+1
Wielerseizoen 2023
Remco, de sympathieke superkampioen van de Patrick wint op grootse wijze lbl! Doorbijter Pidcock tweede na een ook superrace gereden te hebben. Ben healy slechts vierde deze keer wat aantoont hoe sterk het deelnemersveld was. Jumbo komt er niet aan te pas, waar zaten hun toppers? Polsbreuk van pogi zou complex zijn en is ondertussen al geopereerd
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

-
i-mac
Benoot werd toch 7de? Gezien het koersverloop én de zware koers die L-B-L toch is, geen slechte uitslag.fiedoo schreef: ↑23 apr 2023 17:48 Remco, de sympathieke superkampioen van de Patrick wint op grootse wijze lbl! Doorbijter Pidcock tweede na een ook superrace gereden te hebben. Ben healy slechts vierde deze keer wat aantoont hoe sterk het deelnemersveld was. Jumbo komt er niet aan te pas, waar zaten hun toppers? Polsbreuk van pogi zou complex zijn en is ondertussen al geopereerd
Op zijn niveau, zou ik zeggen.
Wat een overmacht van Remco!
Ik ben naar de koers gaan kijken, die Healy is inderdaad precies Urbanus op een fietsje. Heel grappige figuur en stijl, maar vooruit komt hij wel.

raven14 schreef: ↑23 apr 2023 17:59Op zijn niveau, zou ik zeggen.
Wat een overmacht van Remco!
Benoot heeft toch maar een zwakke koers afgeleverd, hele dag in de wielen hangen. Als kopman veel te plat.In die zin begrijp ik niet waarom zijn naam zoveel geciteerd word in de koers maar vooral in de voorbeschouwingen.
De manier van juichen: het publiek opzwepen om hem te aanbidden, maakt wel weer duidelijk dat ik voorlopig nog geen fan kan zijn.
Dat hij zonder Pogacar (en misschien Roglic) met overmacht zou winnen was al wel duidelijk. Healy en Pidcock hadden al weinig in te brengen tegen Pogi op de kortere hellingen van de Amstel. Dan weet je al zeker dat het op op de langere klimmen alleen maar minder wordt.
Echt jammer dat de strijd tussen de grote mannen is uitgebleven.
Dat hij zonder Pogacar (en misschien Roglic) met overmacht zou winnen was al wel duidelijk. Healy en Pidcock hadden al weinig in te brengen tegen Pogi op de kortere hellingen van de Amstel. Dan weet je al zeker dat het op op de langere klimmen alleen maar minder wordt.
Echt jammer dat de strijd tussen de grote mannen is uitgebleven.
Campagnolo Ultra Dork
punten als coureur, dikke 10
punten voor zijne finish, -10 was er echt wel over, beetje kan zijn maar dat
straks effe zien hoe hij de Giro uitrijd
punten voor zijne finish, -10 was er echt wel over, beetje kan zijn maar dat
straks effe zien hoe hij de Giro uitrijd
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Ik heb mij gelukkig niet gestoord aan de finish. Als Belg voor Belgisch publiek vind ik wel dat het mag. Waar ik mij heel erg aan kan storen zijn die 'ellebogen' om over te nemen. Ben ik gek dat mij dat nu pas opvalt of is dit iets van recent pas? Vooral bij de dames.... en als het niet snel genoeg gaat krijg je er gewoon nog eentje om je oren....
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ok, als anderen er dan toch over beginnen…..
Wat een dikke faal die gozer. Mijn aversie begon net een beetje af te nemen, maar zijn finish zegt weer genoeg over het voetballertje.
Ik vrees dat hij nog genoeg zal winnen, maar elke verloren koers zal ik juichen voor de winnaar.
Wat een dikke faal die gozer. Mijn aversie begon net een beetje af te nemen, maar zijn finish zegt weer genoeg over het voetballertje.
Ik vrees dat hij nog genoeg zal winnen, maar elke verloren koers zal ik juichen voor de winnaar.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Healy komt wel beter tot zijn recht op die lange hellingen, en vooral de opeenvolging ervan. Hij ontbreekt eerder wat explosiviteit. Terwijl Pidcock duidelijk moeilijker recupereert van een all out inspanning diep in de koers.
Ik vond het een straffe keuze van Pidcock om prematuur te lossen. Hij koos eieren voor zijn geld, om alsnog niet op een volgende helling volledig choco te moeten lossen en dan geen kans meer te hebben op de tweede plaats. Zegt genoeg over hoe diep Evenepoel, die al even Tom uit de wind zette, het gaspedaal aan het induwen was. Tom gaf zichzelf geen schijn van kans om te winnen.
Laatst gewijzigd door raven14 op 23 apr 2023 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.