Bladboutjes Campagnolo
-
Casakleinhuis
- Forum-lid
Je hebt gelijk;) Het zijn maar details, edoch: het zou leuk zijn om weer alles campa te hebben
Record zonder het vijfde verscholen bladboutje?mackersv2.0 schreef: ↑23 apr 2023 20:15 Dat is een foto van Record bladen.
Die passen niet en de boutjes evenmin.
Je hebt zoiets nodig....
Niet zijken maar reiden !
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Voor deze Veloce crank heb je type Chorus van voor 2003 nodig. Type dus zonder hidden bolt, waar het kettingnokje tussen de bladboutgaten zit. Die kan je op eBay en soms op MP nog wel vinden. Binnenblad maakt niet uit, zolang het maar de zilverkleurige versie is (voor het mooie).
-
Casakleinhuis
- Forum-lid
Dank je! Nuttige info
- thestudent
- Forum-lid HC
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
Casakleinhuis
- Forum-lid
Vond dit op Ebay (let vooral niet op de prijs:) Ziet er wel erg strak uit. Inclusief cranks (die ik in principe niet nodig heb, maar goed). Dan heb ik gewoon alles nieuw.
https://www.ebay.com/itm/155125997577
https://www.ebay.com/itm/155125997577
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jee, dat is oud. Heb ik zelf in een ver verleden ook gehad op een Concorde frame.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Zoeentje dus: https://link.marktplaats.nl/m1963690422 ... nt=app_iosMehekachtohapi schreef: ↑23 apr 2023 22:19 Voor deze Veloce crank heb je type Chorus van voor 2003 nodig. Type dus zonder hidden bolt, waar het kettingnokje tussen de bladboutgaten zit. Die kan je op eBay en soms op MP nog wel vinden. Binnenblad maakt niet uit, zolang het maar de zilverkleurige versie is (voor het mooie).
- Enzzo
- Forum-lid HC
Denk eigenlijk dat veel groepen uit die tijd voldoen hoor. Ik heb een Record en Centaur liggen met dezelfde configuratie qua boutjes. Overigens staat er op de originele boutjes Campagnolo maar geen hond die dat ziet als je lekker in cadans aant cruisen bent 
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Alles behalve Record past op de cranck van TS. Record heeft altijd hidden-bolt ontwerp gehad (en Chorus later ook vanaf 2003).
Maar alle Campa bladboutjes (mits 5 dezefde) uit die tijd passen. Later heeft Campa er zoals zo vaak weer een zooitje van gemaakt. Voor UT en PT cranks waren sommige types wel uitwisselbaar, maar Athena op een gegeven moment weer niet. De zwarte Record alu boutjes waren een ramp, want die draaide je om de haverklap aan gort. gelukkig waren die dan weer wel makkelijk uit te boren. Ik gebruikte daarom op Record 10 speed altijd de stalen zwarte Centaur boutjes...
Als je persé de originele Campa bladboutjes wil, zou ik MP afstruinen en een afgeragde crank kopen voor weinig. De boutjes blijven over het algemeen wel heel netjes.