Het grote domme vragen topic
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Kan je bij het wegrijden het beste eerst inklikken met rechts of met links?
Wil je zuinig zijn op dat veertje, dan wil je de geponste glijglagers van het parallellogram zo nu en dan in de olie zetten. Anekdotisch; een tijdlang maakte ik dat wel schoon, maar vette ik niet in. Deze glijlagers gingen weerstand geven, waardoor het veertje extra belast werd. Nu na invetten en 20 ritten verder is de slijtage weer zo goed als opgelost en komt de derailleur weer goed naar buiten.
Maar zo'n veer kan decennia mee. Het zal net als een postbode-elastiek werken. Het kan eindeloos in- en uitrekken. Maar rek je het eens te ver uit dan is de spanning eraf en kun je hem weggooien.
Met de hartspier werkt dat net zo, dan heet het hartfalen.
Waarom dragen de renners geen beschermende kleding.
Dat voorkomt toch veelal die nare schaafwonden?
Ik rij zelf al jaren met een broek met kevlar zijkanten en een keer flink gevallen en nauwelijks schaafwondjes..
Je zet tenslotte toch ook een helm op!
Dat voorkomt toch veelal die nare schaafwonden?
Ik rij zelf al jaren met een broek met kevlar zijkanten en een keer flink gevallen en nauwelijks schaafwondjes..
Je zet tenslotte toch ook een helm op!
...
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Ik vind dat geen domme vraag 
-
scottpch
- Forum-lid HC
Is toentertijd door DSM voor de (toen nog) Alpecin, daarna Sunweb en nu DSM ploeg ontwikkeld.
Bij Alpecin en Sunweb was DSM nog subsponsor van die ploeg en ontwikkelde ze ook Pepto Pro hersteldrank.
Waarschijnlijk is het product Dyneema te duur voor kledingsponsors, in bv mijn Specialized S-works 7 schoenen zit nl wel Dyneema...
Team DSM-Firminich heeft nog steeds Dyneema in hun broeken verwerkt, op dit moment is Nalini kledingsponsor.
In het verleden was het Exteondo, Craft en Bioracer de kledingsponsor en allen hadden ze Dyneema in hun broeken...