Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

derxx
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 06 sep 2023 07:33

Hmm, ik vond de Schwalbe Pro One TLE juist makkelijker om m'n ffwd velgen te leggen dan de GP5000S-TR. Daar heb ik altijd gereedschap bij nodig gehad. Die Schwalbe had ik er zo op liggen, en sealt nog beter ook. Geen compressor nodig gehad, mja met de gp5000 ook niet trouwens.
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4432
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 sep 2023 12:43

bigfloor schreef: 05 sep 2023 21:47
scottwilko schreef: 04 sep 2023 20:20 Aanvulling. Ik zie dat het diepe gedeelte redelijk smal is, daardoor gaat de tubeless tape niet tot onder in die groef. Als ik dan het ventiel plaats, dan draai ik die natuurlijk wel makkelijk tot onder in de velg, waardoor de tape scheurt.
Iemand een tip om de tape juist te plakken in een dergelijke velg? Of ander soort tape, welke elastischer is dan die van Schwalbe, zodat dat makkelijker gaat?
Als je Fulcrum 2-way-fit wiele hebt, dan zitten er GEEN spaakgaten in = dus geen velglint nodig. Wel heb je speciale 2-way-fit ventielen eigenlijk nodig voor de oudere wielen (smalle velg), die passen perfect in het smalle gootje in het midden. Zijn ook iets anders van vorm:
Afbeelding
Dan heb ik oude exemplaren, want er zitten zeker wel gaten voor de spaken.
Er staat wel op de velg 2way fit, dus daar voldoen ze wel aan.
Maar ik denk inderdaad dat een ander type ventiel beter zal afsluiten. Ik zal eens zoeken daarnaar.

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 18 sep 2023 12:19

Iemand hier die met de Vittoria Corsa pro coontrol g2 tlr banden rijdt of heeft gereden en me een review kan geven?
Vooral lekbestendigheid vind ik belangrijk en daar is de gewone draadbandversie héél slecht in maar met de beige flank, blijven ze wel de mooiste banden imo.
thx!

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 18 sep 2023 13:20

Even een reactie over tubeless en lek rijden. Ik had pas een stootlek met 2 gaten: 1 op het loopvlak en 1 aan de zijkant op de hoogte van de velg. Thuis gepoogd te repareren met Dynaplug. De plug was net door het gat heen te frommelen, maar ik kreeg het gat ter hoogte van de velg niet goed dicht, omdat het daar wringde/wrong (?). Verschillende dagen mee gespeeld, (vooral in de hoop dat de sealant er dan beter in bleef), maar elke keer met een beetje druk spoot de sealant om mijn oren.
Hierna een setje plakker gekocht van Lezyne en hiermee kreeg ik het wel dicht.
Beiden zijn duur, maar voor onderweg is de Dynaplug mijn favoriet. Helaas toch niet altijd even goed te gebruiken.
De Lezyne kost aanzienlijk meer tijd, maar zorgde er nu dus voor dat ik mijn band niet weg hoefde te gooien.
Ik blijf dus fietsen met de Dynaplug en een binnenband op zak en goede plakkers voor thuis.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 sep 2023 17:58

Zijkant van de band een lek/gat, band ging in de kliko.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 sep 2023 18:23

csteenbe schreef: 18 sep 2023 17:58 Zijkant van de band een lek/gat, band ging in de kliko.
Waarom, als je dat met een plakker van binnenuit kan repareren. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 sep 2023 18:43

Zijkant van een band komt hogere druk op te staan als je in een bocht gaat en vervormd daar ook het meeste…. Maar be my guest, reed er geen meter meer op!
YFood !!!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 sep 2023 18:52

csteenbe schreef: 18 sep 2023 18:43 Zijkant van een band komt hogere druk op te staan als je in een bocht gaat en vervormd daar ook het meeste…. Maar be my guest, reed er geen meter meer op!
Hoe kom je daar nou bij, druk plant zich in alle richtingen onverminderd voort, met andere woorden de druk zal overal gelijk zijn. :roll:

Als je de band volgens de gegevens van de fabrikant op druk brengt/houdt zal deze bij het nemen van bochten nauwelijks vervormen, daarentegen indien de druk te laag is zal inderdaad de wang van de band vervormen. Maar zo wat . . . . . met een goed uitgevoerde reparatie heeft dat geen consequenties. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 sep 2023 18:53

Ik denk dat er stress bedoeld wordt, en niet druk.
Laatst gewijzigd door havana op 18 sep 2023 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 sep 2023 18:56

Flauwekul, een band heeft geen stress misschien jij wel. 😁
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3126
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 18 sep 2023 18:57

havana schreef: 18 sep 2023 18:53 Ik dat er stress bedoeld wordt, en niet druk.
*denk, maar klopt! En je zou eens moeten weten hoe een band vervormd, en een tubeless band rijd je juist met minder druk.
YFood !!!

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5910
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 sep 2023 18:58

csteenbe schreef: 18 sep 2023 18:57
havana schreef: 18 sep 2023 18:53 Ik dat er stress bedoeld wordt, en niet druk.
*denk, maar klopt! En je zou eens moeten weten hoe een band vervormd, en een tubeless band rijd je juist met minder druk.
Te weinig druk bedoel je. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie