Gastheerg schreef: ↑30 mar 2023 10:46
Gaan we ons al wagen aan prognoses voor zondag?
1 Tadej Pogačar (solo)
2 Wout van Aert (op korte achterstand)
3 Mads Pedersen (sprint groepje achtervolgers)
Niet slecht
Ik had Wout nog een appje gestuurd dat hij maar weer tweede moest worden. Ik was door Gent Wevelgem al 100 Euro kwijt geraakt door hem en hij moest nu maar eens meewerken. Kreeg een appje terug: "Ik Moet Niks"
Wout gaat er zijn zondag zijn en Mads ook weer. Beide op de hellingen gisteren net niet goed genoeg maar zondag zijn er geen echte beklimmingen (wielertoeristen die de hele afstand doen denken daar doorgaans anders over

)
Mathieu moet ook echt van die paar stijgende meters gebruik gaan maken om van die snelle mannen af te komen.
Meeste hoogtemeters zitten in begin van de koers en dat is te ver van de meet.
Als we klassieke solo's (Tchmil, Boonen, Cancellara) als max nemen zijn er drie kansen om van stijgende meters gebruik te maken.
Kans 1 Laatste 1000 meter op Mons En Pevele. Is dan nog 45 km naar de meet en kan alleen als de wind gunstig staat. Met Noord West 4+ is dit zelfmoord.
Kans 2 Eerste stuk Bourghelles naar Wannehain (secteur 6 maar we tellen terug) loopt maar een paar meter op maar kan genoeg zijn. Vooral omdat Mathieu hier (is maar 3 sterren) waarschijnlijk op de pedalen kan staan en anderen daar moeite mee zullen hebben.
Kans 3 ligt na de kasseien op de Cote de Hem (zo werd dat vroeger genoemd) Paar km voor de finish en Jan Raas (1982) kan uitleggen waarop dit zo'n mooi punt is om te gaan.
Ook denk ik dat de strook van Pont Thibaut voor Mathieu een prima plek is om aan te vallen. Tussen de vorige strook en Pont Thibaut even een wat langere adempauze en als hij daar vanaf het begin gaat kan hij gebruik maken van zijn stuurmanskunsten want in deze strook zitten 3 heel nare bochten.
Hij moet weg want met Mads Pedersen, Kasper Asgreen, Florian Vermeersch,en Wout van Aert moet hij niet naar de meet willen.
Daarnaast is er toch niks mooier dan solo in Roubaix winnen?
Toch hou ik het op:
1 Wout van Aert
2 Mads Pedersen
3 Florian Vermeersch