5 maanden en ik heb niet zo'n scherp gehoor
Tubeless
Ik zou zeggen, pomp de banden op juiste druk en steek een dunne spijker er in, band laten draaien en dan moet het lek gedicht worden, zo niet gewoon weer vullen met 30-60 ml sealant.!
Meerdere wielsets met tubelessbanden hangen/staan bij mij in de opslag, soms maanden en alleen af en toe oppompen en even laten draaien om ze dan weer weg te hangen, geen probleem om ze te gebruiken gehad.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
1. Voorkomen is beter dan genezen. Dus altijd op tien voor half of tien voor heel wegzetten.
2. Nachtje in een sopje en daarna wat doorblazen met perslucht doet wel iets, perfect wordt het nooit
3. Ik vervang bij een bandenwissel de kernen meestal ook. Op Ali koop ik ze in bulk voor bijna niks...
https://nl.aliexpress.com/item/10050026 ... 24669343_1
2. Nachtje in een sopje en daarna wat doorblazen met perslucht doet wel iets, perfect wordt het nooit
3. Ik vervang bij een bandenwissel de kernen meestal ook. Op Ali koop ik ze in bulk voor bijna niks...
https://nl.aliexpress.com/item/10050026 ... 24669343_1
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12906
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maar toch even, hoe krijg je dat voor elkaar. Mijn ventiel zit wel eens een beetje verstopt.
Maar de kern komt toch geen vloeistof, hoe krijg je daar vloeistof, dan gebeuren er rare dingen....
Wel na het latex vullen natuurlijk je ventiel even schoonblazen als je dat op die manier doet.
Maar de kern komt toch geen vloeistof, hoe krijg je daar vloeistof, dan gebeuren er rare dingen....
Wel na het latex vullen natuurlijk je ventiel even schoonblazen als je dat op die manier doet.
Nee, maar die vervuiling hangt wel af van welk type sealant er wordt gebruikt. Persoonlijk zou ik daar niet zoveel tijd insteken om schoon te maken maar gewoon een nieuwe ventielkern monteren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik zet de ventielen (als ik eraan denk) op negen of drie uur.
Pomp ik ze voor de volgende rit bij dan komt er altijd bij het indrukken ná het losdraaien van het "kopje" latex mee.
Dus er zit dus ook altijd latex in het ventiel (of ventielkern?).
Pomp ik ze voor de volgende rit bij dan komt er altijd bij het indrukken ná het losdraaien van het "kopje" latex mee.
Dus er zit dus ook altijd latex in het ventiel (of ventielkern?).
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12906
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja als je in een raceband veel latex doet zou je ventiel in de vloeistof kunnen staan. Dat zou het probleem kunnen zijn met de ventielkern waar latex in gaat zitten.
Dan moet je het ventiel niet beneden zetten.
Ik doe altijd maar 30 of 40ml in een band, puur dat de band dicht is.
Bij lek rijden heb ik er waarschijnlijk niet voldoende vloeistof inzitten
Dan moet je het ventiel niet beneden zetten.
Ik doe altijd maar 30 of 40ml in een band, puur dat de band dicht is.
Bij lek rijden heb ik er waarschijnlijk niet voldoende vloeistof inzitten
Als je ze horizontaal zet zal er altijd iets achterblijven. Op 4 of 8 acht uur (een beetje schuin naar beneden) loopt alles er wel uit.