Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

bakboord1
Forum-lid

bakboord1 09 apr 2023 22:30

Mijn indruk is dat we best goed samensmelten als het gaat over materiaal, training, etc. Maar zodra het gaat over renners, ploegen of ploegleiders komen er een aantal mensen lijnrecht tegenover elkaar te staan en is het België tegen Nederland en andersom. Sommigen laten zich dan enorm kennen en die sfeer herken ik zeker.

Op enig moment negeer ik zo’n topic dan maar want aan negatieve energie heb ik zo weinig.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 apr 2023 22:38

Het ging in dit geval inderdaad niet over jouw post Daniel.
Sorry als ik die indruk heb gewekt. Het ging me meer over de totale tekst waar jouw quote toevallig net boven hing. IMAC snijdt wat mij betreft hier een heel essentieel punt aan namelijk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

abdr
Forum-lid

abdr 09 apr 2023 22:39

Ben ik de enige die het een beetje een anti-climax vond? Zo'n kopgroep met zo'n kanonnen en dan valt Degenkolb en rijdt Van Aert lek en 't is beklonken. Ik had liever wat meer aanvallen gezien, maar ja, 't ging natuurlijk heel snel als ik de commentatoren hoorde. (Ik heb alleen de laatste 35km gezien wegens fietsen.)

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 apr 2023 22:46

Stelletje sneeuwvlokjes hier! Gaat dit nog steeds om die "vuile hond" quote? Dat was zo ongeveer letterlijk wat ik, in the heat of the moment" tegen mijn TV riep.
Kwam door de weinig aantrekkelijke manier van koersen van Van Aert tot op dat moment (iets waar ik VDP nog nooit op heb kunnen betrappen. Daarom heeft hij ook veel fans denk ik).
Dat vAert voor Jumbo rijdt helpt ook niet mee. Sorry, ik heb een Jumbo antipathie...

Heeft verder vrij weinig met een NL vs BE vete te maken. VDP is een halve Belg (nou ja, eigenlijk een halve Nederlander en halve Fransoos. Maar vooruit...)

Had overigens wel graag vAert VDP en Degenkolb bij elkaar gezien in die laatste 15k, maar VDP was een terechte winnaar, en mi de beste in koers.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 apr 2023 22:52

Half NL, half Fr: is het dan niet juist een hele Belg? :mrgreen:
VDP wordt nu bejubelt, maar een paar maanden geleden gaven we bijna allemaal geen cent meer voor zijn carrière, ikzelf zowat voorop. Maar hij heeft het tegendeel bewezen, en ook nog eens met aantrekkelijk koersen.
Die flow had WvA afgelopen zomer. Kan zomaar zijn dat ie dan weer een paar topweken draait.

Overigens heb ik meer een SD Worx aversie dan TLJ.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 apr 2023 23:03

Nee het gaat niet over die qoute. (Die overigens niet “vuile hond” luidde maar “laffe hond” wat veel minder beledigd is!)

Het gaat om de algemene sfeer en het gebrek aan moderatie hierop. Iedereen ka zomaar vanalles roepen en daar komen vervolgens weer complete misinterpretaties op en zo heb je een sfeer die volledig naar de vaantjes is.
Enige vorm van moderatie zou hierin heel welkom zijn. Mensen even terug in hun hok sturen, ongepaste teksten wegknippen, hier en daar een publieke waarschuwing over algemeenheden etc.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 apr 2023 00:11

Dit siert Mathieu van der Poel wel: even de gevallen Degenkolb troosten samen met zijn ploegmakker. 👍🏼
B3AF9BA7-E8B5-4799-96D1-43E08A198D65.jpeg

El Pistolero
Forum-lid

El Pistolero 10 apr 2023 01:06

53x11 schreef: 09 apr 2023 22:46 Stelletje sneeuwvlokjes hier! Gaat dit nog steeds om die "vuile hond" quote? Dat was zo ongeveer letterlijk wat ik, in the heat of the moment" tegen mijn TV riep.
Kwam door de weinig aantrekkelijke manier van koersen van Van Aert tot op dat moment (iets waar ik VDP nog nooit op heb kunnen betrappen. Daarom heeft hij ook veel fans denk ik).
Dat vAert voor Jumbo rijdt helpt ook niet mee. Sorry, ik heb een Jumbo antipathie...

Heeft verder vrij weinig met een NL vs BE vete te maken. VDP is een halve Belg (nou ja, eigenlijk een halve Nederlander en halve Fransoos. Maar vooruit...)

Had overigens wel graag vAert VDP en Degenkolb bij elkaar gezien in die laatste 15k, maar VDP was een terechte winnaar, en mi de beste in koers.
Quote was van mij, wat Enzzo schrijft ‘laffe hond’. Plaatste de reactie tijdens het Zwiften. Ben het overigens wel met je reactie eens.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 apr 2023 06:44

abdr schreef: 09 apr 2023 22:39 Ben ik de enige die het een beetje een anti-climax vond? Zo'n kopgroep met zo'n kanonnen en dan valt Degenkolb en rijdt Van Aert lek en 't is beklonken. ......
Dat gevoel had ik ook.
Alleen, als je supporter bent van diegene die hiervan profiteert dan stoor je je hier niet aan. En sommigen negeren dan ook die feiten, dat maakt de glorie alleen maar groter.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2023 07:08

Je kunt je aan alles storen maar de koers loopt zoals ie loopt. Op zich hadden Ganna en Kung wat meer aan kunnen vallen maar aangezien Phillipsen al sterker was dan die twee was de kans dat dat zou slagen 0,0%.
De rest kon gokken op de sprint.

Als Wout niet was lek gereden, had hij gewoon gewonnen want veel minder werk gedaan dan Mathieu. Dan was het perfect ploegenspel geweest met de druk van achteruit en een perfect voorjaar voor de ploeg en Wout met op de RVV en wat kruimels na winst in het hele Vlaamse voorjaar.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 apr 2023 07:20

Ik denk nog steeds dat VDP dan gewonnen zou hebben.
Maar goed, doet er niet toe; PR is de race waarbij pech een grote rol kan spelen en die was deze keer helaas voor WvA.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 10 apr 2023 07:42

Wout zou in een finale met Mathieu een hele gevaarlijke zijn geweest, heeft alleen maar gespaard terwijl Mathieu constant aangevallen heeft en zijn beurten gedaan heeft.
Had hem in de finale op kunnen breken, dat gesmijt met krachten, maar terecht wint de sterkste en gelukkigste want geluk dat moet je zeker hebben in Parijs Roubaix.
Dat had Wout dus minder, dat geluk...

Plaats reactie