Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 12 jul 2023 07:45

Leuke humor van Herman!
Mag hem wel, aardige gast! :like:

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 12 jul 2023 08:00

Tsja, tis entertainment icm sport. Mijn moeder kijkt ook tour de france, voor de omgeving en de landschappen. En de AvondEtappe. Ik weet zeker dat die erom moest lachen. Ik denk dat tour bij uitstek ook andere mensen dan de hardcore-wielerfans trekt, dus dan moet het wat luchtiger. Ik schreef al eerder dat ik Herman af een beetje pedant vond worden, maar ik moest hier wel om lachen. Soort van slechte grap die goed wordt omdat ie zo slecht is, of zoiets.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 12 jul 2023 08:07

Ow, en de gasten. Clement, hoor ik graag, heeft wat te melden in de analyse. Maar de gebroeders Zeeman: als je daar als broers gaat zitten moet je natuurlijk wat persoonlijks vertellen, hoe gaat dat als broers, bij jullie in de familie enz. Vond het een nogal ongemakkelijk gesprek. Wel opvallend: Thijs Zeeman is in zijn tv-programma's bepaalt niet om zijn mondje gevallen en het lijkt me Merijn Zeeman als sportief directeur van JV ook niet, maar als het over henzelf gaat...morgen beter.

Mooie finale gisteren trouwens.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2023 08:17

rikkert schreef: 12 jul 2023 08:00 Ik denk dat tour bij uitstek ook andere mensen dan de hardcore-wielerfans trekt,
Absoluut waar. Ik zie het aan buren en collega's. Die zien 40 minuten Ronde van Vlaanderen, krijgen in het nieuws mee dat die verduvelde rit in Noord Frankrijk is geweest en dat is het dan.
Maar de Tour volgen ze wel. Veel zijn ook met vakantie (Frankrijk is populairste bestemming onder Nederlanders) wel eens bij de Tour wezen kijken. Als je 2-3 weken op een camping zit is het natuurlijk een leuk uitje.
Mensen vinden het ook leuk om te zeggen dat ze dat gedaan hebben. Als ik dan zeg dat ik bij zeker 20 Giro etappes live ben geweest, kijken ze me aan waarom ik daar m'n tijd aan verbrand heb :mrgreen:

Die praatprogramma's moeten we ook niet te zwaar langs onze eigen forum-kenners-lineaal leggen. Beetje luchtig is prima maar de rebus mag er van mij wel een keer uit.

meuk
Forum-lid

meuk 12 jul 2023 08:30

De ene dag is de andere niet... het mooie van 2 programma's is dat je kan switchen en als er echt bij beide niets aan is, kun je altijd een herhaling kijken van We zijn er bijna 😀

RonaldH76
Forum-lid

RonaldH76 12 jul 2023 12:39

havana schreef: 10 jul 2023 15:46 Die podcast wordt ook gesponsord. Onder meer door jou.
Leg s uit dan ? Hoe sponsor ik dat ?
Ze doen het onafhankelijk, heeft niks met de NOS te maken
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 12 jul 2023 13:51

Tegen zoveel zelfkennis kan niemand op "Ik ben niet meer dan behang," aldus Stef Clement. Hij voegde wel de voorwaarde "als commentator" eraan toe. Daarom was hij blij om aan tafel bij Dione te mogen aanschuiven. Oog in oog met de Zeemannen stelde hij een vlijmscherpe vraag, die de performance manager (of was hij nou mental coach, of toch directeur sportief dan?) weigerde te beantwoorden. Ik zeg: "Goed gedaan, Stef !"
Voor degene die het gemist hebben, de vraag was waarom Merijn Zeeman Primoz Roglic niet in het tourteam opstelde, terwijl juist hij als trio met WvA en Vingegaard in staat is om Pogacar op de knieën te krijgen. [paraphrase]

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 12 jul 2023 14:42

Wel met de toezegging van Zeeman hier later nog wel uitleg bij te geven.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 12 jul 2023 17:21

Klein_Verzet schreef: 12 jul 2023 13:51 Tegen zoveel zelfkennis kan niemand op "Ik ben niet meer dan behang," aldus Stef Clement. Hij voegde wel de voorwaarde "als commentator" eraan toe. Daarom was hij blij om aan tafel bij Dione te mogen aanschuiven. Oog in oog met de Zeemannen stelde hij een vlijmscherpe vraag, die de performance manager (of was hij nou mental coach, of toch directeur sportief dan?) weigerde te beantwoorden. Ik zeg: "Goed gedaan, Stef !"
Voor degene die het gemist hebben, de vraag was waarom Merijn Zeeman Primoz Roglic niet in het tourteam opstelde, terwijl juist hij als trio met WvA en Vingegaard in staat is om Pogacar op de knieën te krijgen. [paraphrase]
En wat is het antwoord daarop? (wat zeeman niet gezegd wou hebben)

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 12 jul 2023 19:09

Ik vond Clement sowieso heel ontwapenend in die uitzending.
Normaal kan hij wat stellig zijn maar hij scheidt zijn functie als commentator heel duidelijk met die van gelegenheids analist.
Mooi om te zien.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 13 jul 2023 08:03

Gisteren Tom Waes, Adne van Engelen en Dumoulin. De eerste twee waren leuke gasten, Dumoulin komt inderdaad wat meer los. Vond het prima te pruimen. Ook altijd leuk te zien dat dan zo'n Nederlandse gast in Thailand rondrijdt en daar wedstrijden wint die wij niet kennen. Leuk ook dat Waes Adne nog even probeerde te pluggen voor de Europese ploegen.

De rebus mag pas worden afgeschaft als ik eindelijk een keer dat shirt gewonnen hebben :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2023 09:42

Ik begin Clement steeds beter te pruimen. Toen hij voor het eerst in de analistenrol/commentator kwam moest ik er niet veel van hebben, maar de man groeit overduidelijk in zijn rol en kan goed zaken duiden. Mooie aanvulling als commentator.

Tom Waes komt altijd wel over als een fijne vent. Sympathieke uitstraling, kan goed vertellen.
Adne was leuke toevoeging gisteren. Ik ben 2x in zijn regio in Thailand geweest, maar nooit echt gerealiseerd dat je daar zo goed kunt fietsen. Zou wel eens een uitgebreider portret willen zien van zo'n man. Wat doet je deze stap zetten en hoe draait die hele wereld van sub-top koersen.

Avondetappe vind ik overall best sterk dit jaar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie