Veldrijden 2022-2023
Wout verloor de sprint toen door te laat aan te gaan (ca 180m), iedereen zag dat en Wout gaf dat meteen na de finish ook toe. Ook toen zei hij dat hij vergat te vertrekken op 250m. Maar zoals eerder al gezegd ken jij Wout beter dan hemzelf dus zal hij het wel mis hebben. 

Als je zegt dat je maar een scenario in je hoofd hebt dan is dat onprofessioneel en dan verheug ik me als ik een slimme Nys junior bezig hoor hoe die zijn kopje werkt en op voorhand alles uitdoktert.
Er waren realistisch gezien eigenlijk maar 2, maximum 3 scenario's nodig voor Wout, als je de moeite niet kan om die grondig voor te bereiden dan is dat onprofessioneel.
Scenario's dienen net om split second beslissingen te vermijden, lijkt me net belangrijk voor een niet sterk intuïtief aangelegde sprinter als Wout.
In dit geval stond vAert ook al de hele wedstrijd onder druk (zijn eigen woorden) en als je vermoeid bent kun je nu eenmaal niet zo goed meer nadenken, zeker niet als er onverwachte dingen gebeuren. Kortom: vdPoel heeft gewonnen omdat zijn vader het parcours heeft gebouwd 

Dus als Wout de spurt van ver op gang trekt wint hij altijd en overal de spurt? Hoe simpel kan het leven zijn, spurten tegen een strijkijzer of pannenkoek zoals Mathieu. Ik dacht nochtans dat hij in de AGR tegen Pidcock van ver begonnen was en er nog altijd geen zekerheid is wie er nu eigenlijk won.Maar Pidcock is natuurlijk de snelste spurter ter wereld.lugosi schreef: ↑05 feb 2023 20:34 Wout verloor de sprint toen door te laat aan te gaan (ca 180m), iedereen zag dat en Wout gaf dat meteen na de finish ook toe. Ook toen zei hij dat hij vergat te vertrekken op 250m. Maar zoals eerder al gezegd ken jij Wout beter dan hemzelf dus zal hij het wel mis hebben.![]()
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Dat je moeite hebt om na te denken als je een hele wedstrijd onder druk gestaan hebt, dat klopt. Niet elke renner heeft daar in dezelfde mate last van. Daarom bestaan er scenario's die je kan uitwerken en inoefenen, dan hoef je niet na te denken.el_loco schreef: ↑05 feb 2023 20:42 In dit geval stond vAert ook al de hele wedstrijd onder druk (zijn eigen woorden) en als je vermoeid bent kun je nu eenmaal niet zo goed meer nadenken, zeker niet als er onverwachte dingen gebeuren. Kortom: vdPoel heeft gewonnen omdat zijn vader het parcours heeft gebouwd![]()
VdP heeft een sprint moeten rijden omdat zijn vader het parcours gebouwd heeft, anders was dat niet nodig geweest.
- daniel1975
- Forum-lid HC
VdP was vandaag gewoon de sterkste. De rest is bijzaak 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Zo hadden we ook ooit een sprint van Mathieu tegen Asgreen en Vanmarcke tegen Boonen. Dus zelfs met grotere verschillen qua snelheid is er veel mogelijk.
Ook met de juiste scenario's in je hoofd kun je er te lang over doen om te beseffen welk scenario je moet uitspelen. Dat je Mathieu geen fietslengte mag geven op dat laatste rechte stuk hoeft Wout echt niemand te vertellen. Dat heeft met de begeleiding niks te maken.
Ook met de juiste scenario's in je hoofd kun je er te lang over doen om te beseffen welk scenario je moet uitspelen. Dat je Mathieu geen fietslengte mag geven op dat laatste rechte stuk hoeft Wout echt niemand te vertellen. Dat heeft met de begeleiding niks te maken.
Campagnolo Ultra Dork
Euh VanAert kwam wel op kop op de asfalt (het ging dus niet over fietslengtes geven), als je dan niet weet wat je moet doen met wind mee (had hij zelf voor de wedstrijd gezegd), tja...Ernie C. schreef: ↑05 feb 2023 20:57 ............
Ook met de juiste scenario's in je hoofd kun je er te lang over doen om te beseffen welk scenario je moet uitspelen. Dat je Mathieu geen fietslengtevm mag geven op dat laatste rechte stuk hoeft Wout echt niemand te vertellen. Dat heeft met de begeleiding niks te maken.
Dat is waar, en gelukkig heeft de sterkste ook gewonnen.

Campagnolo Ultra Dork
En ook dat kan je wel weten maar als je gewend bent om te reageren en je in de media continu hebt gelezen dat het kat in het bakkie zou zijn als je de balken overleefd, kan dat soms zwaarder wegen dan een advies uit je begeleiding.lugosi schreef: ↑05 feb 2023 21:00Euh VanAert kwam wel op kop op de asfalt (het ging dus niet over fietslengtes geven), als je dan niet weet wat je moet doen met wind mee (had hij zelf voor de wedstrijd gezegd), tja...Ernie C. schreef: ↑05 feb 2023 20:57 ............
Ook met de juiste scenario's in je hoofd kun je er te lang over doen om te beseffen welk scenario je moet uitspelen. Dat je Mathieu geen fietslengtevm mag geven op dat laatste rechte stuk hoeft Wout echt niemand te vertellen. Dat heeft met de begeleiding niks te maken.
Campagnolo Ultra Dork