Het grote auto-topic
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat is het ook. Tuurlijk is het de hele industrie.
Maar van de werelwijde auto industrie kom je ook maar op een paar %.
Je moet minder vervoerbewegingen hebben, dus meer produceren in europa en eigen land, waardoor dat schip niet hoeft te varen!
In hoeverre dat natuurlijk kan en dat is niet morgen geregeld, maar we moeten het idee altijd maar beter een meer loslaten en het gekke is nu dat een met een behoorlijke groep steeds slechter gaat die het niet kan hebben, zie het antidepressiva gebruik. En met een andere hele grote groep, financieel iig buitensporig goed.
Maar van de werelwijde auto industrie kom je ook maar op een paar %.
Je moet minder vervoerbewegingen hebben, dus meer produceren in europa en eigen land, waardoor dat schip niet hoeft te varen!
In hoeverre dat natuurlijk kan en dat is niet morgen geregeld, maar we moeten het idee altijd maar beter een meer loslaten en het gekke is nu dat een met een behoorlijke groep steeds slechter gaat die het niet kan hebben, zie het antidepressiva gebruik. En met een andere hele grote groep, financieel iig buitensporig goed.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Om on topic te blijven: we worden straks overspoeld met gesubsidieerde Chinese auto’s. Dus de industrie daar stampt gewoon door, die zeeschepen blijven varen en de Europese auto-industrie (werkgelegenheid, economie) krijgt een enorme tik op de neus.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik werk in de maakindustrie.daniel1975 schreef: ↑29 apr 2023 20:37 Om on topic te blijven: we worden straks overspoeld met gesubsidieerde Chinese auto’s. Dus de industrie daar stampt gewoon door, die zeeschepen blijven varen en de Europese auto-industrie (werkgelegenheid, economie) krijgt een enorme tik op de neus.
Het wordt hoog tijd dat Chinese producten op dezelfde manier belast worden als Europese.
Want met enkel McDonald jobs en orderpickers die pakjes afgeven aan chauffeurs in witte bestelwagens gaan we het hier niet redden om ons eigen model in stand te houden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
En dat terwijl de producenten allemaal klagen over de kleine winstmarges op e-auto's.
En ook zo een tegenstrijdig verhaal,zijn de klachten van de autosector over de trage levering van chips, terwijl de chipsector klaagt over minder bestellingen. Begrijpen wie kan of wil.
En ook zo een tegenstrijdig verhaal,zijn de klachten van de autosector over de trage levering van chips, terwijl de chipsector klaagt over minder bestellingen. Begrijpen wie kan of wil.
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Mijn nieuwe Chinese elektrische Zweed wordt gelukkig in Gent gebouwd. Eerste ritje aan het eind van het jaar gaat waarschijnlijk en hopelijk vanuit Haarlem via Gent naar Westvleteren 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Is de levertijd nog steeds zo absurd lang?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Mehekachtohapi
- Forum-lid
Februari besteld, levering begin december. En dan valt Volvo nog mee. BMW iX1 12-18 maanden, Audi Q4 ook zoiets.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Het ligt eraan, als je prive iets gaat regelen en je wilt niet perse de combinatie kleur x en y met optie A, G, F en I, dan heb je morgen een auto. Er staat genoeg op voorraad ook in de showroom. Als je moet gaan leasen nieuw is het een ander verhaal.
Maar het wordt al iets beter, we zitten nu op de piek heb ik het idee en we lopen heel snel in.
Mijn zwager heeft een XC40 recharge in augustus besteld en kan hem morgen halen.
Lang maar historisch gezien niet extreem.
Maar het wordt al iets beter, we zitten nu op de piek heb ik het idee en we lopen heel snel in.
Mijn zwager heeft een XC40 recharge in augustus besteld en kan hem morgen halen.
Lang maar historisch gezien niet extreem.
- Enzzo
- Forum-lid HC
We zitten net achter de top van de cosinus curve op dit moment. Het gaat vanaf nu alleen maar beter worden.
Dwz. Als je een nieuwe auto bestelt. (Nog nooit van mijn leven gedaan!)
De tweedehands markt zal nog wel een tijdje op krankzinnig hoge prijzen blijven liggen. Maar hopelijk komt ook daar ooit een daling! Ik ga binnenkort een auto verkopen die ik 9 jaar geleden kocht voor 600€. Als ik die nu verkoop is de marktwaarde 1500€
Dwz. Als je een nieuwe auto bestelt. (Nog nooit van mijn leven gedaan!)
De tweedehands markt zal nog wel een tijdje op krankzinnig hoge prijzen blijven liggen. Maar hopelijk komt ook daar ooit een daling! Ik ga binnenkort een auto verkopen die ik 9 jaar geleden kocht voor 600€. Als ik die nu verkoop is de marktwaarde 1500€
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind