Het grote domme vragen topic
Niet jammeren.
Als je echt denk bevoorrading nodig te hebben, doe je 2 rondjes zodat je aan de start/huisje kan bevoorraden.
Ik ben een paar jaar geleden naar de Stelvio geweest (op de terugweg van de vakantie aan het Gardameer) met het gezin, ik heb ze daar een dagje alleen gelaten om de Stelvio op te rijden (2 kanten) en dan terug. Onderweg zijn plekken genoeg om bidons te vullen.
Je kan ook iets georganiseerd rijden, dan zijn er bevoorradingen voorzien.
Als je echt denk bevoorrading nodig te hebben, doe je 2 rondjes zodat je aan de start/huisje kan bevoorraden.
Ik ben een paar jaar geleden naar de Stelvio geweest (op de terugweg van de vakantie aan het Gardameer) met het gezin, ik heb ze daar een dagje alleen gelaten om de Stelvio op te rijden (2 kanten) en dan terug. Onderweg zijn plekken genoeg om bidons te vullen.
Je kan ook iets georganiseerd rijden, dan zijn er bevoorradingen voorzien.

Voor mij is Alpe d'Huez iets van mythische betekenis dankzij Alpe d'Huzes. Zelf tweemaal diagnose kanker gehad (al langer in remissie) en dan wil ik toch graag eens die berg op. Eerst als test en later als gesponsorde deelnemer aan Alpe d'Huzes.
Zakelijke kennis van mij heeft het gedaan en daar was nogal wat gedoe over of hij wel of niet boven ging komen. Dat schrikt mij een beetje af, want die kerel is een vrij taaie fietser.
Dogma F
Toevallig 10 jaar terug voor het goede doel 4x op 1 dag beklommen bij warme temperaturen.
In 2012 was ik 44 jaar,mijn 2de jaar op de racefiets,verzet 34-29 en alle 4 de keren rond de 1 uur 30 minuten naar boven.
De eerste 4 bochten max 10% daarna rond de 8% omhoog.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Verdiep je vooraf in het gebied of de berg die je wil gaan fietsen. Voor de alpe huez is het totaal niet nodig om je zorgen te maken om een volgauto/service... die berg is zo druk dat er nonstop autos rijden en zoveel (fiets)toeristen dat er altijd wel iemand stopt als je een stopsignaal maakt. Daarnaast is het niet zo dat er alleen huizen staan onderaan en bovenop de berg, je komt langs diverse huizen enz.Ramon73 schreef: ↑12 jun 2022 20:01 knip
En ik wil toch graag eens (bijvoorbeeld) Alpe d'Huez rijden. Mijn wederhelft beschikt niet over een rijbewijs (gaat er ook niet komen) dus heb ik niemand om onderweg bijstand van te krijgen. Kan me voorstellen dat je onderweg naar de top je partner bij de auto treft voor tenminste vullen van bidons.
Wat is een oplossing?
- niet jammeren, gewoon gaan want onderweg zijn genoeg stoppunten
- georganiseerde reis via een fietstrip reisorganisatie
- ter plekke locals proberen te vinden die georganiseerd rijden met volgwagen oud
knip
Als je bv col de sarenne (komt uit boven alpe huez) gaat doen dan is de kans redelijk aanwezig dat je een uur lang niemand ziet en ook geen huizen passeert.
Deze site is altijd handig om je even in te lezen mbt de zwaarte van een beklimming
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/alpe-d-huez
Ik ben zelf een hele slechte klimmer (of anders gezegd, ik ben een topklimmer alleen is er veel te veel van mezelf om omhoog te sjouwen

Ja maar daar kan je je ook lelijk op verkijken. De Gavia bijvoorbeeld is een stuk pittiger dan Klimtijd je wil doen laten geloven. Die gemiddeld 5% vanuit Bormio zal best kloppen, maar er zitten kilometers tussen die met 2% beginnen en eindigen met 14%.
Staat je er niet blind op!
Staat je er niet blind op!
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Maar een 20% zal er echt niet tussen zitten.Se7en schreef: ↑13 jun 2022 17:38 Ja maar daar kan je je ook lelijk op verkijken. De Gavia bijvoorbeeld is een stuk pittiger dan Klimtijd je wil doen laten geloven. Die gemiddeld 5% vanuit Bormio zal best kloppen, maar er zitten kilometers tussen die met 2% beginnen en eindigen met 14%.
Staat je er niet blind op!
Zoals ik al zei....ik ben een slechte klimmer, en ik heb me tot nu toe alleen aan Limburg gewaagd. Daar zijn die hellinggrafieken opgeknipt in stukken van 100m. Dus had er even niet helemaal bij stil gestaan dat het bij de langere beklimmingen steeds minder duidelijkheid geeft.
Deze uitleg begrijp ik niet.....

Bij een lange beklimming heb je dan toch méér stukken van 100 meter?
Dogma F