Het grote auto-topic
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15024
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee benzine, maar dan nog.
Ik vraag me af hoeveel zuiniger diesel nog is.
Met die V60 heb ik ook 7.0 gemiddeld staan op 34.000km
Dat vind ik voor die dieplood wegende auto best wel goed.
Electro rijd gewoon goed, maar hoe goed het ook is en ik denk dat ik met een i4 toch in de betere EV heb gereden.
De lol is er toch snel af, het heeft weinig beleving ondanks bakken aan vermogen en koppel.
De Mini ev die we hebben is dan wel leuk voor in de stad, daar is het ook de auto wel voor,
Maar ik heb 30 jaar geleden al gezegd. Het gros gaat electro heerlijk vinden en komt er altijd mee uit.
Alleen de liefhebber en caravan trekker (nog) niet.
Ik vraag me af hoeveel zuiniger diesel nog is.
Met die V60 heb ik ook 7.0 gemiddeld staan op 34.000km
Dat vind ik voor die dieplood wegende auto best wel goed.
Electro rijd gewoon goed, maar hoe goed het ook is en ik denk dat ik met een i4 toch in de betere EV heb gereden.
De lol is er toch snel af, het heeft weinig beleving ondanks bakken aan vermogen en koppel.
De Mini ev die we hebben is dan wel leuk voor in de stad, daar is het ook de auto wel voor,
Maar ik heb 30 jaar geleden al gezegd. Het gros gaat electro heerlijk vinden en komt er altijd mee uit.
Alleen de liefhebber en caravan trekker (nog) niet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
8.2 / 100km hier met de V60wasbeer2006 schreef: ↑26 jun 2023 14:10
Met die V60 heb ik ook 7.0 gemiddeld staan op 34.000km
Dat vind ik voor die dieplood wegende auto best wel goed.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8686
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Vandaag een rit over alleen maar snelwegen en dan haal in mijn v6 diesel met 250pk toch een hele nette 1:16,4. Uiteraard maar 108 op de NL wegen maar hier en daar toch ook 135/140 op de glooiende Ardennen wegen.
Gemiddeld doe ik 1:14 als er wat spaarzaam stadsverkeer bij zit. Best netjes voor een 6traps automaat.
Gemiddeld doe ik 1:14 als er wat spaarzaam stadsverkeer bij zit. Best netjes voor een 6traps automaat.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik word toch licht onpasselijk van die verbruiken, zeker als je, zoals ik, al 11 jaar ca 1 : 28 rijdt. En dat in een auto van nu 22 jaar oud.
Voor de liefhebbers: A-segment (vrijgezel zonder kinderen), 4 sterren EuroNCAP, euro 3 diesel, 3L
Voor de liefhebbers: A-segment (vrijgezel zonder kinderen), 4 sterren EuroNCAP, euro 3 diesel, 3L
Europese Rekenkamer: alleen nog elektrische auto’s in 2035, dat is onhaalbaar
https://doorbraak.be/europese-rekenkame ... 0100800358
https://doorbraak.be/europese-rekenkame ... 0100800358
Het gaat over twee verschillende onderwerpen.
De batterij-industrie in de EU komt niet echt van de grond. Subsidies worden gegeven, maar het is onduidelijk waar ze terecht komen en of het effect heeft. En grondstofprijzen stijgen nogal spectaculair.
Vervolgens is de conclusie dat of de deadline uitgesteld moet worden, of de auto's en batterijen uit het buitenland moeten komen. Dat laatste zou de doodsteek zijn voor veel EU-autofabrikanten.
Ik vind het toch wat kort door de bocht en weinig onderbouwd (let op, ik zeg niet dat het onwaar is).
Hoe weten ze of de prijs van lithium en nikkel blijft stijgen? En we gaan toch naar accu's zonder kobalt toe?
Het lijkt hier toch vooral over de economie te gaan, red onze autofabrikanten.
De batterij-industrie in de EU komt niet echt van de grond. Subsidies worden gegeven, maar het is onduidelijk waar ze terecht komen en of het effect heeft. En grondstofprijzen stijgen nogal spectaculair.
Vervolgens is de conclusie dat of de deadline uitgesteld moet worden, of de auto's en batterijen uit het buitenland moeten komen. Dat laatste zou de doodsteek zijn voor veel EU-autofabrikanten.
Ik vind het toch wat kort door de bocht en weinig onderbouwd (let op, ik zeg niet dat het onwaar is).
Hoe weten ze of de prijs van lithium en nikkel blijft stijgen? En we gaan toch naar accu's zonder kobalt toe?
Het lijkt hier toch vooral over de economie te gaan, red onze autofabrikanten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zo’n Lupo 3L?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
4 sterren toen zal nu nog hooguit 2 sterren zijn vermoed ik met de huidige testen.
Mijn vrouw heeft verschillende Skoda's met een 3 cilinder gehad, van 1.4 tot 1.2 greenline en ik heb tig keer langs de kant van de weg gestaan omdat ik dacht dat hij kapot was, maar blijkbaar hoorde het zo rauw te lopen.
En dan had ik zelf nog geen dikke zescilinder.
En dan had ik zelf nog geen dikke zescilinder.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
3 pitters kunnen best mooi lopen als de engineers er wat tijd en moeite in hebben gestopt. Die 3 cylinder in de Mini loopt best grappig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Vooral hoog in de toeren, dan klinkt het bijna als een oude zes-in-lijn. Ik had een keer een Lupo met driecilinder mee van de garage. Gaf toch een begin van een glimlach bij gas geven.