17:41

Uiteraard

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 okt 2023 17:52

Even heel kort door de bocht.
Als er een land wordt binnengevallen dan maar een stuk afgeven met het argument "er wonen nu toch al zoveel ...".
Een heel gevaarlijk precedent lijkt mij.

In het Noorden van de provincie Antwerpen wonen wel al wat Nederlanders.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 10 okt 2023 18:23

Op de Krim stemden 65% voor onafhankelijkheid van Rusland. Het laagste percentage van alle regio's. Maar een ruime meerderheid.

Zonder de Krim is Oekraïne ten dode opgeschreven.

En Poetin stopt niet tot de grenzen van vóór WO1 zijn hersteld.

Stel: vanavond schopt iemand je voordeur in. Hij slaat de kinderen, schiet de hond dood, verkracht je vrouw en steelt alles. Neemt vervolgens de benedenverdieping in beslag. En dan bel je de politie. Die zegt: accepteer het maar, schudt zijn hand, anders alleen maar meer geweld.

Klinkt je voorstel dan nog steeds redelijk en aanvaardbaar?

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 10 okt 2023 18:57

Fietsgenieter schreef: 10 okt 2023 18:23 Op de Krim stemden 65% voor onafhankelijkheid van Rusland. Het laagste percentage van alle regio's. Maar een ruime meerderheid.

Zonder de Krim is Oekraïne ten dode opgeschreven.

En Poetin stopt niet tot de grenzen van vóór WO1 zijn hersteld.

Stel: vanavond schopt iemand je voordeur in. Hij slaat de kinderen, schiet de hond dood, verkracht je vrouw en steelt alles. Neemt vervolgens de benedenverdieping in beslag. En dan bel je de politie. Die zegt: accepteer het maar, schudt zijn hand, anders alleen maar meer geweld.

Klinkt je voorstel dan nog steeds redelijk en aanvaardbaar?
Hugo de Jonge approves this message.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 okt 2023 19:19

marsman schreef: 10 okt 2023 16:55 Oekraine moet bedingen dat bij zo'n toezegging ze lid mogen worden van de Navo. Dan kan Rusland niet meer aanvallen, tenzij ze een 3e wereldoorlog willen starten.
.......
Uiteraard zijn ze in Rusland niet van gisteren en zullen ze dat nooit toestaan, op die manier zal de oorlog dus nooit stoppen. Een land in oorlog kan niet toetreden tot de navo.

Vergis je ook niet, er is nog altijd overleg tussen de VS en Rusland op het hoogste niveau. De uitweg uit die oorlog zal tussen die twee staten beslist worden. Naief zijn zij die denken dat Oekraine daar ook maar één woord over te zeggen heeft. Zonder steun van de VS is het over voor Oekraine, een kwestie van dagen.

In de Rand-papers kan je lezen hoe de oorlog in Oekraine tot stand moest komen en dat is ook zo gebeurd, inclusief wat er met Porosjenko, etc... moest gebeuren.
Rand heeft ook het scenario over de huidige oorlog geschreven en ook hoe de oorlog moet aflopen en onder welke condities. En de Rand-documenten zijn gewoon online raadpleegbaar, je moet ze alleen lezen.

Gesloten