Nee is niet meer nodig, je kan hem zo met je Garmin koppelen en alles aflezenBospaadje schreef: ↑14 dec 2022 20:32 Weet iemand of de nieuwe ultimate slx (met ultegra di2 12sp) een di2 uitvoering heeft die ondersteuning biedt aan garmin waarmee ik batterij percentage en versnellingen etc kan aflezen op garmin?
Of moet ik net zoals bij mijn oude ultegra di2 een wireless unit installeren?
Canyon
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Het is toch niet uit te drukken in km ers?
Je kunt toch beter kliks tellen? Hier in zl ga je vaker door je cassette heen dan in de flevopolder.
Als je aan het cruisen bent of je koerst of blokken traint. is ook al een behoorlijk verschil.
Vergelijken met een vorig systeem en dan je huidige systeem kan dan weer wel. Maar dan kan je het in % uitdrukken.
Je kunt toch beter kliks tellen? Hier in zl ga je vaker door je cassette heen dan in de flevopolder.
Als je aan het cruisen bent of je koerst of blokken traint. is ook al een behoorlijk verschil.
Vergelijken met een vorig systeem en dan je huidige systeem kan dan weer wel. Maar dan kan je het in % uitdrukken.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6136
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
En dan nog heeft temperatuur een invloed.., leeftijd van de batterij, staat van de batterij, wel/niet connectie met je fietscomputer (en gebruik daarvan).
Denk dat nieuw systeem altijd een stuk langer mee zal gaan.., als het een nieuwere serie is, mag je verwachten dat de technieke/batterij/efficientie verbeterd is. En ten 2e, zal je oude systeem een paar jaar oud zijn en daarmee dus qua batterij kwaliteit matiger is.
Denk dat nieuw systeem altijd een stuk langer mee zal gaan.., als het een nieuwere serie is, mag je verwachten dat de technieke/batterij/efficientie verbeterd is. En ten 2e, zal je oude systeem een paar jaar oud zijn en daarmee dus qua batterij kwaliteit matiger is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik vind deze review; https://www.wielrenner.eu/shimano/ulteg ... discbrakes.
Daarin staat volgende passage;
Accu
De accu gaat zo’n 1000 kilometer mee tussen de twee laadmomenten en de shifters worden gevoed door twee eenvoudige knoopcelbatterijen. Deze laatsten gaan 1,5 tot 2 jaar mee. Overigens is er daarnaast ook een volledig bekabelde optie. Via de achterderailleur wordt de Ultegra groep via ANT+ ook verbonden met andere apparaten, zoals je fietscomputer aparte snelheidssensor en meer wat je wilt.
Terwijl mijn oude (in ieder geval in begin) 2500 km uithield (zuid Limburg, regelmatig schakelen zowel voor als achter)
Dat zou niet bepaald een verbetering zijn.
Daarin staat volgende passage;
Accu
De accu gaat zo’n 1000 kilometer mee tussen de twee laadmomenten en de shifters worden gevoed door twee eenvoudige knoopcelbatterijen. Deze laatsten gaan 1,5 tot 2 jaar mee. Overigens is er daarnaast ook een volledig bekabelde optie. Via de achterderailleur wordt de Ultegra groep via ANT+ ook verbonden met andere apparaten, zoals je fietscomputer aparte snelheidssensor en meer wat je wilt.
Terwijl mijn oude (in ieder geval in begin) 2500 km uithield (zuid Limburg, regelmatig schakelen zowel voor als achter)
Dat zou niet bepaald een verbetering zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Dat is inmiddels algemeen bekend. De batterijduur van de nieuwe electronische 12-speed groepen van Shimano is fors minder dan de 11-speed. Iets om rekening mee te houden als je overstapt. 1000 km lijkt me nog altijd ruim voldoende.
Voor wat het waard is: inmiddels - in dit koude weer - 450 km gereden in Zuid-Limburg met mijn 12-speed Di2 Canyon en nog 80% accu over. Zou dan dus ergens rond de 2.000 km uit kunnen komen met 1 lading.
Dat is opzich niet onaardig.
Vanmiddag de fiets in elkaar gezet.
En ff de garmin gekoppeld. Leuk al die gadgets.
Op een verdwaalde trainingspagina nu de batterij percentage di2 en shifter verstopt.
Ik kan echter geen vakje vinden die de 4iii batterij percentage weergeeft op 830. Klopt dat?
De knopjes bovenop de shifter nu zo ingesteld dat 1x drukken pagina naar voor of achter swyped.
Lang drukken op beide als start stop.
Wat me ook opvalt is dat het stuur niet tegen frame aan kan klappen, doordat er ergens een einde komt aan draairichting. Dat trucje had ik op de mtb nodig gehad, wel handig
Vanmiddag de fiets in elkaar gezet.
En ff de garmin gekoppeld. Leuk al die gadgets.
Op een verdwaalde trainingspagina nu de batterij percentage di2 en shifter verstopt.
Ik kan echter geen vakje vinden die de 4iii batterij percentage weergeeft op 830. Klopt dat?
De knopjes bovenop de shifter nu zo ingesteld dat 1x drukken pagina naar voor of achter swyped.
Lang drukken op beide als start stop.
Wat me ook opvalt is dat het stuur niet tegen frame aan kan klappen, doordat er ergens een einde komt aan draairichting. Dat trucje had ik op de mtb nodig gehad, wel handig
Klopt, onder je balhoofd is waarschijnlijk een dergelijk mechanisme als op mijn Aeroad gemonteerd, simpele uitslagbeveiliging zodat je voorvork / stuur niet te ver kan roteren