Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Oakley Sutro op sterkte

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1495
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 14 sep 2023 07:29

Wat een prijzen zeg is dat varifocaal dan zo duur?

Ik heb toen (6jr terug)een adidas zonyk gekocht met een clip in cylinder en twee lenzen(tranparant en zonbeschermend)
In losse delen gekocht en meegenomen naar een opticien die goedkope glazen geslepen had, het hoeft niet ontspeigelend, krasbestendig ect te zijn, want de buiten lenz (shield)van de bril doet dat allemaal. Ik herinner mij dat ik onder de 300,- ben gebleven

Ik begreep wel dat als he zoals ik een cilinder afwijking hebt dan is dit lastig in een bril net bolle lens te slijpen,

Ik zou zo weer voor het incert systeem kiezen, van beslaan heb ik niet veel last en een shield is zo vervangen als er krassen op zitten, en voor mij een pre om een transparante lens te rijden in schemer/s avonds.

Adidas Zonyk lijkt wel op de huidig evil eye, is dat hetzelfde? Zelfs de namen van de lenzen zijn gelijk

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 14 sep 2023 08:24

Ik vind deze Adidas wel een mooie bril.
https://www.evileye.com/nl/en/sportglas ... nse/l/9100
Echter het is een clip in en ik heb nu al een clip in bril (Assos Zegho) die op zich wel goed is en kijkt, maar die me niet 100% bevalt.
Als ik de lenzen niet inkrijg (ik gebruik nu maand lenzen, maar ik stap over op dag lenzen) dan pak ik de Assos bril. Het nadeel van clip-in brillen is dat de clip-in dicht op de ogen staat en ik al heel snel met mijn wimpers tegen het glas van de clip-in bril kom. Dat is irritant.
Kortom; ik zou wel geld over hebben voor een fiets bril op sterkte (varifocaal) in een "Sutro" model, maar de prijs is dan erg hoog of wat ik zoek bestaat niet. Althans ik kan het niet vinden online en ik zou, denk ik, dit niet online willen bestellen, maar alleen bij een echte opticien.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

pino
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 14 sep 2023 08:36

TKMP schreef: 14 sep 2023 07:29 Wat een prijzen zeg is dat varifocaal dan zo duur?
Per lens zo'n 400 euro. Dan maakt de prijs van het montuur niet zo veel uit.
Niet zijken maar reiden !

y312634@nwytg.net
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 mei 2019 13:41

y312634@nwytg.net 14 sep 2023 09:44

Je zou ook eens kunnen kijken op zenni. Gewoon je sterkte van glazen ingeven en bril valt volledig te customizen (kleur, welke glazen, polaroid, ...)
Ik zelf heb deze https://www.zennioptical.com/p/mens-pla ... ames/11169 met rode glazen naar alle tevredenheid.

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 14 sep 2023 10:23

Ik heb gewoon bij mijn opticien een sportbril gekocht, in mijn geval een wat afwijkend Oakley-model met weinig bolling zodat mijn sterkte er goed in kan. De opticien heeft daar door Zeiss glazen voor laten slijpen in mijn sterkte (met cilinder én multifocaal). Het resultaat: een sportbril waarmee ik exact zo goed zie als met mijn dagelijkse bril. Groot zichtveld, fijne kleur.
Ja, kost wat, maar een wielset is ook niet goedkoop hè.

Met een clip-in heb ik in het verleden alleen slechte ervaringen met MTB-en. Daar vond ik het zichtveld te klein en als zo'n brilletje op mijn neus beweegt, beweegt bij mij het hele beeld mee. Dat is met deze nieuwe bril opgelost.

0475
Forum-lid
Berichten: 852
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 14 sep 2023 12:28

TKMP schreef: 14 sep 2023 07:29
Adidas Zonyk lijkt wel op de huidig evil eye, is dat hetzelfde? Zelfs de namen van de lenzen zijn gelijk
Off-topic:

Evil-Eye was en is een onderdeel van het brillenmerk Silhouette. Ze werden een tijdlang onder de Adidas naam verkocht maar dat partnerschap is een tijd geleden beëindigd en Evil-Eye wordt nu als zelfstandig merk in de markt gezet door Silhouette.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1495
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 14 sep 2023 17:45

boswielrenner schreef: 14 sep 2023 08:24 Het nadeel van clip-in brillen is dat de clip-in dicht op de ogen staat en ik al heel snel met mijn wimpers tegen het glas van de clip-in bril kom. Dat is irritant.
Dat had ik ook met veel brillen of er nu een clip in in zat in of niet, bij de zonyk heb ik daar dus geen enkel last van. Misschien zijn je wimpers langer dan de mijne of zitten mijn ogen dieper in mn schedel 💀, mijn advies laat de plak wimpers in je lade liggen ;)

Edit: mooie bril ja van evil eyes,

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8499
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 sep 2023 18:00

pino schreef: 14 sep 2023 08:36
TKMP schreef: 14 sep 2023 07:29 Wat een prijzen zeg is dat varifocaal dan zo duur?
Per lens zo'n 400 euro. Dan maakt de prijs van het montuur niet zo veel uit.
Ik heb, zoals eerder geschreven, 400 voor komplete bril.

christiaan25
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 13 jan 2010 14:39

christiaan25 14 sep 2023 19:29

Ik rij nu een paar maanden met een Rudy Project Defender met clip-om en meekleurende glazen. De clip heeft wat grotere glazen en zit verder van mijn ogen af dan met de Adidas evil eye (voorganger). Met wat zoeken naar aanbiedingen was ik voor een goede 300 euro klaar incl. ontspiegelde Zeiss glazen van de opticien in de clip.

Een bril met glazen op sterkte zonder clip zal mogelijk nog fijner zijn, maar vond ik echt te duur worden.

https://www.rudyproject.com/de/de-de/pr ... e=FR520000

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8499
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 sep 2023 21:59

Om nog op mijn bril terug te komen, ik heb net de rekening er even bij gepakt:
Rudy Project Stratofly
Multifocaal, meekleurend glas en blauwe spiegelcoating voor 439,00 euro
Voor verzenden naar Frankrijk hoefde ik niet bij te betalen (probleempje dat de levering een paar dagen later was dan gepland lag wel bij Specialspex)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 15 sep 2023 22:33

boswielrenner schreef: 10 sep 2023 16:49 Wie weet waar je een Oakley Sutro bril op sterkte (vari-focaal) kan laten maken. Ik zie wel Oakley brillen op sterkte voorbij komen, maar doorgaans wordt alleen de jawbreaker genoemd als het om een fietsbril gaat.
Ik hoor het graag.
Wellicht is Roma opticiens in Assen wat voor je. Jaren geleden een Flak 2.0 op sterkte laten maken.
older Budweiser

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2288
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 15 sep 2023 23:00

Ik heb hier ook net een Flak 2.0 op sterkte en multifocaal laten maken bij de opticien. Zeker geen low budget, maar wel een hele fijne bril.

Plaats reactie