Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen...de verschillen?

wknaap
Forum-lid

wknaap 26 mei 2011 23:01

Elke voet is anders. Naast de kwaliteit, stijfheid van bv de zool is ook de vorm van de leest verschillend voor elk persoon. Bij een minder goede pasvorm krijg ik last/pijn van de voetboog (midden gedeelte van de voet).
Bij een niet buigende zool die aansluit op de hele voet heb ik nergens last van.
Dus passen in een of meerdere winkels
Bianchi Intenso met Potenza, met Scirocco
Cube streamer 2008, Ultegra 6603, Ksyrium Equipe 2011

tutti
Forum-lid

tutti 28 mei 2011 01:55

Valt op dat de aanwezigheid en kwaliteit van het voetbed nog niet is genoemd. Een goed voetbed voorkomt dat je voet uitzakt als je vermoeid raakt waardoor slapende of dode voeten worden voorkomen.
Better do it right once

jsparie
Forum-lid

jsparie 28 mei 2011 02:19

Zijn er ook nog echt smalle schoenen ? In de fietstest eigenlijk geen 1. Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen. Ook sidi die als smal bekend staat is mij te breed. Iemand een tip????

giza
Forum-lid

giza 28 mei 2011 02:52

Maakt een carbon vs. een niet-carbon zool echt zoveel uit (denk dan aan een breder steunvlak en een meer gelijkmatige verdeling van de kracht op ganse voetzool)?

Heb zelf (naast een brede voet) last van een doorzakkende med voetboog (platvoeten dus) maar heb hier in het dagelijkse leven en bij het MTB-en (30-45km/w) weinig last van. Ik vermoed dus dat een schoen met mediale steun in de zool hiervoor het beste is, bestaan zulke schoenen of kan ik beter een schoen zoeken waar ik een steunzooltje kan inleggen?
"Het huwelijk is een prachtige uitvinding, maar een reparatiedoosje aan een fiets is dat ook."
- Cyril Connolly

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 28 mei 2011 08:38

jsparie schreef:Zijn er ook nog echt smalle schoenen ? In de fietstest eigenlijk geen 1. Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen. Ook sidi die als smal bekend staat is mij te breed. Iemand een tip????

heb je tegenwoordig niet van die mallen die ze in de oven doen en vervolgens om jou voet heen kleien? ik denk dat dat dan de oplossing voor jou is!
Specialized Tarmac Elite Compact

tinoh
Forum-lid

Gebruikersavatar tinoh 31 mei 2011 20:16

tomtom schreef:zie nieuwste Fiets......

Ik heb de nieuwste fiets gekocht. Geeft me wel antwoord op de vraag wat het voordeel is van een carbon zool. Helaas geen uitspraken over duurzaamheid. Ook vind ik het jammer dat ze Bontrager niet in de test hebben meegenomen. Ik heb vorige week Bontrager RL Road gepast en die zat zeer lekker moet ik zeggen. Met een carbon zool en die prijs denk je dan wel is het te goed om waar te zijn?
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 01 jun 2011 16:52

@jsparie: Je zou eens Mavic kunnen proberen als je smallere schoenen zoekt.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

fietsernl
Forum-lid

fietsernl 03 jun 2011 11:58

Probeer anders eens een damesschoen. Die zijn over het algemeen smaller dan de herenschoen.

Plaats reactie