Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De 7 is significant beter dan de 8 in d B3.
Heb de 7 een keer gehad als garage-auto, is compleet andere bak.
En ja, updates gehad. Is wel beter geworden, maar nog steeds geen gebruik van het koppel en schakelt na lang nadenken teveel terug.
Heb de 7 een keer gehad als garage-auto, is compleet andere bak.
En ja, updates gehad. Is wel beter geworden, maar nog steeds geen gebruik van het koppel en schakelt na lang nadenken teveel terug.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Een auto-review; waarom ook niet:
Net terug van een vakantie in IJsland. Om daar in de rondte te rijden hadden we een 4x4 gehuurd. Een Hyundai Tucson om precies te zijn. De auto heeft ons gebracht naar waar we heen wilden, inclusief tripjes over zgn. F-roads (ongeasfalteerde "highland roads"), met o.a. het doorkruizen van beekjes, en onze bagage paste er redelijk makkelijk in, maar wat een kut-auto is dat zeg!
Lane assist: zodra je te dicht bij een lijntje komt (bijvoorbeeld omdat je op een rustige slingerende weg een meer ideale lijn wilt rijden) krijg je een ruk aan het stuur. Op de F-roads gelukkig geen last van (want geen lijntjes), maar zo snel mogelijk het uit-knopje gevonden en nooit meer gebruikt.
Riem bestuurder niet vast: dan weigert het kreng dus gewoon te rijden, ook niet als je de auto een meter verderop wilt zetten
Riem overige passagiers niet vast: het ding gaat piepen alsof 'ie elk ogenblik kan ontploffen
Achterbak of deuren: die gaan dus van buitenaf niet open als de auto niet in "P" staat. Zelfs niet als de auto stil staat
Maak ook niet de fout om met de autosleutel uit de auto te stappen als de motor nog uit staat: dan gaat 'ie zo mogelijk nog harder piepen
Voor terreinstukken steil omlaag is er een knopje om te assisteren in het afremmen van de auto. Die moet je blijkbaar alleen indrukken indien je graag het gevoel hebt dat je zelf geen enkele controle meer hebt over je auto.
Ik daal liever af met een combinatie van remmen en een lage versnelling. Gelukkig heeft deze auto zoals de meeste auto's met automaat een mogelijkheid om zelf de versnelling te bepalen. Helaas schrikt de auto er blijkbaar nogal van als de toeren ook maar een fractie van een seconde wat aan de hoge kant zijn, want de auto overruled gewoon en de versnelling staat voor je het weet weer eentje hoger dan je wilt.
Ik rij in thuis een auto van bj 2009, dus heb geen idee, maar zijn alle moderne auto's zo irritant eigenwijs? Ik vind het fijn als mijn auto doet wat ik wil, niet andersom
Over het rijgedrag zal ik niet teveel woorden vuilmaken, anders dan dat de feedback van zowel motor als stuurwiel ronduit afwezig lijken. In het terrein heeft de 4x4 aandrijving op zich keurig zijn ding gedaan. Maar de combinatie van hoge motorkap, en vrij lage zit maakt het zicht naar voren niet al te best. In combinatie met veel te weinig bodemvrijheid is dat vrij vervelend als je moet maneuvreren over een stenig en hobbelig stuk. Blijkbaar hadden meer mensen daar last van, want de bodemplaat vertoonde aardig wat beschadigingen en kreeg van ons de genadeklap toen deze lichtjes over de bodem schraapte bij het verlaten van een water-passage (lang leve ducktape, die het ding de rest van de vakantie op zijn plek gehouden heeft!)
Positieve punten zijn schaars, maar toch: Het ding is megazuinig. Wel zo prettig met de IJslandse brandstofprijzen. En toegegeven, de achteruitrij camera was best handig bij het maneuvreren. Ook de ieniemienie draaicirkel hielp daarbij. Maar verder...Het is dat het huren van een Toyota Landcruiser richting de modaal maandsalaris per week ging (echt!), maar we hadden bijna spijt.
Dit alles heeft onze vakantiepret niet beïnvloed gelukkig. Wat een bijzonder fraai land! Wij hadden (voor het eerst sinds 25 jaar denk ik) geen enkele fiets mee, maar voor gravelrijders is het een waar paradijs denk ik.
TLDR: Koop geen Hyundai Tucson
Net terug van een vakantie in IJsland. Om daar in de rondte te rijden hadden we een 4x4 gehuurd. Een Hyundai Tucson om precies te zijn. De auto heeft ons gebracht naar waar we heen wilden, inclusief tripjes over zgn. F-roads (ongeasfalteerde "highland roads"), met o.a. het doorkruizen van beekjes, en onze bagage paste er redelijk makkelijk in, maar wat een kut-auto is dat zeg!
Lane assist: zodra je te dicht bij een lijntje komt (bijvoorbeeld omdat je op een rustige slingerende weg een meer ideale lijn wilt rijden) krijg je een ruk aan het stuur. Op de F-roads gelukkig geen last van (want geen lijntjes), maar zo snel mogelijk het uit-knopje gevonden en nooit meer gebruikt.
Riem bestuurder niet vast: dan weigert het kreng dus gewoon te rijden, ook niet als je de auto een meter verderop wilt zetten
Riem overige passagiers niet vast: het ding gaat piepen alsof 'ie elk ogenblik kan ontploffen
Achterbak of deuren: die gaan dus van buitenaf niet open als de auto niet in "P" staat. Zelfs niet als de auto stil staat
Maak ook niet de fout om met de autosleutel uit de auto te stappen als de motor nog uit staat: dan gaat 'ie zo mogelijk nog harder piepen
Voor terreinstukken steil omlaag is er een knopje om te assisteren in het afremmen van de auto. Die moet je blijkbaar alleen indrukken indien je graag het gevoel hebt dat je zelf geen enkele controle meer hebt over je auto.
Ik daal liever af met een combinatie van remmen en een lage versnelling. Gelukkig heeft deze auto zoals de meeste auto's met automaat een mogelijkheid om zelf de versnelling te bepalen. Helaas schrikt de auto er blijkbaar nogal van als de toeren ook maar een fractie van een seconde wat aan de hoge kant zijn, want de auto overruled gewoon en de versnelling staat voor je het weet weer eentje hoger dan je wilt.
Ik rij in thuis een auto van bj 2009, dus heb geen idee, maar zijn alle moderne auto's zo irritant eigenwijs? Ik vind het fijn als mijn auto doet wat ik wil, niet andersom
Over het rijgedrag zal ik niet teveel woorden vuilmaken, anders dan dat de feedback van zowel motor als stuurwiel ronduit afwezig lijken. In het terrein heeft de 4x4 aandrijving op zich keurig zijn ding gedaan. Maar de combinatie van hoge motorkap, en vrij lage zit maakt het zicht naar voren niet al te best. In combinatie met veel te weinig bodemvrijheid is dat vrij vervelend als je moet maneuvreren over een stenig en hobbelig stuk. Blijkbaar hadden meer mensen daar last van, want de bodemplaat vertoonde aardig wat beschadigingen en kreeg van ons de genadeklap toen deze lichtjes over de bodem schraapte bij het verlaten van een water-passage (lang leve ducktape, die het ding de rest van de vakantie op zijn plek gehouden heeft!)
Positieve punten zijn schaars, maar toch: Het ding is megazuinig. Wel zo prettig met de IJslandse brandstofprijzen. En toegegeven, de achteruitrij camera was best handig bij het maneuvreren. Ook de ieniemienie draaicirkel hielp daarbij. Maar verder...Het is dat het huren van een Toyota Landcruiser richting de modaal maandsalaris per week ging (echt!), maar we hadden bijna spijt.
Dit alles heeft onze vakantiepret niet beïnvloed gelukkig. Wat een bijzonder fraai land! Wij hadden (voor het eerst sinds 25 jaar denk ik) geen enkele fiets mee, maar voor gravelrijders is het een waar paradijs denk ik.
TLDR: Koop geen Hyundai Tucson
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Piepjes en hulpjes: het eerste wat ik probeer uit te zetten!!!!
Welke Tuscon had je? De nieuwe (huidige) of het vorige model?
Welke Tuscon had je? De nieuwe (huidige) of het vorige model?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Nieuwe denk ik. Hij was iig goed lelijk. Zal eens kijken of ik een actefoto van een rivier(tje) doorcrossen kan vinden 
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
12 jaar geleden een Tucson gehad, na een jaartje in geruild. Opzicht een goedkope auto maar het schakelen was roeren in de soep.
Btw de nieuwe Santé fe als je van groot houdt, geen slechte verschijning…
https://autorai.nl/hyundai-santa-fe-2024/
Btw de nieuwe Santé fe als je van groot houdt, geen slechte verschijning…
https://autorai.nl/hyundai-santa-fe-2024/
heeft wel wat weg van n RangeRover... maar dan wrs fractie van de prijsmao schreef: ↑15 aug 2023 15:27 12 jaar geleden een Tucson gehad, na een jaartje in geruild. Opzicht een goedkope auto maar het schakelen was roeren in de soep.
Btw de nieuwe Santé fe als je van groot houdt, geen slechte verschijning…
https://autorai.nl/hyundai-santa-fe-2024/
Het offroad monster in actie (mooi issie dus ook al niet)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Dat is wel lelijk ja en ik had er laatst eentje als leenauto. Plastic fantastic zonder enig gevoel. Dan is mijn Octa echt veel fijner en die blinkt al niet uit in rijbeleving.
-
scottpch
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Je hebt een SUV gehuurd en geen terreinwagen, dus veel beperkter kwa vaardigheden onverhard....
Die Toyota Landcruiser was de betere optie geweest, zo'n Tucson is leuk voor op de weg maar als terreinwagen ongeschikt.
Alle hulpmiddelen die je genoemd hebt, hebben nieuwe auto's tegenwoordig, het prettige is dat je veel ervan kunt uitschakelen!
Om aan de Euro Ncap voorwaarden te voldoen en een zo hoog mogelijk cijfer/sterren te halen, horen die hulpmiddelen erbij....
Die Toyota Landcruiser was de betere optie geweest, zo'n Tucson is leuk voor op de weg maar als terreinwagen ongeschikt.
Alle hulpmiddelen die je genoemd hebt, hebben nieuwe auto's tegenwoordig, het prettige is dat je veel ervan kunt uitschakelen!
Om aan de Euro Ncap voorwaarden te voldoen en een zo hoog mogelijk cijfer/sterren te halen, horen die hulpmiddelen erbij....
-
El Pistolero
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Met de Mazda CX-30 naar Spanje gereden, wat een fijne auto zeg. Alle luxe aan boord, premium interieur, mooi design auto, 185 pk onder de motorkap en nog zuinig ook.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43589
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind de huidige tuscon er aan de buitenkant nog wel oke uit zien, maar interieur is echt plastic tranendal.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!