Verbazend is dat verder niet. De routes zijn de laatste jaren behoorlijk veel ingewikkelder geworden, waarmee zelfoverschatting van de beginnende mountainbiker op de loer licht. Paardrijden blijft altijd gevaarlijk vanwege de onvoorspelbare factor het paard zelf.
Gelukkig kan de veilige mens altijd nog gaan dammen.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5413
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dit lijkt me een must have klassiekertje te worden op je Strava-account https://www.dumpert.nl/?selectedId=100070917_b5816658
GPX hier: https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... -den-duvel
GPX hier: https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... -den-duvel
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6135
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het autovak?Lcsmet schreef: ↑04 sep 2023 21:05 Hoe komt het toch dat would be renners hun leven riskeren door op het autovak te rijden.
https://www.facebook.com/reel/831631725 ... WDuG2&fs=e
Volgens mij is dat gewoon de rijstrook.
Rechts van de doorgetrokken witte streep is geen fietsstrook, of fietssuggestiestrook. Maar gewoon de schouder van de weg, de rederesseerstrook.
Dat soort wegen is het als fietser wel verstandig daar te fietsen, alhoewel het risico op lekke banden daar aanzienlijk zal zijn door de rotzooi. Maar formeel heb je gewoon een plek rechts op de rijstrook. Afhankelijk van het land zou je dan achter elkaar moeten rijden en niet 2 aan 2.
Bij jezelf houden, moet je je soms afvragen of het veiliger is om in de berm te fietsen .,. of juist de ruimte pakken. Als eenzame fietser zou ik hier ook door de vuile strook fietsen. Als groep zou ik de weg pakken waar je hoort. Nu laat de groep eigenlijk de ruimte soort van open om te passeren, zelfs met een tegenligger. (hier niet het geval, maar voor het gehele verhaal).
Soortgelijk in Schotland ervaren, op lange brede weg. Rijden ze 90 a 95 km/u en omdat het zo breed is, halen ze ook in bij tegemoetkomend verkeer. Waardoor de marge van inhalen krap is. Wij (familievakantie) kozen toen ook voor uiterst aan de kant fietsen. Maar op een racefiets in een groep moet je misschien wel de ruimte meer nemen, juist om het veiliger te houden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Waar blijven nu de grote woorden?rob74 schreef: ↑04 sep 2023 21:45 Mongool van een camper bestuurder. Echt een super mongool. Ik verwijt die renners echt niks.
Ik maak hier in Frankrijk (Corsica) het vergelijkbare mee. Op doorgaande wegen raast het verkeer soms vlak me langs me af. En dan met veel snelheidsverschil. Op kleinere wegen met minder zicht, wachten ze allemaal heel netjes. In mijn voorgaande vakantie in de Alpen op een grote weg, ben ik door een vrachtwagen de berm ingedrukt. Een toetoet achter me en ik had net de tijd van geest en ruimte om de berm in te sturen. Woest was ik vanwege de schrik
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12886
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik mijd in NL zoveel mogelijk wegen waar auto,s rijden hier in zuid holland is dat heel makkelijk.
Misschien een paar % van de route.
In het buitenland liever op de MTB lekker rustig. In Spanje is het ook prima op de weg.
italië en Franrijk heb ik echt heel wisselnde ervaringen
Misschien een paar % van de route.
In het buitenland liever op de MTB lekker rustig. In Spanje is het ook prima op de weg.
italië en Franrijk heb ik echt heel wisselnde ervaringen
Ik weet uit (helaas) persoonlijke ervaring dat voetballers vrij snel de spoed opzoeken, maar als er een hockeyer wordt binnen gebracht die hockeyer meestal voorrang krijgtdepoldertoerist schreef: ↑05 sep 2023 08:40 Mountainbikers lopen van alle sporters het grootste risico om met een blessure op de spoedeisende hulp te belanden. Op de tweede plek staat veldvoetbal, gevolgd door paardrijden, wielrennen en hockey. Dat blijkt uit de nieuwste blessurecijfers van VeiligheidNL.
https://www.nu.nl/uit-andere-media/6279 ... -2022.html
En camperchauffeurs kunnen echt per definitie niet rijden.
Wat een incompetente 'totaal idioten' af en toe (edit: taalgebruik).
Op afdalinkje word ik met 1 km/u verschil ingehaald door een camper die
sowieso al vrij dicht langs me rijdt.
Snijdt vlak voor me naar rechts en gaat direct vol in de ankers vanwege een drempel die je al tijden aan zag komen.
Scheelde weinig.
Maar die lui snappen het formaat, lompheid en de beperkingen van die wagens gewoon niet
Wat een incompetente 'totaal idioten' af en toe (edit: taalgebruik).
Op afdalinkje word ik met 1 km/u verschil ingehaald door een camper die
sowieso al vrij dicht langs me rijdt.
Snijdt vlak voor me naar rechts en gaat direct vol in de ankers vanwege een drempel die je al tijden aan zag komen.
Scheelde weinig.
Maar die lui snappen het formaat, lompheid en de beperkingen van die wagens gewoon niet
Laatst gewijzigd door Sulla op 07 sep 2023 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8391
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Probleem is dat de meeste die je ziet rondrijden huurcampers zijn en dus inderdaad een totaal incompetente chauffeur hebben.
Een eigen camper waar je regelmatig in rijdt en waarvan je alle maten inmiddels kent geeft weinig problemen.
Een eigen camper waar je regelmatig in rijdt en waarvan je alle maten inmiddels kent geeft weinig problemen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
In Spanje is het fijn fietsen, automobilisten houden daar goed rekening met je. In Nederland zijn de mensen nogal opgefokt en dat werkt bij mij weer als een rode lap.wasbeer2006 schreef: ↑05 sep 2023 21:12 Ik mijd in NL zoveel mogelijk wegen waar auto,s rijden hier in zuid holland is dat heel makkelijk.
Misschien een paar % van de route.
In het buitenland liever op de MTB lekker rustig. In Spanje is het ook prima op de weg.
italië en Franrijk heb ik echt heel wisselnde ervaringen
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.